הגמד הקטן מול הענק הגדול, החזק והמאיים, כך מרגיש קמעונאי מקומי קטן כשרשת גדולה "פולשת" לטריטוריה שלו. דוגמאות? פתיחת "טמבוריות" בידי הום סנטר, השתלטותה של רשת "ארומה" על מיקומים אטרקטיביים של בתי קפה, האיחודים והמיזוגים בתחום קמעונות המזון. מבחינת הקמעונאים הקטנים-בינוניים, השינויים בשוק עלולים ליצור איום גדול קיומי. אבל יש מה לעשות כדי להתמודד עם מצבים מעין אלה. עם קצת חוכמה שיווקית ולא הרבה כסף, אפשר לייצר שגשוג באמצעות קהל לקוחות נאמן ומרוצה. איך עושים זאת?
10 פעולות שקמעונאי קטן-בינוני יכול לעשות כדי להצליח:
סיפור שיווקי נכון: גם קמעונאי קטן צריך לבדל את עצמו מהמתחרים. הזיהוי שלו עם העסק, ההיכרות שלו עם הלקוחות, יכולים לתת לו את הבידול הנכון והסיבה לבחור בו על פני הרשת.
אנשים מעדיפים לוקאלי: מחקרים מראים שצעירים, בני דור ה-Y, מעדיפים לקנות בחנויות לוקאליות על פני הרשתות הגדולות. אפילו סטארבקס מודאגת מהמגמה הזו. הטרנד המקומי אקולוגי משחק לטובת העסק המקומי.
מדיה חברתית בפילוח מקומי: אין קל מלהקים דף פייסבוק עסקי. לא צריך בו אלפי חברים – מספיק 500 שכולם תושבי האזור ולקוחות או מתעניינים. קל לאתר אותם, קל לפרסם להם בפייסבוק. רשת גדולה כנראה לא תשקיע בפרסום מקומי שכזה.
להיות טובים יותר: באיכות המוצרים או בחוויית הקניה או בשירות או בכל משתנה שיווקי אחר.
חווית קנייה: עיצוב ייחודי, להבדיל מסניפי הרשת שדומים זה לזה כתאומים זהים – שימוש בכל החושים ריח, טעם, מגע, מישוש, שמיעה. כן, למרות העידן הדיגיטלי – זה עדיין עושה לנו את זה.
שירות מצוין: השירות הוא נקודה חלשה ברשתות רבות. ברשתות הגדולות יש בעיה קשה של תחלופה גבוהה של עובדי השטח לצד נאמנות נמוכה יותר – והמחיר הוא בשירות. באיזה רשת הקונה יכול לבקש "תעשה לי הנחה"? ולא מדובר רק על המחיר, אלא על החוויה של הכרות אישית, של חוויה אינטימית יותר. אצל אחד מלקוחותיי הקונים מגיעים במיוחד בשביל המוכרת ר', אישה חביבה ולבבית שנותנת את הנשמה למענם.
התאמה מקומית: כמה פעמים לא מצאנו מוצר שקיים בשוק אבל הרשת לא מחזיקה אותו במלאי. קמעונאי מקומי מכיר את נפש לקוחותיו ויכול להיות גמיש הרבה יותר ולהביא עבורם מוצרים ייחודיים כולל התאמה אישית לצרכי הלקוח. אין לו גם הגבלה על כמויות – מבחינתו לקוח אחד שרוצה את הפריט הוא לקוח VIP.
קנה-קבל שכונתי: שיתופי פעולה – רוב העסקים המקומיים בתחום הסחר, השירותים והקמעונות פונים לקהל לקוחות מקומי. שיתופי פעולה יכולים לייצר הפניית לקוחות ועיסקאות הדדית. דוגמא: מכון כושר יכול לתת כמתנה ליום ההולדת ללקוחותיו הנשים טיפול קוסמטי במכון הקרוב.
הגיע הזמן לפרסם: בדרך כלל עסק שאין לו תחרות, שוקט על שמריו… כשנכנסת תחרות אי אפשר להמשיך לישון. צריך להתעורר ולפרסם לקהל הלקוחות ולחזר אחריו.
HAPPY HOUR: כשהבריטים חוזרים מהעבודה הם מתאספים בבר השכונתי לשתות כוס בירה יחד. (ככה לפחות זה נראה בטלוויזיה). קמעונאי מקומי יכול לארגן מדי פעם אירועים לקהילה המקומית כמו HAPPY HOUR, מסיבה לכבוד אירוע או חג ועוד.
הכותבת היא מנכ"ל חברת Shopoholist לייעוץ שיווקי לקמעונאים ומוצרי צריכה
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.AcceptRead More
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.