איגוד השיווק הישראלי הכריז הבוקר (שלישי) על הזוכים בפרס ה-Booster למהלכי דיגיטל לרבעון הראשון של 2023. הזוכים הם: מוזיאון תל אביב – גירסת המיינקראפט, מתחם מטאוורס הביוטי הראשון בישראל – לוריאל והשפה החדשה של אל על.
בוסטר הוא פרס המוענק עבור מהלכים מבוססי דיגיטל, טכנולוגיה, דאטה או תוכן, המיועדים מראש לדיגיטל, מציגים יכולות ייחודיות בתחום ומשפיעים על מדדים ברורים כמו עלייה בטראפיק, הורדות, זמן שהיה, מספר צפיות, גיוס לידים וכו’. מדי רבעון מתכנס צוות שופטים, הכולל בכירים בתחום השיווק בדיגיטל, ובוחר את המהלך הדיגיטלי המצטיין.
כדי להתמודד עם האתגר להצעיר את קהל המבקרים, החליטו במוזיאון תל אביב לאמנות לפגוש את בני הנוער בזירה בה הם מבלים שעות רבות – משחק המיינקראפט. בעולם המשחק הוקם מתחם נמוזיאון ובני הנוער הוזמנו לבנות בלבני מיינקראפט את הגרסה שלהם לאחת מיצירות המוזיאון. כדי לחבר בין הוירטואלי לפיזי, כל משתתף בפעילות קיבל 4 כרטיסי כניסה למוזיאון והוזמן להגיע עם המשפחה והחברים לצפות ביצירה שלו מוצגת במוזיאון! לקידום הפעילות גוייסו יוצר התוכן המובילים במיינקראפט.
תוצאות המהלך:
מנימוקי השופטים:
זהו מהלך שהגדולה שלו היא בפנייה מדוייקת לקהל יעד ייחודי תוך שימוש במדיה רלוונטית והנעה אמיתית לפעולה. הקמת מוזיאון בתוך המשחק היא מהלך יצירתי וחדשני. הקמפיין גלש גם למורים ולהורים והתוצאות מצביעות על מעורבות ומימוש של ההנעה לפעולה הן בעולם הווירטואלי והן בעולם הפיזי.
מותג הביוטי לוריאל חיפש דרך חדשנית ליצירת בידול בשוק תחרותי, בו כולם מנסים להמציא את עצמם מחדש. כדי לעשות זאת הם יצרו אקוסיסטם טכנולוגי בתוך המטאוורס – מתחם דיגיטלי וירטואלי שהנגיש לצרכניות את כלי הביוטי-טק של לוריאל. מתחם המטאוורס כלל ארבעה מתחמי ביוטי-טק חדשניים, והוא הושק בכנס חגיגי וחד פעמי שעסק בשאלות העתידניות המהותיות ביותר שעומדות על הפרק: מה זה ביוטי-טק? ומה זה אומר בדיוק מטאוורס? מה אנחנו יכולים לעשות במציאות הווירטואלית החדשה הזו וכיצד אפשר להתנהל בה נכון? כיצד עולם הביוטי נכנס לתמונה?
50 משפיענים ומשפיעניות מתחומי הביוטי, הטק והתקשורת קיבלו את ההזדמנות להתנסות בכלי הביוטי המתקדמים ביותר של לוריאל – בתוך המתחם הוירטואלי עצמו. לאחר מכן, הונגש המתחם גם לכלל הצרכניות. מאות צופות וצופי האירוע בלייב בפייסבוק לקחו חלק באירוע עצמו ויכלו להעלות את האווטאר המשוכלל גם לרשתות החברתיות. בתום הכנס כלל הצרכניות יכלו להיכנס בעצמן אל המתחם הוירטואלי ולהתנסות בכל הטכנולוגיות הייחודיות שלוריאל הציגו בו.
תוצאות המהלך: לוריאל הצליחה לייצר מהלך מודעות שגרם לצרכניות ולצרכנים להבין שלוריאל ישראל היא חברת ביוטי חדשנית המציעה כלי הביוטי טק מתקדמים.
מנימוקי השופטים:
מהלך דיגיטלי אמיץ וחדשני, המשלב כלים מגוונים וסושיאל וכולל בניית עולם תוכן חדש במטאוורס. ההשקעה במתחם ובהפקת הכנס ראויה לציון. בנוסף, שילוב של קהל יעד מדויק בפלטפורמה הניעה לשיתופיות.
אל על החליטה לצאת למהלך של מיתוג מחדש מתוך תחושה שלמרות החידושים, השינויים והתהליכים שנקטה כדי לחזור להיות חברה איכותית וחדשנית המייצרת את חווית הטיסה הטובה ביותר עבור הקהל הישראלי, מיצובה ומיתוגה הישן עמדו בדרך לשינוי התדמית של החברה והשיח ברשת. החברה החליטה שהיא חייבת לחשוף לציבור באופן רשמי, משמעותי, מעורר בולטות ומודעות – שמשהו טוב קורה באל על.
המהלך כלל תכנון מדוקדק של השקת שפה חדשה – הן מיתוגית והן פרסומית, שתציג את השינוי שקורה באל על. חלק בלתי נפרד מההשקה היה בדגש על חדשנות בדיגיטל ועל נוכחות משמעותית ברשתות החברתיות.
מהלך ההשקה של אל על ה"מחודשת" כלל תהליך אסטרטגי מעמיק עם יצירת שפה פרסומית ומיתוגית חדשה, שבקדמתה הפרזנטור חנן בן ארי. לצידו, הוצגה שפה מיתוגית חדשה ועדכנית, שהתבססה על אייקונים בצורת חלון המטוס המחבר בין תחושת הביטחון של המטוס לבין ההרפתקנות שנמצאת מחוץ לו.
כטיזר, יום לפני ההשקה נצבעו כל הפלטפורמות של אל על בכחול רויאל חלק המשויך למיתוג החדש, ללא כל הסבר. במקביל, העלו 35 משפיענים אלמנטים מהשפה החדשה של אל על, אך ללא תיוג או אזכור של החברה. יום לאחר הופעת הטיזר, בשעה 12:00 בצהריים, בבת אחת – כלל הפלטפורמות של אל על החליפו צבעים לצבעי המיתוג החדש, והוא נחשף ברשתות ובמשפיענים. במקביל – נערך אירוע השקה אשר זכה לסיקור רב באתרי תקשורת מרכזיים. התהליך הגיע לשיאו בשעה 20:00 , עם השקת סרט הפרסומת בטלוויזיה, בדיגיטל ובסושיאל במקביל.
תוצאות המהלך:
ובנוסף – תהודה תקשורתית עצומה – לצד סיקור באתרי החדשות המובילים, הקמפיין זכה כפרסומת האהובה ביותר במדד "הזכורות והאהובות" של גלובס, לצד זכייה ב"פרסומת השבוע" של אתר ICE וזכייה כפולה בשני שבועות בפרס "קקטוס הזהב" של Mako.
מנימוקי השופטים:
אל על, במהלך 360 ייחודי, מסקרן ומרשים יצרו אימפקט יוצא דופן באמצעות הדיגיטל בלבד, והגיעו לתוצאות עסקיות מרשימות ולתהודה תקשורתית נרחבת.
קראו עוד על מאחורי הקלעים של המהלך בראיון עם אופיר גולדמן, ראש אגף שיווק ודיגיטל, אל על >>