איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, הוא איש השיווק של שנת 2015

ינואר 19, 2016 מאת: איגוד השיווק הישראלי

איגוד השיווק בחר באיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, לאיש השיווק של 2015. אברכהן נבחר בזכות מהלך המותג הפרטי, שהוביל בשנה האחרונה, בדגש על השקת מוצרי החלב הטרי והגבינות.

המותג הפרטי של שופרסל הושק בשנת 2006, במטרה להציע לצרכן מוצרי צריכה איכותיים במחירים נמוכים מאלו של מקביליהם הממותגים, כנהוג ברשתות השיווק בעולם.

ב-2014 החליט איציק אברכהן, לשים את המותג הפרטי של הרשת בפוקוס מסחרי ושיווקי. המשמעות הייתה הגדלה משמעותית של מגוון מוצרי שופרסל עם הקפדה על סטנדרטים גבוהים של איכות וטעם ושמירה על פער מחירים ניכר בין מותג שופרסל למותג המתחרה המוביל בכל קטגוריה. הוחלט גם על אסטרטגיה שיווקית הכוללת תקשור מאסיבי מתמשך של מוצרי מותג שופרסל, שנועד לגרום לצרכן הישראלי להבין שהמותג הפרטי אינו כרוך בפשרה על איכות המוצרים או חווית קניה והוא איכותי לפחות כמו המותג המתחרה.

בשנה האחרונה השיקה שופרסל כ-300 מוצרים במותג הפרטי, ובכך הרחיבה את מספר הקטגוריות שבהן היא פועלת באמצעות המותג הפרטי לרוב הקטגוריות הנמכרות ברשת, כולל חיתולים, מוצרי חלב, בשר ואף מוצרים ייחודים כגון מוצרים אורגניים תחת המותג Green ומוצרים נטולי גלוטן.

תקציב פעילות המותג הפרטי בשנה האחרונה היווה נתח משמעותי מתקציב השיווק הכולל של שופרסל. לראשונה נעשה שימוש באמירות שקוראות תיגר על המותגים המובילים בשוק. בתוכניות הבישול המובילות ובתכנים דיגיטליים רבים שולבו מוצרי המותג הפרטי (שמן זית, מיונז, ירקות ארוזים, קמח, אורז, שוקולד, חלב טרי ועוד).

שיקולי האיגוד בהענקת הפרס:

"באומץ ובעקביות הוביל איציק אברכהן את המהלך השיווקי ארוך הטווח של חיזוק המותג הפרטי של שופרסל. אברכהן נבחר לאיש השיווק לשנת 2015 בזכות חינוך שוק מאסיבי ומאות השקות של מוצרים חדשים תחת המותג הפרטי, שחלקם מהווים תחרות ישירה עם הספקים המובילים של שופרסל".

 

אנשי השיווק של העשור האחרון

2005: גיא רולניק

עורך ראשי ומייסד TheMarker
ההישג: הפיכת העיתון למותג הכלכלי מספר 1 בישראל באמצעות שימוש בסטראט אפ ומותג שנולד באינטרנט.

2005: טמירה ירדני

מבעלי "טדי הפקות"
ההישג: התוכנית "כוכב נולד" הגיעה לשיעור צפייה ממוצע של 24.3% שתורגמו להכנסות של 3.5 מליון דולר לזכיינית של ערוץ 2 קשת. התוכנית הפכה למותג ששבר שיאי צפייה והתרחב לתקליטים והופעות.

2006: אפי רוזנהויז

מנכ"ל שופרסל
ההישג: תוכנית אסטרטגית חדשה שבמסגרתה הוקמו פורמטים מיוחדים של רשתות המותאמים לצורכי הלקוחות ולמגמות השוק: שופרסל דיל, שופרסל שלי ושופרסל ביג.

2007: תעשיית הקולנוע הישראלי

ההישג: קפיצת מדרגה שהביאה כ13% מכלל הצופים בישראל לבתי הקולנוע לצפות בסרטים ישראלים.

2008: אבי ניר

מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת.
ההישג: מהפכת הריאלטי שנפתחה בין השאר בבחירה ב"אח הגדול" . התוכנית שברה שיאי רייטינג והיתה הראשונה ששודרה 24 שעות ביממה בכבלים באתר הזכיינית ובסלולר.

2009: רן גוראון

סמנכ"ל השיווק של בזק
ההישג: ניהול מהלך המיתוג מחדש של בזק שבמסגרתו התמקדה החברה בהרחבת השירותים בבית הלקוח תחת הססמא "בזק- הכי טוב בבית".

2010: האחים ליאון ומשה אדרי

מבעלי חברת הסינמה סיטי
ההישג: הקמת מרכז G  סינמה סיטי בראשון לציון ותרומתם של האחים לקידום הקולנוע הישראלי.

2011: איילת צרפתי רוזן

מנכ"ל חטיבת החטיפים באסם
ההישג: השקת והחדרת "שטוחים" וביסוס מעמדה של אסם בקטגוריית הבייגלה.

2012: דניאל בירנבאום

מנכ"ל סודה סטרים העולמית
ההישג: הובלת החברה לצמיחה משגשגת עם נתונים מרשימים בשוק הבינלאומי, והרחבת הפעילות הקמעונאית בארץ, עם השקת מוצרים חדשים מותאמים לצרכן הישראלי.

2013: אבי כץ

יזם והבעלים של רשת "קופיקס"
ההישג: מהלך השקת רשת בתי הקפה המציעה תפריט אחיד ב-5 ₪, שגרמה לטלטלה בשוק הקפה הישראלי ולאהדה ציבורית חסרת תקדים.

2014: מיכאל גולן

מנכ"ל ובעלים גולן טלקום
​ההישג: הצליח לחדור לשוק הסלולר, טלטל את השוק וגרם למהפכת מחירים והפך את גולן טלקום ל"רובין הוד" של שוק הסלולר בעיני הצרכנים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות