בינה מלאכותית (AI) הופכת לכוח מניע מרכזי בעולם השיווק, עם פוטנציאל לשנות לחלוטין את אופן הפעולה של מחלקות שיווק בארגונים.
הבשורה האמיתית היא: לעשות יותר עם פחות, תוך כדי שמירה על איכות התוצאות!
מנהלי ומנהלות שיווק מתמודדים.ות עם לחץ עצום מצד כוחות השוק וההנהלה להבין את ההשלכות והיישומים הממשיים של GAI עבור המותג שלהם לטווח הקצר והארוך – וכן לפתח אסטרטגיה שיווקית מותאמת לעולם חדש זה. על פי מכון המחקר גרטנר, 75% ממנהלי ומנהלות השיווק מתמודדים.ות עם לחץ להשיג יותר תוצאות עם פחות משאבים על מנת לספק צמיחה רווחית. שמירה על הסטטוס קוו פשוט אינה אופציה. בינה מלאכותית מבטיחה פרודוקטיביות, יעילות וביצועים בקנה מידה חדש, תוך שהיא מאפשרת גם לצוותים קטנים להגדיל את התפוקה שלהם ואת איכותה.
אל דאגה! בינה מלאכותית לא מייתרת את המומחיות המקצועית שלנו. היא פשוט הופכת את העבודה לקלה יותר ואינטליגנטית יותר. אלו "נישואים" מושלמים בין אדם למכונה. היא הופכת אותנו לחכמים, מהירים ופרודוקטיביים יותר.
עם זאת, בהיבטי גיוס והשמה, הנטייה של מנהלים היא לצפות לפריון גבוה יותר מהעובדים הקיימים בזכות הטמעת AI. כמו כן, כאשר מגייסים עובדים ועובדות חדשים.ות למחלקות, נרצה כאלה שיש להם.ן ניסיון בכתיבת פרומפטים ושיודעים לנצל בינה מלאכותית מבחינה רעיונית, כדי ליצור פוסטים מצוינים, כותרות, מסרי פרסום ועוד ועוד.
למנהלי ולמנהלות שיווק שמאמצים.ות כלים של בינה מלאכותית בתהליכי העבודה, צפוי להיות יתרון תחרותי פוטנציאלי משמעותי בשוק. כבר היום, צוותי שיווק משיגים תוצאות מדהימות באמצעות כלי בינה מלאכותית ג'נרטיבית – תוצאות שמכריחות מנהלי ומנהלות שיווק לחשוב מחדש ביסודיות על המבנה המסורתי של מבנה המחלקה. התוצאות באות לידי ביטוי בשני פרמטרים:
הפחתת עלויות – מנהלי שיווק משתמשים בבינה מלאכותית כדי להגדיל את היעילות ולחזק את הפריון הצוותי עבור מטלות שיווק נפוצות.
הגדלת הכנסות – מנהלי שיווק מדווחים כי השימוש בבינה מלאכותית הוביל לשיעורי המרה גבוהים יותר ועלייה בהכנסות.
לצד כל היתרונות, מנהלי שיווק מזהים מספר אתגרים וחששות בנוגע להטמעת AI בעבודה השוטפת:
קצב ההתקדמות: ה- AI מתקדם במהירות האור, ומנהלי שיווק מתקשים לעקוב אחר השינויים ולהבין איזה כלים כדאי לאמץ. יש צורך בהשקעת משאבים בלמידה מתמדת של הטכנולוגיה ובהבנת הפוטנציאל של כלי AI חדשים.
היבטים אתיים ומשפטיים: AI הוא קצת כמו "המערב הפרוע". מנהלים מתקשים עם העדר תקנות סביב השימוש בטכנולוגיה, וגם עם סוגיית השימוש בטכנולוגיה באחריות. הרבה חששות קשורים לזכויות יוצרים, להטיות ולאפליה.
פרטיות וסודיות: מנהלים ומנהלות נוקטים.ות כשמדובר במתן גישה לכלי בינה מלאכותית לנתונים רגישים – ובשימוש בבינה מלאכותית בדרך שמכבדת את פרטיות הלקוחות.
חשש מהתייתרות: עובדים ומנהלים בדרגי ביניים חוששים שה-AI עלול לייתר את התפקידים שלהם.
השפעה על צרכנים: חלק מהמנהלים והמנהלות מתקשים להעריך כיצד בינה מלאכותית תשפיע על התנהגות הקונים ואיך דפוסי צריכת התוכן ישתנו כתוצאה מכלי בינה מלאכותית.
דיוק: ה-AI עושה הרבה טעויות וקשה לסמוך עליו ברמת "העתק-הדבק". מדובר לעתים בטעויות משמעותיות או כאלה שלוקחות הרבה זמן לגלות.
בינה מלאכותית תעצב מחדש את פעילות הארגונים בכלל, ואת פעילות מחלקת השיווק בפרט. היא לא רק תשדרג את עבודתם של חברי הצוות שלך – היא תהיה אחת מחברי הצוות שלך. תפקידים וארגונים ישתנו כתוצאה מחלוקת עבודה חדשה. מנהל השיווק של המחר צריך להבין כיצד לאמץ ולהרחיב שימוש בבינה מלאכותית על מנת לבנות צוותים היברידיים של אדם/מכונה הדרושים כדי להיות תחרותי בשוק.
הכנתי מסגרת עבודה של שבעה שלבים להובלת טרנספורמציית AI במחלקת השיווק ולהטמעת AI ברמת השימוש הפרסונלי וברמת תהליכי עבודה חוצי המחלקה:
לסיכום, הדרך להצלחה עוברת בהבנה נכונה של הטכנולוגיה, הכשרת הצוותים, ופיתוח תרבות ארגונית פתוחה וסקרנית כלפי AI. זו הזדמנות שלך להיות חלוץ באחד ההיבטים הטכנולוגיים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה האנושית.
אז האם תהפכו למנהיגי שיווק מדור העתיד? זה תלוי בכם.
שרית אברבוך אליה | צמיחה עסקית וחדשנות דיגיטלית | חוקרת ומיישמת AI בסביבות עבודה | מלווה ארגונים בתהליכי טרנספורמציית AI