הזוכים הגדולים באפי 2016: יוניליוור (ברנפלקס), קרולינה למקה, ותנובה (YOLO)

יולי 5, 2016

טקס האפי נערך הערב בתל אביב בנוכחות אנשי השיווק, המפרסמים והפרסומאים  המובילים בישראל.  השנה, לראשונה  בתולדות התחרות – שני זוכים גדולים  בקטגוריית אפי פלטינום – יוניליוור (ברנפלקס) עם באומן בר ריבנאי Sattchi&Sattchi וקרולינה למקה עם ראובני פרידן IPG. את פרס ה-Grand Effie קטפה תנובה יחד עם מקאן תל אביב על המהלך של השקת YOLO.

המשרדים הבולטים בתחרות: אדלר חומסקי&ורשבסקי GREY, מקאן תל אביב וראובני פרידן IPG. בין הזוכים הגדולים של הערב תנובה ומקאן תל אביב שזכו בפרס ה-Grand Effie ובפרס הזהב בקטגוריית המזון עבור המהלך "החטא ששווה (הרבה) מיליונים: תנובה משיקה את YOLO וכובשת את שוק מעדני הבוגרים".

בקטגוריית האפי פלטינום היוקרתית, הבוחנת אפקטיביות של מהלכי שיווק ארוכי טווח (בין 3 ל-5 שנים) נרשמה השנה הפתעה כאשר שני מתמודדים הגיעו לגמר בציון זהה וקטפו את פרס הזהב היוקרתי – המהלך של קרולינה למקה ברלין עם ראובני פרידן IPG "הרשת שהוציאה את הענף מהמסגרת", והמהלך של יוניליוור ישראל עם באומן בר ריבנאי Sattchi&Sattchi "קונגרג'וליישנס! איך הפך ברנפלקס ממותג חלש, סטגנטי ומשעמם למותג המוביל בקטגוריה".

בפרס הכסף בקטגוריית הפלטינום זכו מילקו ויהושע TBWA על המהלך: "המחלבה החדשה של טרה – מובילים את שוק החלב לעתיד טוב יותר" וראובני פרידן IPG קטפו פרס נוסף בקטגוריית הפלטינום עם המהלך של קסטרו "הילדים של קסטרו –  אהבה ממבט ראשון".

מילקו זכו בשני פרסים נוספים – פרס זהב בקטגוריית משקאות עם ראובני פרידן IPG ופרס כסף בקטגוריית המגזרים עם אפאק טריו.

בית השנטי יחד עם אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY קטפו שני פרסים – בקטגוריית עמותות ובקטגוריית Media Innovation עם המהלך "איך השמענו את קולם של 14,000 ילדי הרחוב בישראל והפכנו את המדיום למסר".

לאומית גם היא זכתה בשני פרסי זהב על מהפכת השקיפות שהובילו – בקטגוריית מגזרים עבור הפעילות לקהל החרדי והערבי, עם משרד הפרסום VIP ובקטגוריית שירותים, נופש ופנאי עם ראובני פרידן IPG.

שופרסל, במהלך משולב של משרדי הפרסום Gitam BBDO, פובליסיס תל אביב ואדלר חומסקי & ורשבסקי GREY זכה בפרס הזהב בקטגוריית הקמעונאות על המהלך "המותג הפרטי של שופרסל: שופרסל משנה את הרגלי הצריכה וגומלת את עם ישראל ממותגים".

דומינוס פיצה, שזכה לפני שנתיים בפרס הפלטינום, זכה הערב יחד עם מקאן תל אביב בפרס הזהב בקטגורית חברות ומוצרים דיגיטליים עם המהלך "One Click Pizza: איך הגדלנו מכירות בלחיצת כפתור אחת".

סופר פארם ובאומן בר ריבנאי Sattchi&Sattchi זכו בשני פרסים – כסף וארד – בקטגוריות טואלטיקה ופארם ויופי, אופנה וטיפוח.

גם רקיט בנקיזר ומרחב ענבר  G סיימו את הערב עם שני פסלי כסף  – אחד בקטגוריית טואלטיקה ופארם והשני בקטגוריית Media Innovation.

מועמד נוסף שקטף שני פרסי ארד באירוע (בקטגוריית Media Innovation וברכב ותחבורה) הוא עופר אבניר ואדלר חומסקי & ורשבסקי GREY על המהלך "איך תפסנו טרמפ על הרכבת הקלה והפכנו לפתרון המועדף בעיר".

זוכים מאושרים נוספים הם: Yes ומקאן ת"א (ארד) | IKEA ומקאן ת"א (זהב בקטגוריית מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית) | אלקטרה מוצרי צריכה ושטראוס מים עם אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY עם פרסי כסף באותה הקטגוריה | אסם ו-McCANN Valley (ארד) | אלדר שיווק (זהב בקטגוריית נדל"ן ותשתיות) | בנק לאומי ומקאן ת"א (זהב בקטגוריית הפיננסים) | ראובני פרידן IPG עם AIG ומזרחי טפחות (כסף וארד בהתאמה בקטגוריית הפיננסים) | עמותת אחת מתשע וראובני פרידן IPG (ארד) | לובינסקי טרייד ו-zarmon group (זהב בקטגוריית רכב ותחבורה) | סמל"ת ו-LEAD (כסף) | הפועל ירושלים ואדלר חומסקי (כסף) | עיתון הארץ ומנצ' (פרס זהב בקטגוריית תקשורת ומדיה) | סלקום, גיתם BBDO חוליגנס (פרס כסף באותה הקטגוריה)  ו-eco99fm וחוליגנס (ארד).

במהלך הערב העניק איגוד השיווק הישראלי פרס מפעל חיים בשיווק לפרופ' אוריאל רייכמן  – מייסד ונשיא המרכז הבינתחומי בהרצליה.

תחרות האפי  היוקרתית נערכת בישראל זו השנה ה-16על ידי איגוד השיווק הישראלי, איגוד הפרסום  והמי"ל.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות