ההשקות המנצחות של הרבעון השלישי של 2014: מאוחדת, שטראוס ואל על

10/12/2014
מאת: 
איגוד השיווק הישראלי

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הודיעה כי הזוכים בפרס ההשקה המנצחת לרבעון השלישי של 2014 הם מהלכי ההשקה של ביקור בריא - קופת חולים מאוחדת, "קופי שוט" – שטראוס וכרטיס Fly Card – אל על. ועדת החדשנות מעניקה מדי רבעון את פרס ההשקה המנצחת למהלכי השקות מוצלחים. לקראת התכנסותה של ועדת החדשנות לדון במהלכי השקה שהצליחו ברבעון השלישי של 2014, ולמרות מבצע צוק איתן שהתנהל במהלך יולי-אוגוסט 2014, עלו על שולחנה כ-10 מהלכי השקה ושיווק חדשנים מתחומים מגוונים.

מתוך נימוקי השופטים:

קופת חולים מאוחדת והשקת השירות "ביקור בריא"
ביולי 2014 השיקה קופת חולים מאוחדת את השירות "ביקור בריא", היוצר למעשה סיטואציה החדשה בתחום רפואת הילדים במסגרתה לראשונה, מוזמן הילד לרופא כשהוא בריא, לבדיקה רפואית כוללת (בדומה לבדיקות סקר של מבוגרים). "ביקור בריא" יצר שיחה ערה בערוצי התקשורת וברשת. ויצר העדפה למאוחדת בקרב קהילת רופאי הילדים, כאשר עד כה כ-50% מרופאי הילדים עברו הכשרה לשירות. בנוסף, זכה השירות לתיאורו כ"סטנדרט השירות החדש והנדרש בתחום רפואת הילדים" מיו"ר איגוד רופאי הילדים.

שטראוס והשקת המוצר "קופי שוט" 
בתחילת יולי 2014  השיקה שטראוס את משקה האנרגיה היומי "קופי שוט" המרכז בתוכו קפה ושוקולד ומציע לראשונה לקהל הצרכנים הישראלי משקה קפה מוכן לשתייה במנה אישית של 80 מ"ל. הקמפיין בלט בחדשנותו שכן הכיר לקהל הישראלי קטגוריית משקאות חדשה שטרם נחשף אליה. בתקופה קצרה הצליח הקופי שוט לחדור לשוק הקר כשזה מציע אלטרנטיבה הן למשקאות האנרגיה והן למשקאות הקפה. כמו כן, פיתח המוצר את הקטגוריה בכך שהציע לצרכן מלבד האפשרות לגיוון ברמת הטעם גם את האפשרות לבחירת המשקה על פי תועלת פונקציונאלית. 

אל על והשקת ה-Fly Card, כרטיס האשראי החדש של מועדון הנוסע המתמיד
בספטמבר 2014, השיקה אל על את כרטיס האשראי הראשון של מועדון הנוסע המתמיד בשם ה-Fly Card. ייחודו של כרטיס זה גלום באפשרות למימוש נקודות המועדון גם מחוץ לעולם התעופה, בקניות יומיומיות אחרות. מהלך ההשקה הכפיל את יעדו הראשוני למצטרפים וזכה ל- 50 אלף מצטרפים בתוך חודשיים בלבד. כמו כן, זכה המהלך לחשיפה תקשורתית אדירה.

מאיגוד השיווק הישראלי נמסר: "שמחנו להיווכח כי מבצע צוק איתן שחלש על פני כל הקיץ האחרון לא הפסיק את תנופת העשייה ולא עצר את החדשנות במשק. אנו מברכים את הזוכים ברבעון השלישי של שנת 2014 וקוראים לחברות החתומות על מהלכי השקה מצליחים להגיש מועמדות לרבעון הבא שיסגור את שנת 2014 בראש ועדת החדשנות של האיגוד עומד רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל השיווק של החברה. הוועדה מונה 17 מנהלים בכירים מכל הענפים והקטגוריות במשק, ומתכנסת פעם ברבעון להכרזה על ההשקה המנצחת של הרבעון.