ההשקות המנצחות של הרבעון השני של 2015: שופרסל, מלונות פתאל, לאשה ובנק דיסקונט

אוקטובר 6, 2015 מאת: איגוד השיווק הישראלי

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הודיעה כי הזוכים בפרס ההשקה המנצחת לרבעון השני של 2015 הם מהלכי ההשקה של שופרסל – מוצרי חלב המותג הפרטי; רשת מלונות פתאל – אפליקציית Yala; בנק דיסקונט – משפחות  מהחיים; לאשה –  מלכות היופי בגרסה אינטרנטית.

ועדת החדשנות מעניקה מדי רבעון את פרס ההשקה המנצחת למהלכי השקות מוצלחים. לקראת התכנסותה של ועדת החדשנות לדון במהלכי השקה שהצליחו ברבעון השני של 2015, עלו על שולחנה מהלכי השקה ושיווק חדשנים מתחומים מגוונים.

הבחירה בהשקה המנצחת נעשית על בסיס בחינת קריטריונים כגון: מהלך שהחדשנות בו ברורה ובולטת, התייחסות למוצר או שירות משמעותי בקטגוריה, תרומה לקטגוריה, שתומת לב צרכנית, חשיפה במדיה ועוד.

מנימוקי השופטים:
שופרסל – מוצרי חלב המותג הפרטי

המותג הפרטי של שופרסל הושק  בשנת 2006 במטרה לאפשר לצרכן ליהנות ממוצרי צריכה איכותיים במחירים נמוכים ותחרותיים יותר כנהוג ברשתות השיווק בעולם. ב-2014 הוחלט בשופרסל לשים את המותג הפרטי של הרשת בפוקוס מסחרי ושיווקי. המשמעות הייתה הגדלה ניכרת של מגוון מוצרי שופרסל עם הקפדה על סטנדרטים של איכות וטעם ושמירה על פער מחירים בולט בין מותג שופרסל למותג המתחרה המוביל בכל קטגוריה. במקביל, כצעד משלים, תקציב השיווק לפעילות המותג הפרטי בשנה האחרונה היווה נתח משמעותי מתקציב השיווק הכולל של שופרסל. המיקוד האסטרטגי במותג הפרטי את הוכיח עצמו: המותג הלך וצמח במכירות, צבר לגיטימציה בקרב הצרכנים ובמקביל התפתח ויצר אלטרנטיבה כדאית ביותר ויותר קטגוריות על המדף ברשת.

רשת מלונות פתאל – אפליקציית Yala
רשת פתאל ערכה מחקר מעמיק על הרגלי הזמנת החופשה של ישראלים וגילתה ממצא יוצא דופן: כרבע מהישראלים הזמינו בשנה האחרונה חופשה בישראל מהיום להיום, או מהיום למחר. כשליש מאלו שהזמינו חופשה ברגע האחרון בשנה האחרונה עשו זאת פעמיים או יותר. בפתאל  הבינו את משמעות הנתונים הללו והשכילו להקים מנגנון שנותן מענה בדיוק לצורך הזה – אפליקציה שמתגמלת את הנופשים על ספונטניות, עם הנחות של עד 40% למזמינים חופשה ברגע האחרון.   הפיתרון מאפשר לרשת למנף נכסים קיימים, שהיו עלולים לגרום להפסד (חדרים שנותרים פנויים) לכדי יצירת רווח ממשי והנופשים הישראלים זוכים להצעות מכר אטרקטיביות.

בנק דיסקונט – משפחות מהחיים
ב-2015 בנק דיסקונט ביצע העמקה והרחבה באסטרטגיית המשפחה והשיק את מהלך "משפחות מהחיים" – מהלך אותנטי ראשוני מסוגו. דיסקונט שם דגש על הקשבה למשפחות ישראליות, וגייס עשרות משפחות מכל הקשת החברתית כדי להכיר אותן, ללמוד מהן ולפתח מוצרים שמתאימים להן ולצרכיהן.

בדיסקונט הבינו כי הצרכן הישראלי החדש מצפה ממותגים בכלל, וממותגים פיננסיים בפרט, לגישה בלתי אמצעית ולשיח בגובה העיניים. המהירות בה מידע מתפשט ברשתות החברתיות העצימה את יכולתו לזהות אי הלימה בין מסרים פרסומיים ובין אמת מוצרית. לכן, בהחלטה לא טריוויאלית לקטגוריה, הבנק שם במרכז התקשורים שלו משפחות אמיתיות. בנוסף להעמקה בתוכנית המשפחה, דיסקונט המשיך להציע ללקוחות מוצרים ייחודיים ופרסונליים שעלו מתוך הצרכים האמיתיים שלהם.

לאשה – מלכות היופי בגירסת דיגיטל
יותר מ-60 שנה תחרות מלכת היופי משודרת בארץ ובעולם על מסך הטלוויזיה. הפורמט כמעט זהה משנה לשנה, כך שהקהל הוותיק של התחרות כבר מכיר את הריטואל של התחרות. טקס שניתן לצפות מראש כיצד יתחיל וכיצד יסתיים. בלאשה הבינו שהעולם הולך ומשתנה ושאם לא ימצאו דרך להפוך את הטקס לרלוונטי גם בקרב קהל חדש, יתכן ויהפוך עם הזמן ללא רלוונטי. מתוך התובנה הזו, נולד הרעיון של "מלכת היופי עוברת מסך", מהטלוויזיה אל הדיגיטל. מפורמט לינארי באורך שעתיים, לפרויקט תוכן של כמה שבועות במסגרתו הגולשים בישראל הכירו מחדש את הטקס, בפורמט יותר עכשווי, מעודכן ודיגיטלי. המעבר למסך החדש, לווה ביצירת פורמט חדש, צעיר ומלא בתוכן שעורר מעורבות עצומה בקרב הגולשים בבחירת מלכת היופי החדשה.

המהלכים של שופרסל, בנק דיסקונט, רשת מלונות פתאל ומגזין לאשה הוכיחו חדשנות ופריצת דרך כל אחד בתחומו. המהלכים השיווקיים שלהם  השיגו את המטרות והיעדים מול הקהלים הרלוונטיים והביאו בשורה של חדשנות לעולמות התוכן מהם הם מגיעים. מדי רבעון אנו מציגים את ההשקות המנצחות ושמחים לראות בכל פעם מועמדים ראויים המציגים השקות ומהלכים חדשניים ומהפכניים.

בראש ועדת החדשנות של האיגוד עומד רן גוראון – המשנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל השיווק של החברה. הועדה מונה 17 מנהלים בכירים מכל הענפים והקטגוריות במשק. הועדה מתכנסת פעם ברבעון להכרזה על ההשקה המנצחת ועם הבחירה אף מעניקה לחברות הזוכות זכות שימוש בלוגו "ההשקה המנצחת" לקידום המוצרים הזוכים, למשך שנה מיום הזכייה.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות