ארוחת ערב, הפלגה וטיול על גבי הסלולר

אוגוסט 8, 2012 מאת: עמרי ארגמן

Macy's קוראת לך
רשת הקמעונות הענקית Macy's, שכבר כיכבה לא פעם במדורנו הקט (ועם המון סיבות טובות) מרחיבה את פעולות הסלולר שלה ויוצאת בשיתוף פעולה עם shopkick. החברה מספקת פלטפורמה סלולרית מבוססת מקום, שהופכת את חווית הקנייה ברשת לסלולרית ואפקטיבית במיוחד.

בעזרת פלטפורמת shopkick, לקוחות הרשת, המגיעים לקרבת אחד הסניפים הפזורים לכל אורכה ורוחבה של ארה"ב, מקבלים התרעה למכשירים הסלולרים והלו בתורם מעודדים ומתגמלים אותם להכנס לאחד מ-800 הסניפים. על כל כניסה לחנות מקבל המשתמש נקודות מצטברות, שהופכות להטבות שונות. בנוסף, המשתמשים מקבלים הצעות, מבצעים והנחות יחודיים ובלעדיים – אל המסך הקטן שהולך איתם לכל מקום.

Macy's משקיעה רבות בפעילות הסלולרית ומשלבת בדרך כלל מספר סוגי מדיה במגוון הקמפיינים הפרסומיים והשיווקיים שלה. שיתוף הפעולה שלה עם shopkick הוא שיתוף הפעולה הסלולרי הראשון שלה וללא ספק יקדם את הפלטפורמה הסלולרית. סביר להניח שהיות ומדובר באייקון קמעונאי שרבים בתעשייה העולמית נושאים אליו עיניים, בקרוב נראה עוד ועוד קמפיינים ברוח דומה.

הפלגה על סיפון הסלולר
חברת הספנות היוקרתית Crystal Cruises מציעה טיולי קרוזים יוקרתיים מסביב לעולם. הקמפיין החדש של החברה משלב טכנולוגיה ותיקה של פרסום פרינט עם טכנולוגיה סלולרית חדשה ומבטיחה. הרעיון והמסר של הקמפיין הוא "צור סיפור חדש". מודעת הפרינט קוראת לפעולה כשהיא מציעה ללקוחות והנופשים הפוטנציאלים לצאת לטיול וליצור סיפור וחוויה חדשה אותה יחלקו עם העולם כולו. החברה בחרה עיצוב שונה ממודעות סטנדרטיות מתחום הקרוזים על מנת להתבלט בשטח ולחזק את המסר השיווקי שלה. המודעות נראות כמו יומן מסע עם תמונות וציורים של אתרים מפורסמים הצבועים בצבעי מים מתקתקים.

וכאן הסלולר נכנס לתמונה, באופן שמזכיר את השימוש בברקודים סלולרים, אבל עם טוויסט קל. במודעות הפרינט משולבת האפליקציה הסלולרית Aurasma, שמפיחה חיים במודעות הסטטיות. השימוש ב-Aurasma מאפשר לשלב פרינט וסלולר ללא שימוש בברקוד במודעה, כשהמשתמש עובר עליה, סורק אותה בעזרת מצלמת הסמארטפון והיא מתעוררת לחיים במכשיר הסלולר. התוצאה: על הנייד מופיעים מגוון סרטוני וידאו שמציגים סיפורים אישים של מטיילים, בשילוב צילומים מרהיבים של הספינות והאתרים המומלצים לתיור ברחבי העולם.

השילוב של פרינט וסלולר מאוד מרשים ועם זאת חסכוני עבור המפרסמים. הוא מאפשר שילוב אמצעי תקשורת בלי לבזבז מיליונים. בנוסף, החשיפה היזומה של המשתמשים מבטיחה גישה לקהל היעד.

Crystal Cruises משתמשת בסלולר גם לעוד קמפיינים שיווקיים שלה עם אפליקציות שונות ופרסום בסלולר לקהל לקחותיה.

רוצה לקרוא עוד כתבות בנושא שיווק ופרסום?

אמנות המקרוני
Kraft Foods היא משווקת מזון ענקית שבין מותגיה תוכלו למצוא את קדברי, מילקה, אוראו, טובלרון ועוד. יאמי. חוץ מממתקים, החברה משווקת גם מוצרי מזון שונים. את מותג המקרוני עם גבינה שלה (Macaroni and Cheese) היא מקדמת בעזרת אפליקציה חדשה ומדליקה שעושה שימוש בחווית היצירה שכל ילד חווה בגן – הדבקת מקרוני על נייר.

האפליקציה, The Dinner, Not Art, היא אפליקציית אייפד המאפשרת למשתמשים ליצור יצירות אמנות ממקרוני באייפד מבלי לבזבז את המקרוני הטעים. האפליקציה מאפשרת למשתמשים ליצור יצירות אומנות ממקרוני כשהם יכולים לבחור את צורת האיטריות, צבען ועוד. את היצירות המשתמשים מתבקשים לשלוח לעמוד הפייסבוק של החברה, שם הם יוצגו בגלריית מקרוני מיוחדת.

האפליקציה מציגה למשתמשים גם את פרוייקט התרומה החברתית של החברה ועל כל שימוש באיטריה באפליקציה Kraft תורמת 10 איטריות ל-Feeding America, שמחלקת את המזון לנזקקים.

הכותב הוא סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת Moblin המתמחה בפיתוח, שיווק ופרסום סלולרי

לכתבות נוספות בנושא שיווק ופרסום

שינוי גודל גופנים
ניגודיות