ההשקות המנצחות של הרבעון הראשון של 2016: פרטנר, לאומי קארד, בזק בינלאומי ואלקטרה

יוני 13, 2016 מאת: איגוד השיווק הישראלי

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי  הודיעה כי הזוכים בפרס ההשקה המנצחת לרבעון הראשון של 2016 הם מהלכי ההשקה של: פרטנר – השקת המותג פרטנר מחוברים לחיים; לאומי קארד – אפליקציית רב קו; בזק בינלאומי – Cyber Wall ןאלקטרה – מחסני חשמל – אתר מחסני חשמל.

ועדת החדשנות מעניקה מדי רבעון את פרס ההשקה המנצחת למהלכי השקות מוצלחים. לקראת התכנסותה של ועדת החדשנות לדון במהלכי השקה שהצליחו ברבעון הראשון של 2016, עלו על שולחנה מהלכי השקה ושיווק חדשנים מתחומים מגוונים.

הבחירה בהשקה המנצחת נעשית על בסיס בחינת קריטריונים כגון: מהלך שהחדשנות בו ברורה ובולטת, התייחסות למוצר או שירות משמעותי בקטגוריה, תרומה לקטגוריה, שתומת לב צרכנית, חשיפה במדיה ועוד.

מנימוקי השופטים:

פרטנר: פרטנר לחיים המחוברים

מהלך השקת המותג 'פרטנר' תחת הקונספט של חיים מחוברים בכל מקום, בכל זמן ומכל מכשיר, הוא ייחודי במגוון רב של היבטים. בתקופה קצרה של מספר חודשים הושק מותג חדש, עם דגש רחב על פרסום ונוכחות בדיגיטל וברשתות החברתיות. במהלך שיווקי נרחב, תקשרה החברה את השינוי מהמותג הסלולרי המוביל בישראל Orange, למותג 'פרטנר', המייצג קבוצת תקשורת כוללת. בתקופה שקדמה להשקת המותג, התמודדה פרטנר עם תנאי שוק מאתגרים במיוחד, ובתוך חצי שנה הציגה החברה אסטרטגיה עסקית חדשה ויצאה לדרך חדשה עם מיתוג חדש שמבטא את השינוי שהחברה עוברת, כולל הגדרת שוק, הגדרת יעדים, בניית שפת מותג ואיפיון הממשקים עם הלקוחות, לצד שירותים חדשניים ומבודלים.

היום, כארבעה חודשים לאחר השקת המהלך, ניתן לקבוע כי החברה עמדה ביעדי ההשקה שהציבה לעצמה ואף מעבר לכך, הן ברמה העסקית והן ברמה התדמיתית.

לאומי קארד: אפליקציית רב קו

במטרה להוביל את השיחה הבאה בעולם האשראי, הציגה לאומי קארד חדשנות פיננסית במקום שיתר המתחרים רואים בו איום. אחת הזירות החמות של השנים האחרונות היא זירת ה-FinTech, בה מגוון חברות טכנולוגיה נכנסות לעולם התשלומים ומערערות אותו מן הייסוד. כך חברות ענק, לאו דווקא פיננסיות, כמו Google, Paypal ו-Apple נכנסו לזירה עם מיזמים שאפתניים כמוGoogle Wallet ו-Apple Pay, לצד שחקניות וחברות סטארט אפ קטנות שמייצרות חלופות לחברות האשראי. השינויים הללו מחייבים את חברות האשראי לחשב מסלול מחדש. לכן  החליטו בלאומי קארד להיכנס לתחום הסליקה בתחבורה הציבורית, תחום המוערך בפוטנציאל עסקי של 2 מיליארד ש"ח. המהלך השיג את שתי המטרות שהציבו לעצמם ראשי החברה – שימוש באפליקציה וחיזוק תדמיתי של החברה כמובילת חדשנות.

בזק בינלאומי: Cyber Wall

שוק האינטרנט בישראל אינו מתאפיין בבידול משמעותי בין המתחרות, למעט חברת בזק בינלאומי  המבודלת בזכות הכבל התת ימי שלה. על מנת לחזק את מובילותה ובהמשך לניתוח מעמיק של השוק וזיהוי הצורך לתת מענה לתחום הסייבר גם בקרב הלקוחות הפרטיים בישראל, השיקה החברה "אינטרנט עם חומת הגנה". המגזר הפרטי בישראל נותר תקוע בפתרונות הגנה בסיסיים שאינם תואמים את האיומים שהתפתחו בשנים האחרונות, בדגש על הונאות רשת שהפכו לנפוצות במיוחד. באמצעות ההשקה ביקשה בזק בינלאומי להוביל את זירת הסייבר הישראלית, להגדיל את ההכנסות מלקוחות קיימים וחדשים ולחזק את מיצוב החברה כחדשנית ופורצת דרך בכל הנוגע לשירותים ומוצרים חדשים ללקוחותיה. המהלך הוכיח את עצמו גם בהיקף מכירות של כ-100 אלף לקוחות ברבעון הראשון של 2016, חיזוק הפער התדמיתי החדשני לעומת המתחרות והשפעה על הקטגוריה שבאה לידי ביטוי בפניות של חברות גדולות בעולם ללמוד את המהלך.

אלקטרה – מחסני חשמל: אתר מחסני חשמל

רשת מחסני חשמל – המובילה את ענף קמעונאות החשמל, השיקה את האתר שלה כחלק מהניסיון להיאבק במשבר הכולל בענף, במטרה לבסס מנוע צמיחה נוסף. המשבר ושינוי השוק נבעו משילוב גורמים חיצוניים, והחברה חיפשה את המענה הנכון ביותר לבעיה. מחסני חשמל ניצלה את היותה של ישראל מעצמת קניות באינטרנט, והשיקה את אתר הסחר הראשון המזוהה עם רשת ארצית. הרשת יצאה בקמפיין המבוסס על הרעיון של "אתר עם כתובת", שאפשר לסמוך עליו, והביאה בשורה אמיתית לקטגוריה שנוגעת לאחוז גבוה של צרכנים המבצעים את קניותיהם באינטרנט. מהלך ההשקה הביא לתוצאות עסקיות שעלו על כל ציפיות אנשי הרשת, כולל כיבוש התודעה הצרכנית לרכישת מוצרי חשמל באינטרנט, והביאו למודעות גבוהה לרשת בכל הקשור ל"חברה עם גב", הן בקרב צרכני האונליין והן בקרב צרכני האוף-ליין.

מאיגוד השיווק הישראלי נמסר: "המהלכים של פרטנר, לאומי קארד, בזק בינלאומי ואלקטרה – מחסני חשמל הוכיחו חדשנות ופריצת דרך כל אחד בתחומו, והביאו ערך מוסף לכל אחת מהחברות. המהלכים השיווקיים שנערכו השיגו את המטרות והיעדים מול הקהלים הרלוונטיים ובמקרים מסוימים אף עלו על הציפיות. יתרה מזו, המהלכים הביאו בשורה של חדשנות לקטגוריות מהן מגיעות החברות שהשיקו אותם. מדי רבעון אנו מציגים את ההשקות המנצחות ושמחים לראות כי בכל רבעון הבחירה נעשית קשה יותר ויותר, לנוכח ההשקות והמהלכים שמוגשים לשולחננו".

שינוי גודל גופנים
ניגודיות