ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בחרה את ההשקות הזוכות בפרס החדשנות ברבעון הרביעי של 2022: שטראוס, 7eleven ,one zero ומכבי שירותי בריאות
ועדת החדשנות של האיגוד, מציינת לשבח מדי רבעון את ההשקות המוצלחות במשק, ומעניקה לחברה הזוכה את "פרס החדשנות". כאנשי שיווק, אנחנו יודעים מה רבה חשיבותה של ההשקה החדשנית וכמה מאמצים ומשאבים מושקעים בה. איגוד השיווק מצא לנכון להעלות על נס את ההשקות המוצלחות במשק ולציין לשבח אותן ואת החברה שמאחורי ההשקה.
מנימוקי השופטים:
בסוף אפריל 2022, הוכרז הריקול הגדול והמורכב ביותר שידעה אי פעם שטראוס, הריקול של מפעל הממתקים עלית. במשך שמונה חודשים, נעדרו ממתקי עלית מהמדפים – תקופת זמן ארוכה מספיק כדי שהצרכנים יוכלו להתנסות במוצרים מתחרים, להכיר טעמים חדשים ולאמץ הרגלים חדשים.
הקאמבק, לאחר תקופה של שמונה חודשי היעדרות, היה מלא הומור עצמי ונעשה תוך "חשיפת" כל ה"פגמים" של המוצרים – הטעם המוזר של טורטית, המרקם היבש של טוויסט, הקובייה הגדולה של הפרה שתמיד רבים עליה ועוד. האומץ השתלם והקהל התחבר. המסר "אין תחליף לאהבה" נקלט והקהל החזיר אהבה למותגים. הקמפיין, שנעשה בשיתוף עם משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי וחברת ההפקה "יש הפקות" בבימוי של רני כרמלי, היה הקמפיין הטוב ביותר של עלית מאז 2016 ובתוך חודש בלבד, הצליחה החברה להחזיר את האמון, האהדה והרלוונטיות ולכבוש מחדש את המובילות בקטגוריה.
שטראוס חזרה להוביל את קטגוריית חטיפי וטבלאות השוקולד, כאשר נתח שוק החטיפים הבודדים של עלית צמח ל-51%, בדיוק כפי שהיה באפריל 2022, רגע לפני הריקול. תחום הטבלאות צמח ל-54% נתח שוק, חמישה אחוזים פחות מכפי שהיה באפריל 2022 (59%) ובתחום הטבלאות זינקה ל-33% בחודש ינואר 2023, חמישה אחוזים פחות מאפריל 2022. בנוסף, עלית שבה להוביל בטבלאות המכר – שלושת המקומות הראשונים בקטגוריית החטיפים (פסק זמן, טעמי וטורטית) וחמשת המקומות הראשונים בקטגוריית טבלאות השוקולד (מוצרים שונים של שוקולד פרה).
7eleven הוא שחקן One Stop Shop יחודי מסוגו בישראל, הפועל בשיטת Grab&Go ומספק חוויית צריכה נוחה, מהירה ומדויקת למרחב החיים הספציפי של כל סניף. המותג אמנם מוכר לחלק מן הקהל המקומי מנסיעותיו לחו"ל, אך עם השקתו בארץ נתקלו בבעיה כפולה: הקהל לא מבין את הבידול שלו והצעת הערך הייחודית והרב תחומיות שלו מציבה אותו מול מתחרים רבים ונדרש שינוי התנהגותי אמיתי של הצרכן הישראלי. לפיכך, נדרש לנהל מהלך השקתי חכם בכדי לספר את בשורת המותג לקהל הישראלי, כזה שידייק את מקומו בחיי הצרכן, ויקנה לקהל המקומי את הרגל השימוש תדיר ב-eleven7.
בינואר 2023 הושקה החנות הראשונה בדיזינגוף סנטר, מרכז קניות שמהווה מוקד משיכה מכל הארץ ומאפשר חשיפה לא רק לתל אביבים. האסטרטגיה הייתה להשיק את הרשת מתוך תל אביב החוצה ולהתחבר להוויה הישראלית ולהרגלי הצריכה המקומיים. אירוע הפתיחה היה הצלחה מסחררת, כאשר הקהל הישראלי לא נשאר אדיש והגיע בהמוניו לחוות את המותג בעצמו: להשתתף בפעילויות נושאות פרסים, לטעום ממוצרי הרשת ולהיות חלק ממשהו בינלאומי. גם כלי התקשורת לא נותרו אדישים כאשר לצד סיקור הפתיחה כשלעצמה ותחילת פעילות הרשת בישראל, תמונות תורי הענק האייקוניות "גנבו את ההצגה" והפכו לשיחת היום בתקשורת וברשתות החברתיות.
הרשת הצליחה להפוך את ההשקה של סניף מקומי לאירוע לאומי, תחושה שמשהו גדול קורה וכולם רוצים להיות שם, ממוצע של 1,300 לקוחות מדי יום, 600% יותר מהיעד שהוצב בתחילת המהלך, 2 מיליון אינטראקציות ברשתות החברתיות, 1.7 מיליון צפיות בתוכן משפיענים והפיכת הרשת לחלק אינטגרלי מהשיח התקשורתי כולל הופעות בתוכניות החדשות, ארץ נהדרת ו"קטורזה וארז".
עד השקת בנק ONE ZERO חוקי המשחק של הקטגוריה היו מאוד ברורים. יש 2 שחקני ענק מובילים, עוד 3 בנקים גדולים ומספר בנקים קטנים. הבנקים כולם, נותנים את אותם השירותים, בדרך דומה, גובים עמלות דומות, עובדים לפי אותם מודלים מסחריים ובאותה הטכנולוגיה. נושא נוסף שמאפיין את שוק הבנקאות הישראלי אבל לא רק, היא הדיפרנציאציה באופי השירות הבנקאי שהציבור מקבל לפי ממונו, במילים אחרות, רוב הציבור מקבל שירות בנקאי רגיל, רמת הייעוץ שהוא מקבל סבירה ובעיקר הוא זה שצריך לדאוג לניהול הכסף של עצמו. בנק ONE ZERO קם מתוך חזון לשנות את השיטה – להביא בשורה של בנקאות אחרת למדינת ישראל וממנה לעולם. להשתמש בטכנולוגיה בצורה כזו שתוכל לגביר השוויות ולצמצם הפערים בין האנשים. בין אלה שיש להם המון כסף לאלה שעדיין אין להם המון כסף.
הסיפור של בנק ONE ZERO הוא הסיפור של מותג דיסרפטיבי, מותג חדש שבא לשנות את חוקי המשחק של שוק שמתנהל עשרות שנים באותה הצורה. האיש שמאחורי החזון הוא היזם אמנון שעשוע, שהביא באמצעות טכנולוגיית ה-AI מהפכה בתחום הרכב בדמות חברת מוביליאיי. והיום בנק ONE ZERO, באמצעות טכנולוגיות חדשות ובינה מלאכותית, מביא את הדמוקרטיזציה אל הבנקאות הפרטית. זהו הבנק היחיד בישראל עם מערכת AI מתקדמת, שגם זמין 24/6, מעניק שירות של בנקאות פרטית גם ללקוחות שהם לא עשירים והיחיד שמושתת כל כולו על מערכת דיגיטלית מהתחלה ועד הסוף. בנוסף, בנק וואן זירו הוא היחיד שלא מיוצג בידי סלב, פרזנטור, זמר או שחקן. ההשקה הוכיחה את עצמה עם עליה בכל הפרמטרים – מודעות, תדמית, הערכה והעדפה. כשליש מהציבור הצהירו שישקלו לפתוח חשבון בבנק וואן זירו, כאשר מתוך 41% שמעולם לא עברו בנק, למעלה מחמישית טענו שישקלו לעבור לוואן זירו. הפרסומות נחלו הצלחה גדולה והפכו לזכורות ואהובות, כמות החיפושים לבנק בגוגל עלתה בצורה דרמטית, עליה דו-ספרתית בפתיחת חשבונות וכמובן – עליה משמעותית בהפקדת פיקדונות בבנק.
בשנתיים האחרונות ענקיות הדיגיטל החדירו את הארנקים הדיגיטלים לשוק הישראלי ואנחנו כבר לא זוכרים איך נראה הארנק, או הכרטיסים שנמצאים בו. והארנק הדיגיטלי כבר לא כולל רק כרטיסי האשראי אלא הופך ל-HUB של מועדונים. בעולם כבר ניתן להזין אליו גם את הרישיון, כרטיסי טיסה ועוד. אז למה לא לנצל את טכנולוגית ה-NFC והפלטפורמה הקיימת לשיפור ניהול הלקוחות הדיגיטלי ולהזין גם את כרטיס החבר של הקבוצה?
במכבי זיהו את מגמת המעבר לארנקים דיגיטליים ופיתחו, בשיתוף פעולה עם אפל וגוגל, פיצ'ר חדשני ראשון מסוגו בענף הבריאות העולמי, המאפשר להזין אל תוך הארנקים הדיגיטליים את כרטיס החבר של הקופה. המהלך מהווה חלק מראייה הוליסטית של ניהול לקוחות בעידן החדש. הוא מגיע לפתור נושאים חשובים נוספים כמו השימוש המאסיבי שלנו בתור ציבור במוצרי פלסטיק ולעזור לשיפור איכות הסביבה. בנוסף, קיצור תהליכי הבירוקרטיה המתאפשר ע"י השימוש בארנק הדיגיטלי לטובת הנגשת המידע, מייעל את תהליכי העבודה של הצוותים הרפואיים וחוסך דקות בודדות על כל מטופל ושעות שלמות בפרספקטיבה של המרפאה. כ-32 אלף חברי מכבי כבר החלו להשתמש בטכנולוגיה החדשה!