ההשקה המנצחת של 2016: חלאסרטן של מרכז טל

8/5/2017
מאת: 
איגוד השיווק הישראלי

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הכריזה על השקת 'חלאסרטן' כהשקה המנצחת של 2016. מרכז טל עומד מאחוריי השקת הזירה הדיגיטלית הראשונה שעוזרת לאלפי חולי סרטן צעירים, מיזם שזכה לחשיפה משמעותית ועורר שיח חדש אודות חולי הסרטן הצעירים. ועדת החדשנות של איגוד השיווק מורכבת מ-16 מנהלים בכירים מענפים רבים במשק, ובראשה עומד רן גוראון מנכ"ל פלאפון.

מרכז טל והשקת 'חלאסרטן' – ההשקה המנצחת של 2016

מדי שנה מצטרפים למעגל חולי הסרטן בישראל כ-2,800 צעירים, בני 18-44. העמותות המובילות בתחום הסיוע לחולי סרטן מנגישות מידע רב, חד כיווני לרוב ומציעות תמיכה קבוצתית או אישית באמצעות פרויקטים ממשיים ובאופן מוגבל ואף מיושן בפלטפורמות הדיגיטליות. עם העלייה במספר חולי הסרטן הצעירים, זיהו במכון טל צורך מובהק - לדבר לחולי סרטן צעירים בשפה שלהם, בפלטפורמות הרלוונטיות להם, להנגיש מידע הנוגע לתחומי החיים המסוימים שלהם ולהציע תמיכה זמינה, רציפה, רבת השפעה מאנשים כמותם. 'חלאסרטן- מדריך יום יומי לחיים' הינו בית דיגיטלי שמטרתו לתמוך ולשפר את איכות החיים של הצעירים, לחזק את התקווה ולהנגיש מידע רלוונטי אמין ומהימן.

עיקר מאמצי הפרסום והשיווק הופנו לקהל חולי הסרטן הצעירים. המטרה הייתה ליידע אותם על הבית החדש העומד לרשותם. מטרת המהלך הייתה 'להוציא את הסרטן מהארון', באמצעות יציאה מהקיר הווירטואלי בפייסבוק לקיר אמיתי ומוחשי במציאות. בעקבות ההשקה, מאזן הכוחות בקטגוריה הכללית של הגופים העוסקים בסוגים השונים של מחלת הסרטן, קיבל תפנית שמשפיעה על השיח עם חולים צעירים בבתי החולים. החלה מגמה של המלצת הצוות הרפואי לצעירים על האתר כמורה דרך מהימן (בתוך אינספור אתרי רשת) ועל עמוד הקהילה כ"בית" לצעירים. עמוד הקהילה של חלאסרטן זוכה מידי שבוע לחשיפה של כ- 20,000 איש בממוצע. כ-70 אחוז מתוכם, בטווח הגילאים שהוגדר תחילה 18-44.

חלאסרטן הינו פרויקט של מרכז טל (ע"ר) שהוקם ע"י זוהר ויענקלה יעקובסון אשר איבדו את בתם - טל, בגיל 26 ממחלת הסרטן, הפועל בתמיכת חברת MSD.

 

 

ההשקה המנצחת הוכרזה בכנס החדשנות 2017, שהתקיים בבורסה לניירות ערך בנוכחות אנשי שיווק בכירים רבים, בהם יו"ר ועדת החדשנות מנכ"ל פלאפון רן גוראון ומנכ"ל איגוד השיווק תלמה בירו. עוד השתתפו בכנס מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי, שלי תשובה, שותף בקבוצת הייעוץ האסטרטגי Deloitte, צמרת פירסט מפריפקס ואריה כוכבי, מייסד ומנכ"ל Water-Gen .