כפי שנוסחה באיגוד המפרסמים בשנת 1994
כללי התנהגות
- הפרסומת לא תמעל באמון הצרכן, לא תנצל חוסר ידיעה או חוסר ניסיון גם בכל הנוגע לגורמי הסביבה, ותבטיח הזדמנות שווה להנות ממצגיה.
- הפרסומת לא תגרום לבהלה או פחד בלתי מוצדקים ותימנע מניצול לרעה של מגבלה אנושית.
- הפרסומת המכוונת לקטינים תישמר מניצול חוסר ניסיונם, גילם ותמימותם, תוך שמירה על ערכים חינוכיים.
- הפרסומת לא תכיל מסר אשר יש בו כדי להטעות את הצרכן.
- המפרסם יקפיד על עקרונות של כנות, יושר, דיוק ובהירות בהעברת מסרי הפרסום.
- הפרסומת לא תצטט או תסתמך ללא הסכמה על אדם, חברה, מוסד, מחקר מדעי או סמל רשמי. כל שימוש שנעשה בהסכמה יהיה מדוייק, מובן, עדכני ובר-אימות, תוך גילוי אחריות כלפי הציבור.
- הפרסומת לא תעשה שימוש בלתי-מורשה במוניטין שהושגו במסע פרסום של מפרסם אחר, במוניטין המתלווים לשמות, לסמלים מסחריים ולסיסמאות של חברה/מוצר אחר.
- יש להימנע מכל חיקוי שם, תיאור, סימן, תווית, טקסט, סיסמה ואילוסטרציה פרסומית של מפרסם אחר.
- דרך הצגתה של הפרסומת בענפי המדיה השונים תבטיח את זיהויה כפרסומת.
- הפרסומת לא תעודד פגיעה בשלום הציבור, בסביבה או בחוק. הפרסומת לא תפגע בפרטים או בקבוצות מקרב הציבור ולא תבזה אותם.
שמירת הכללים
- האחריות לשמירתם של כללי ההתנהגות המפורטים לעיל מוטלת על המפרסם ובעלי צינורות הפרסום לסוגיהם. כל חבר באיגוד המפרסמים מתחייב להנחות את הפרסומאי ו/או כל גורם אחר הפועל מטעמו לצורך פרסום, לשמור על כללים אלה.
- ועדת האתיקה של האיגוד תדון בהפרות של הכללים דלעיל, בין אם ביוזמתה ובין אם ביוזמת מי מחברי האיגוד, ותנסה לפעול להסדרת ההפרה בהסכמת הצדדים.
- במקרה של סיכסוך בין מפרסמים, הם יהיו רשאים להביא עניינם בפני מוסד בוררות שחבריו יהיו ועדת האתיקה, ובראשו י/תעמוד שופט/ת בדימוס על פי קביעת הנהלת האיגוד.
- ועדת האתיקה ומוסד הבוררות יבחנו ו/או יכריעו עניין שהובא בפניהם, תוך התייחסות להבדלים שבין צינורות הפרסום השונים והשלכתם על המקרה, על פי הכללים שלעיל ועל פי כל דין.
להורדת האמנה