ההשקות המנצחות של הרבעון ה-3 – מרכז טל, הפניקס ופנגו

ינואר 22, 2017

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי  הודיעה כי ההשקות המנצחות לרבעון השלישי של  2016 הן:  מרכז טל –  "חלאסרטן": מוציאים את הסרטן מהארון; הפניקס – מהפכת הביטוח לנהגים צעירים; פנגו – שירות צייד החניה.

מנימוקי השופטים:

מרכז טל – חלאסרטן: הזירה הדיגיטלית הראשונה לחולי סרטן צעירים

מדי שנה מצטרפים למעגל חולי הסרטן בישראל כ-28,000 חולים חדשים, מתוכם כ-2,800 צעירים בני 18-39. הפעילות הדיגיטלית הקיימת בישראל של 2016 לחולי סרטן בישראל היא אינפורמטיבית בעיקרה. העמותות המובילות מנגישות מידע רב, חד כיווני לרוב ומציעות תמיכה קבוצתית או אישית באמצעות פרויקטים ממשיים ובאופן מוגבל ואף מיושן בפלטפורמות הדיגיטליות. עם העלייה במספר חולי הסרטן הצעירים, זיהו במכון טל ואקום, צורך מובהק – לדבר לחולי סרטן צעירים בשפה שלהם, בפלטפורמות הרלוונטיות להם, להנגיש מידע הנוגע לתחומי החיים המסוימים שלהם ולהציע תמיכה זמינה, רציפה, רבת השפעה מאנשים כמותם. 'חלאסרטן- מדריך יום יומי לחיים' הינו בית דיגיטלי שמטרתו לתמוך ולשפר את איכות החיים של הצעירים, לחזק את התקווה ולהנגיש מידע רלוונטי אמין ומהימן.

עיקר מאמצי הפרסום והשיווק הופנו לקהל חולי הסרטן הצעירים. המטרה הייתה ליידע את ציבור החולים הצעירים על הבית החדש העומד לרשותם. מטרת המהלך הייתה 'להוציא את הסרטן מהארון', באמצעות יציאה מהקיר הווירטואלי בפייסבוק לקיר אמיתי ומוחשי במציאות. אותו קיר המשמש כיום לזירה עיקרית עבור מפגשים בין צעירים.

הקהילה תפסה תאוצה במהרה והיא כוללת קרוב ל-10,000 חברים, גידול של יותר מ-50% מיום ההשקה, וזכתה לחשיפה מדהימה בסרטון ובמדיה. חלאסרטן עורר את השוק לשיח חדש על עולם חולי סרטן צעירים. ההשקה העלתה לסדר היום הציבורי את הצרכים המיוחדים של אוכלוסייה זו.

הפניקס – מהפכת הביטוח לנהגים צעירים

שוק הביטוח האלמנטרי (בית, רכב) בארץ הפך לשוק שבו פרמטר אחד בלבד מעניין את הצרכן: המחיר. חברות הביטוח הגדולות לצד החברות הישירות הפועלות ללא סוכנים, עושות כל מאמץ כדי להציע את "העסקה הכי טובה בעיר".

שוק הנהגים הצעירים מוערך בישראל בכ-350,000 נהגים, אשר נשארו מחוץ ל"מלחמת המחירים" בענף הביטוח. ביטוח לנהגים צעירים יוצר מעמסה כלכלית גדולה עבור ההורים, ובעוד שהפוליסות עבור נהגים צעירים הן היקרות ביותר בשוק, בפועל, הנהגים הצעירים נחשבים לקהל שעושה שימוש מועט בכלי הרכב.

בהפניקס השכילו לייצר אלטרנטיבה לביטוח נהג צעיר, שתהיה חסכונית, נוחה ופשוטה תוך החזרת הערך המוסף לקטגוריה. החברה השיקה את הפוליסה שמבוססת על חיוב לפי מספר הק"מ שהנהג נסע בפועל ומציעה חסכון בעלויות לצד ממשק שמעודד נסיעה בטוחה ומאפשר מערכת בקרה של ההורים על ילדיהם. הפניקס רשמה שיא של מכירות ביטוחים לנהג צעיר, עם גידול של 150% בפוליסות ביטוח לנהגים צעירים, לצד גידול של 55% בפוליסות חדשות להורים – שניהם מעל ומעבר ליעדי המהלך.

פנגו – צייד החניה

פנגו הוא מותג החנייה הסלולרית המוביל בקטגוריה וככזה עליו לדאוג לחדשנות מתמדת. כחלק מפיתוח שירותים משלימים לעולם החניה, הבינו בפנגו שבכל הקשור לחניה בכחול לבן עליהם להעניק ערך נוסף ללקוחות – לעזור למשתמשי פנגו לאתר ולנווט אל חניה פנויה בחניונים או בכחול לבן. לראשונה בישראל, חברה גדולה ומוכרת לוקחת על עצמה לפתור את אחד מהאתגרים הגדולים הקיימים בפני הנהג הישראלי – סיוע במציאת חניה. סוד ההצלחה של הצייד הוא במוצר שנותן מענה לצורך יום יומי של נהגים ומאפשר ללקוחות פנגו למצוא חניה סמוך לכתובת היעד שלהם. הצלחת המהלך השיווקי היא שילוב של אמצעי מדיה שנבחרו בקפידה עם רעיון קריאטיבי מדליק שעשה באזז והצליח להביא למעלה ממיליון וחצי צפיות בסרטון, שמחציתן אורגניות. במהלך ימי השקת השירות החדש, נערכו בו יותר מ-6,000 שימושים ביום, ובסך הכל יותר מ-150,000 שימושים בחודש. המספרים הגבוהים ממחישים את הצורך הרב בשירות ואת התפשטותו המהירה בקרב המשתמשים.

מאיגוד השיווק הישראלי נמסר: "המהלכים של מרכז טל, הפניקס ופנגו הוכיחו חדשנות ופריצת דרך בתחומים השונים שכל אחד נמצא בהם, והצליחו להקנות ערך מוסף לחברות ולקהילה הסובבת אותן. נתוני המהלכים מוכיחים כי ההשקה שלהם אכן עומדים בקריטריונים של ועדת החדשנות ל"השקה המנצחת". אנו שמחים להמשיך ולבחון השקות מוצלחות, ושמחים אף יותר להכריז בכל רבעון על ההשקות המנצחות".

שינוי גודל גופנים
ניגודיות