אלונה ברקת, הבעלים של הפועל ב"ש, היא אשת השיווק של 2016

ינואר 16, 2017 מאת: איגוד השיווק הישראלי

אלונה ברקתהובילה תהליך עמוק וארוך של מיתוג ומיצוב הקבוצה כבעלת ערכים מעבר לערכים ספורטיביים, תוך תהליך ארוך של קידום נוער, תרומה לקהילה ומניעת אלימות. האווירה במשחקי הכדורגל בבאר שבע השתנתה, וכיום הם נתפסים כחוויה לכל המשפחה

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה באלונה ברקת, הבעלים של אלופת המדינה בכדורגל הפועל באר-שבע, לאשת השיווק של 2016, על חלקה המרכזי בבניית המותג הפועל באר שבע, כמותג חזק, יציב, בעל ערכים, המשנה מושגים והתנהגויות. את פירותיו של המהלך השיווקי של ברקת רואים בקבוצה ובעיר כולה.

אלונה ברקת רכשה את הפועל ב"ש בשנת 2007, ובכך הפכה לאישה הראשונה בישראל שהיא בעלים של קבוצת כדורגל. במרוצת השנים מיצבה ברקת שפה חדשה, בה מודגשים ערכים של קהילה, צניעות והישגיות – ערכים שמשפיעים לטובה על התנהגות אוהדי הקבוצה, על האווירה באצטדיון טוטו טרנר בבאר שבע, ועל מכירות המנויים והכרטיסים של הקבוצה. בשנים האחרונות הפכה הקבוצה לחברה קבועה בצמרת טבלת הליגה, ובחודש מאי האחרון הגשימה ברקת את שאיפתה להוביל את הקבוצה לזכייה באליפות, לאחר 40 שנים בהם לא זכו אוהדי הקבוצה לחוות זאת.

תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד, מנמקת את הבחירה:
"בתמונת מציאות לא קלה בה מצוי הכדורגל הישראלי לאחרונה, הצליחה אלונה ברקת לבנות מותג שונה, חזק ויציב, המשנה מושגים והתנהגויות. כל אלה חייבו עבודה עקבית בכל התחומים הניהוליים – ארגון, פיננסים, כ"א, לוגיסטיקה וכמובן בתחום השיווק והפרסום. אלונה הצליחה לבנות קבוצה המבוססת על תכונות וערכים שהם מופת גם בכדורגל וגם מחוצה לו. ערכים כמו התמדה, עקשנות, צנעה, מקצוענות ורוח צוות. בניית קבוצת כדורגל מהפריפריה והבאתה לפסגת הכדורגל הישראלי  מהווה דוגמא ומודל לשאלה "כיצד בונים מותג מנצח". אלונה בנתה מותג חדש ומרענן, מוביל, ייחודי, מחובר לקהילה ולהתנהגות הספורטיבית. ואהוד על חלקים גדולים בעם. כל אלה מזכים  אותה בלא כל ספק בפרס הנכבד  "אשת השיווק של השנה" ובהוקרת כל אנשי השיווק בישראל".

אנשי השיווק של 2016 הם:

ינואר: אורית שטיינפלד, מנהלת השיווק של רשות הטבע והגנים

הובילה מהלך של מיצוב ומיתוג מחדש של הרשות. המהלך הביא בסופו של דבר לעלייה בכמות המטיילים הישראלים באתרי הרשות, עלייה במספר המנויים לרשות, והלנים בחניוני הלילה. בעיקר, קיים שיפור משמעותי בתפיסת החשיבות של הרשות בעיני הציבור, הזדהות עם המטרות שלה.

פברואר: יובל אטד, יו"ר ומייסד CHINABUY

השיק את אתר צ'יינה ביי והחדיר את המותג לישראל בשנת 2015. המותג הפך בתוך כשנה לאחת מפלטפורמות המסחר האלקטרוני הבינלאומיות המובילות בישראל. יותר מ-420 אלף גולשים מבקרים באתר מדי חודש והוא הפך למזוהה בכל הקשור לרכישות מסין.

אפריל: אילן צינמן, מנהל הפיתוח העסקי OUTBRAIN

נבחר בזכות מהפכת ה-Contact Discovery – קטגוריה חדשה של קידום תוכן. החברה שיצרה את הקטגוריה מצליחה לשמור על דומיננטיות בה מול המתחרים עם 75% מה-share הדיגיטלי ועבודה עם כמעט כל המותגים המובילים בישראל.

מאי: מיטל שירן הראל, מנהלת השיווק בנק לאומי

הובילה את לאומי לשלב הבא במסעו לכיבוש הזירה הדיגיטלית בבנקאות הישראלית. באמצעות רצף השקות של מוצרים ושירותים דיגיטליים בעלי ערך ללקוח. ללאומי קו אסטרטגי מבודל, במסגרתו מונגשת ללקוחותיו בנקאות חכמה ופשוטה. כיום למעלה מ- 60% מלקוחות לאומי משתמשים בערוצים הדיגיטליים לצורך ביצוע פעולות בנקאיות.

יוני: חגית קמין, מנכ"ל רדיו eco99fm ושרון שפירא, סמנכ"ל התוכן של התחנה

בזכות השקת eco99music – אפליקציית מוזיקה לכל מצב. קמין ושפירא הובילו מהלך דיגיטלי פורץ דרך וראשון מסוגו, שכלל תהליך מיתוג מחדש והשקת אתר ואפליקציה, שהביא לעליה בנתוני ההאזנה ולשימוש גבוה בפלטפורמות הדיגיטליות.

יולי: בנג'י זינגר, מנכ"ל WeWork ישראל

זינגר הביא לישראל את WeWork והקים בארץ את הסניף הבינלאומי השני של החברה. החל מנובמבר 2014 מציעה WeWork לחברות וליזמים ישראלים שטחי עבודה בשכירות לטווחי זמן גמישים עם מעטפת ייחודית של שירותים נלווים. הרעיון שעומד במרכז החברה הוא בניית קהילה לוקאלית וגלובלית שמטרתה בראש ובראשונה לעזור לחברים בה להצליח.

אוגוסט: שיר זכאי, סמנכ"ל השיווק נירלט

הובילה מהלך שיווקי שהחדיר לשפת הדיבור את הסלוגן "למה לצבוע סתם כשאפשר לנרלט?". הנתונים מצביעים על שינוי מאזן הכוחות בקטגוריה ועל מהפכה תדמיתית ומכירתית לחברה. נירלט הפך למותג שווה ערך למותג המוביל בקטגוריה ויצר אהדה גבוהה למותג, לקמפיין ולשפה הפרסומית. החברה הצליחה לחזק את מעמדה בקטגוריה ובחלק מהפרמטרים אף לכבוש את ההובלה, ובעיקר רשמה תוצאות מוצלחות בשורת המכירות.

ספטמבר: גיל שגיב, סמנכ"ל השיווק AIG

שגיב זכה בתואר בזכות המהלך של מורה הנהיגה אפי וקידום שינוי תרבות הנהיגה בישראל בעזרת תמריץ כספי אפקטיבי. החברה, שבחרה באסטרטגיה חברתית מלווה בקמפיין הומוריסטי, זכתה לעלייה של 22% בכמות הפניות וחיבור המותג לעולם תוכן של נהיגה טובה ובטוחה.

אוקטובר: אלונה ברקת, נשיאה והבעלים של הפועל תדיראן באר שבע בכדורגל 

ברקת זכתה בתואר על חלקה המרכזי בשינוי שעברה הקבוצה ובהצלחות שלה במגרש ומחוצה לו, ששיאן בזכייה היסטורית באליפות המדינה בכדורגל, לאחר 40 שנים. ברקת מובילה תהליך עמוק וארוך של מיתוג ומיצוב הקבוצה, את פירותיו רואים בקבוצה בעיר ובקהילה כולה. תוך יצירת שיח מתמיד עם האוהדים, השתנתה האווירה במשחקי הכדורגל בבאר שבע, שכיום נתפסים כחוויה לכל המשפחה. מיצוב ומיתוג הקבוצה כבעלת ערכים מעבר לערכים ספורטיביים, תוך תהליך ארוך של קידום נוער, תרומה לקהילה ומניעת אלימות.

נובמבר: יוני סבג, סמנכ"ל השיווק סלקום

סבג נבחר בזכות המהלך של השקת סלקום TV, שהציב אלטרנטיבה לדואופול בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. בתוך פחות משנתיים הגיעה החברה לכ-100 אלף מנויים לשירותי הטלוויזיה והטריפל שלה. סלקום TV יצרה אלטרנטיבה אמיתית הכוללת את ערוצי הברודקאסט והערוצים הפופולאריים, לצד תכנים איכותיים וטכנולוגיה מתקדמת – כל זאת במחיר נמוך וקבוע.

דצמבר: פרופ' שוקי שמר, יו"ר בית החולים אסותא

הוביל מהלך של השקת מרכז המומחים של אסותא ששינה את הרגלי החיפוש אחר רופאים מומחים עם יותר ממאה אלף פניות בשנה כפתרון ראשוני למציאת רופא מומחה, נקבעו כ-15,000 פגישות יעוץ ו-300 רופאים חדשים הצטרפו למרכז המומחים.

אנשי השיווק של העשור האחרון

2005: גיא רולניק

עורך ראשי ומייסד TheMarker
ההישג: הפיכת העיתון למותג הכלכלי מספר 1 בישראל באמצעות שימוש בסטראט אפ ומותג שנולד באינטרנט.

2005: טמירה ירדני

מבעלי "טדי הפקות"
ההישג: התוכנית "כוכב נולד" הגיעה לשיעור צפייה ממוצע של 24.3% שתורגמו להכנסות של 3.5 מליון דולר לזכיינית של ערוץ 2 קשת. התוכנית הפכה למותג ששבר שיאי צפייה והתרחב לתקליטים והופעות.

2006: אפי רוזנהויז

מנכ"ל שופרסל
ההישג: תוכנית אסטרטגית חדשה שבמסגרתה הוקמו פורמטים מיוחדים של רשתות המותאמים לצורכי הלקוחות ולמגמות השוק: שופרסל דיל, שופרסל שלי ושופרסל ביג.

2007: תעשיית הקולנוע הישראלי

ההישג: קפיצת מדרגה שהביאה כ13% מכלל הצופים בישראל לבתי הקולנוע לצפות בסרטים ישראלים.

2008: אבי ניר

מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת.
ההישג: מהפכת הריאלטי שנפתחה בין השאר בבחירה ב"אח הגדול" . התוכנית שברה שיאי רייטינג והיתה הראשונה ששודרה 24 שעות ביממה בכבלים באתר הזכיינית ובסלולר.

2009: רן גוראון

סמנכ"ל השיווק של בזק
ההישג: ניהול מהלך המיתוג מחדש של בזק שבמסגרתו התמקדה החברה בהרחבת השירותים בבית הלקוח תחת הססמא "בזק- הכי טוב בבית".

2010: האחים ליאון ומשה אדרי

מבעלי חברת הסינמה סיטי
ההישג: הקמת מרכז G  סינמה סיטי בראשון לציון ותרומתם של האחים לקידום הקולנוע הישראלי.

2011: איילת צרפתי רוזן

מנכ"ל חטיבת החטיפים באסם
ההישג: השקת והחדרת "שטוחים" וביסוס מעמדה של אסם בקטגוריית הבייגלה.

2012: דניאל בירנבאום

מנכ"ל סודה סטרים העולמית
ההישג: הובלת החברה לצמיחה משגשגת עם נתונים מרשימים בשוק הבינלאומי, והרחבת הפעילות הקמעונאית בארץ, עם השקת מוצרים חדשים מותאמים לצרכן הישראלי.

2013: אבי כץ

יזם והבעלים של רשת "קופיקס"
ההישג: מהלך השקת רשת בתי הקפה המציעה תפריט אחיד ב-5 ₪, שגרמה לטלטלה בשוק הקפה הישראלי ולאהדה ציבורית חסרת תקדים.

2014: מיכאל גולן

מנכ"ל ובעלים גולן טלקום
​ההישג: הצליח לחדור לשוק הסלולר, טלטל את השוק וגרם למהפכת מחירים והפך את גולן טלקום ל"רובין הוד" של שוק הסלולר בעיני הצרכנים.

2015: איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל

ההישג: העמיד את המותג הפרטי של הרשת בפוקוס מסחרי ושיווקי והוביל מהלך השקה של מאות מוצרים תחת מותג שופרסל ואסטרטגיה שיווקית הכוללת תקשור מאסיבי מתמשך של מוצרי המותג

שינוי גודל גופנים
ניגודיות