ההשקות המנצחות של 2015: YOLO של תנובה, מוצרי החלב של שופרסל ובזק עם הבית החכם

מאי 10, 2016 מאת: איגוד השיווק הישראלי

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הכריזה על ההשקות המנצחות של 2015. במקום הראשון מותג מעדני השוקולד YOLO של תנובה, במקום השני שופרסל, עם השקת מוצרי החלב של המותג הפרטי ובמקום השלישי בזק, עם השקת הבית החכם. ועדת החדשנות מורכבת מ-16 מנהלים בכירים מענפים רבים במשק, ובראשה עומד רן גוראון, מנכ"ל פלאפון.

מקום ראשון: YOLO – תנובה
בפברואר 2015 תנובה השיקה מותג חדש בעולם הפינוק במקרר החלב – YOLO. שם המותג עצמו מבטא את תפיסת  חיים רלוונטית לעולם הבוגר – You Only Live Once – חיים רק פעם אחת, אז תרשה לעצמך להתפנק עם משהו איכותי. בזכות ההשקה של המוצר נפתח קהל יעד חדש לקטגוריית החלב שיכול לבחור בפינוק שוקולדי איכותי אצלו במקרר. כעת ישנה אלטרנטיבה מול קטגוריות פינוק אחרות והביטוי לכך הוא בצמיחת קטגוריית המעדנים בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.

מקום שני: מוצרי חלב במותג פרטי – שופרסל
המותג הפרטי של שופרסל הושק לראשונה בשנת 2006 במטרה לאפשר לצרכן ליהנות ממוצרי צריכה איכותיים במחירים נמוכים ותחרותיים ותר כנהוג ברשתות השיווק בעולם. ב-2014 הוחלט בשופרסל לשים את המותג הפרטי של הרשת בפוקוס מסחרי ושיווקי. המשמעות הייתה הגדלה משמעותית של מגוון מוצרי שופרסל עם הקפדה על סטנדרטים של איכות וטעם ושמירה על פער מחירים בולט בין מותג שופרסל למותג המתחרה המוביל בכל קטגוריה. במקביל, כצעד משלים, תקציב השיווק לפעילות המותג הפרטי בשנה האחרונה היווה נתח משמעותי מתקציב השיווק הכולל של שופרסל.המיקוד האסטרטגי במותג הפרטי הוכיח עצמו: המותג הלך וצמח במכירות, צבר לגיטימציה בקרב הצרכנים ובמקביל התפתח ויצר אלטרנטיבה כדאית ביותר ויותר קטגוריות על המדף ברשת.

מקום שלישי: הבית החכם – בזק
בפברואר 2015 נכנסה לתוקף רפורמת השוק הסיטונאי "הולסייל" בענף האינטרנט, בה יכול הלקוח לקבל ספק+תשתית של בזק מספק האינטרנט ולהתנהל מולו בלבד. כתגובה השיקה בזק את הבית החכם ה-Bhome. שירות ה-Bhomeמציע מערכת הנשענת על האינטרנט של בזק וכוללת מצלמה התומכת ביכולת שמע, שולטת על כל אחת מהמערכות שהוגדרו ובשעת הצורך מעדכנת את הלקוח בהתרחשויות. מהלך הבית החכם יצר שינוי מהותי בתפיסת הישראלים לגבי האינטרנט של בזק, העמיק את החדירה לבית הלקוחוהגדיל את המכירות. החשיפה לקמפיין זכתה למעל 39 מיליון חשיפות בטלוויזיה והצליחה להגיע לאחוז כיסוי של כ-70% מקהל היעד.

ההשקה המנצחת הוכרזה בכנס החדשנות 2016, שהתקיים ברידינג 3 בנוכחות אנשי שיווק בכירים רבים, בהם יו"ר איגוד השיווק ומנכ"ל תנובה אייל מליס, מנכ"ל איגוד השיווק תלמה בירו שעסקה בדבריה במושג חדשנות: "המילה חדשנות מתחילה להישחק מרוב שימוש, והופכת לא פעם למלכודת קלישאות וסיסמאות. חדשנות הוא מושג רחב יותר, שכולל בתוכו תפיסת עולם רחבה בלתי פוסקת ולא נעצרת. תפיסת עולם המונעת מתשוקה, סקרנות, להט, יצירתיות, אומץ לקחת סיכונים וחלומות נועזים על גבול הדמיון".

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, פנה למנהלי השיווק בקהל ואמר להם "השיווק הוא מה שמוביל את העולם ואתם בתור בתור אנשי שיווק משיטים את הספינה". בנבנישתי התייחס למציאות הוירטואלית כדבר החדשני הבא שהולך לכבוש את עולם השיווק ולפגוש את הלקוחות בתחומים רבים, כשאמר "המציאות המדומה תשנה את הדרך שבה אנחנו חיים, צורכים, לומדים, עושים עסקים ואפילו הדרך בה אנחנו מנהלים מערכות יחסים".

בנוסף נשאו דברים רפי אלבו, שריתק את הקהל עם מהלכי שיווק חדשניים מישראל ומהעולם, בלוגרית החדשנות זהר אוריין שאמרה "חדשנות וטכנולוגיה לא מעניינות, אלא אם הן עונות על צרכים של צרכנים", בנג'י זינגר, מנכ"ל Wework ישראל, שדיבר על סביבת העבודה החדשה בישראל ואדיר רון, מנהל תחום החדשנות האסטרטגית במיקרוסופט שעסק במעבר מהדיאלוג הצרכני לטריאלוג הדיגיטלי המורכב על ידי הלקוח, המשווק והבינה המלאכותית.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות