הפרסומת שתסובב לך ת'ראש ב-360 מעלות

נובמבר 7, 2016 מאת: עופר אלוני

טכנולוגיית הצילום ב-360 מעלות עומדת להפוך מגימיק לאחד האמצעים השיווקיים החזקים ביותר. זהירות – זה מסביבך וזה לא ייעלם בקרוב

מכירים את אלו שעומדים כמו יצורים מוזרים, מסתובבים סביב עצמם עם הטלפון מורם למעלה ומצלמים כאילו עוד רגע הם זוכים בפרס העשור על תמונת נוף פנורמית? תתרגלו: אתם הולכים לראות את זה יותר ויותר. ככה זה כשפייסבוק נתנה רשמית את האות לכניסתם של צילומי ה-360 מעלות לחיינו.

עוד ועוד 'יצירות' 360 מעלות נכנסו לפיד שלנו ולחיינו בשנה האחרונה, והן ימשיכו להראות נוכחות כאן בשנים הקרובות לפחות. מציק? מטריד? אולי מנקודת מבטו של האדם הפרטי. מהזווית העסקית הטכנולוגיה הזו יכולה להפוך לכלי שיווקי אדיר. כי כמו שכל ילד בן 10 יכול לצלם את עצמו ב-360 מעלות – ואלוהים יודע למה מאפשרים לזה באמת לקרות – כך יכול לעשות כל בעל עסק. וזה גאוני, לא פחות.

להפוך את הלקוח לחלק מהותי מהחוויה

תחשבו על זה: טכנולוגיית ה-360 מעלות מאפשרת לשנות את כל מה שהלקוחות התרגלו לקבל מכם. במקום תמונה או וידאו מזווית אחת בלבד, הם יוכלו ליהנות מתוכן שכולל את התמונה הרחבה ביותר אי פעם. לא עוד תמונות שמראות מה קורה מול המצלמה בלבד, אלא גם כאלו שמגלות מה קורה מאחור, מהצדדים, ואפילו מלמעלה ומלמטה. עבור עסקים, ובעיקר כאלו שמתרכזים בחזות ובנראוּת, זאת מתנה משמיים.

מי יכול לעשות בזה שימוש? למשל מועדוני ריקודים, היכלות מופעים, לונה פארק. הם הרי יכולים להשקיע שעות בתצלומי אווירה או אפילו בסרטון ווידאו מושקע, אבל רק תצלום של 360 מעלות יעביר לגולש את החוויה במלואה – מכל זווית שירצה – ולתת לו תחושה כאילו היה שם באמת. הוסיפו לזה את העובדה שהגולש הוא הוא שבוחר את הזווית שממנה ירצה להסתכל על העסק, וקיבלתם מתכון מושלם למוצר שיווקי יעיל, כזה שנותן ללקוח שלך את ההרגשה שהוא ורק הוא מרכז העניינים. טכנולוגיית ה-360 מעלות מגשימה את חלומו של כל לקוח, ושל כל בעל עסק באשר הוא. גם אתם רוצים. סמכו עליי.

לצלם ב-360 מעלות 365 ימים בשנה

אין גבול למה שניתן ליצור בעזרת טכנולוגיית ה-360 מעלות. זה אפילו גדול יותר מזה, כי כמעט כל וידאו או סטילס שתצלמו בדרך הזו יהפוך אוטומטית למושך ולמעניין. יש כאלו שמדווחים כבר היום על צפייה גדולה פי כמה בחומרים שצולמו ב-360 מעלות, בהשוואה לתכנים ה'רגילים'. זה פאקינג לוהט.

אז איך עושים את זה? איך הופכים את הצילום ב-360 מעלות למשהו חריף באמת?
אפשר לעשות את זה פשוט: לצלם את המוצר ב-360 מעלות, ככה שהלקוח יוכל להתרשם מהמראה שלו מכל זווית. וואללה נחמד. אבל אתה לא רוצה להישאר באזור הפשוט. אתה רוצה לצאת חריף מכל הכיוונים.

כמה דוגמאות מעולות ימחישו לך איך עושים את זה בצורה מושלמת:

הפתיח של משחקי הכס ב-360 מעלות (13 מיליון צופים כבר השתגעו מהפיצ'ר הנהדר הזה):

המחווה של ברצלונה לאגדה בשם יוהאן קרויף, שנעשתה בעקבות מותו וממחישה את העוצמה שלו, של האצטדיון ושל טכנולוגיית הצילום ב-360 מעלות:

מופעים מצולמים, אמרנו? קבלו כזה מקרנגי הול, אחד מאולמות המופעים המפורסמים בעולם:

רוצים אחד מישראל? יאללה. הוט ורונלדו ממחישים איך עושים את זה נכון גם בארץ:

צילומי ה-360 מעלות מאפשרים ליצור עולם חדש, שידבר אל הלקוחות שלכם בדרך אחרת, כמו שאף אחד אחר לא דיבר אתם עד היום. כל מה שאתם צריכים זה קצת יצירתיות וראייה (בזווית) רחב ואתם בכיוון הנכון.

הכותב הוא בעלים ומנכ”ל של חוּצ-פֶּה – משרד פרסום ודיגיטל חריף

שינוי גודל גופנים
ניגודיות