קיץ ויראלי

אוגוסט 26, 2015 מאת: עופר אלוני

לאיזו קבוצה אתם שייכים – חובבי שמיכת הפוך או השמש, הגשם או הזיעה, השזוף או הבוהק מלובן? אין לנו את הביג דאטה כדי להחליט, אבל אנחנו די בטוחים שגם בקיץ אתם מחפשים את הפרסומת המדליקה, המרעננת, המגניבה ההיא. כי ממש כמו להיטי קיץ קלילים, גם בעולם השיווק אנחנו מחפשים את המשהו הזה שיודיע: 'הקיץ כאן'. אז הנה כמה פרסומות שעשו את קיץ 2015.

פרסומות קיץ – מה זה בכלל?

כן, יש דבר כזה פרסומות קיץ. כן, אפשר 'לתייג' אותן בקלות. וכן, גם כאן זה ממש כמו בעולם המוזיקה. כי לפרסומות קיץ יש ניחוח אחר: הן מדברות על ים ועל גלידה; הן לא מתביישות לחשוף גןף חטוב בביקיני או בגד ים בסטייל של גולשים מקצועיים; הן שטופות שמש, הן מלאות חיוכים; הן מוגשות לנו קרות וצוננות; אה, כן – והן עולות לאוויר בדיוק כשמגיע הקיץ. די הגיוני, לא?

פרסומות הקיץ מעבירות תחושה מיוחדת, משהו שאין בפרסומות בשום תקופה אחרת. אבל מה שהופך אותן לוויראליות הם אותם מאפיינים כמו בכל זמן אחר: פרסומת שונה, מיוחדת, מסעירה ומעוררת רגש תעשה את העבודה בדרך כלל. מה שכן, פרסומות קיץ ויראליות לרוב לא יהיו 'כבדות' ורציניות מדי. הן ישמרו על קלילות, על רעננות, ישתמשו בהרבה צחוק והומור – כי למי יש כוח לחשוב בחום הזה?

אז נכון, את המילה 'ויראלי' אנחנו שומעים בדרך כלל מרופא המשפחה שלנו במהלך החורף. מקסימום בסתיו. אבל ויראליות עובדת יופי גם בקיץ, בעיקר כשאנחנו יושבים מתחת למזגן או נהנים מבריזה טובה שמגיעה מהים. ויש לכך אינספור דוגמאות, גם כאלו שהגיעו אלינו ממש עכשיו, בקיץ 2015. טרי טרי, היישר מהתנור של גברת שמש.

רוצים לטעום קצת ויראליות מודל קיץ 2015? בבקשה:

• הדוגמה הקלאסית לויראליות של קיץ מגיעה מקנברה, אוסטרליה, ולא סתם ויראליות: כזו שבבסיס שלה מילקשייק מושחת ומפלצתי שאת התמונה שלו פרסמו בפייסבוק בעלי מאפיית patissez הצנועה שבעיר האוסטרלית. תוך זמן קצר הפכה התמונה לויראלית – והתורים בכניסה למאפייה נמשכו שעות. רוצים טעימה? זה עמוד הפייסבוק של המאפייה (האחריות עליכם בלבד!):

דוגמה לפרסומת קלילה, עם מסר פשוט שעובד נפלא – פרסומת של אי.ביי אוסטרליה. ככה מפרסמים בקיץ:

סדרת התמונות שבקישור הזה הזו אמנם לא קשורה ישירות לקיץ, אבל המסר שהיא מעבירה חשוב מאוד, בכל יום בשנה.

לפרסומת הבאה יש מסר רציני וחשוב, בייחוד בקיץ הישראלי. אבל הכי חשוב – למרות (ואולי בגלל) חשיבות המסר היצירתיות לא נעלמת כאן לרגע:

• והנה משהו מרענן שמרגיש כמו חו"ל (וכנראה גם צולם בחו"ל), אך כולו ישראלי. ספרייט זירו הגיע לעיר:

שונה, מרענן, מקורי ומצחיק. זה המתכון הנכון לוויראליות של קיץ. לא צריך להכביד יותר מדי, כן צריך להשקיע. ככה עושים את זה נכון. ככה הופכים קמפיין קיצי לקמפיין מצליח.

מוכנים לוויראליות של החורף?

הכותב הוא בעלים ומנכ”ל של חוּצ-פֶּה משרד פרסום ודיגיטל חריף 

שינוי גודל גופנים
ניגודיות