עמוד מותג בלינקדאין הוא נכס דיגיטלי חשוב. חברה עם עמוד לינקדאין מנוהל היטב תזכה לחשיפה נרחבת מול קהל יעד איכותי ורלוונטי, ישראלי ובינלאומי, ותזכה להזדמנות לבנות קהילה סביב המוצרים והשירותים שלה. חשיבותו של עמוד הלינקדאין כמעט שווה לזו של לאתר אינטרנט. חברה ללא נוכחות לינקדאין, משאירה את הזירה העסקית והשיווקית פנויה למתחרותיה. על פי מחקר שפורסם בכתב העת Fortune, כ-80% ממקבלי ההחלטות העסקיים בודקים את עמוד הלינקדאין של החברה בה הם מתעניינים לפני שהם מתקשרים איתה.
כעת נותרה השאלה, אחרי הקמת העמוד: כיצד מעלים את מספר העוקבים? שהרי ללא עוקבים אין חשיפה ואין נוכחות משמעותית ברשת.
במאמר הזה נפרט מספר שיטות להשגת 500 העוקבים הראשונים שלכם תוך חודש. כמי שמייעצת, מקימה ומנהלת עמודי מותג רבים בלינקדאין עבור לקוחותיי ראיתי דפוסים שחוזרים על עצמם התורמים להצלחה או לאי הצלחה של חברות לקדם את מספר העוקבים שלהם ואני שמחה לשתף בידע.
בצד החשיבות של מספר העוקבים הגדול, אין לוותר על האיכות. חשוב שהעוקבים בעמוד המותג שלכם יהיו גם איכותיים, כלומר, שהם באמת שייכים לקהל היעד והסגמנט הנכון עבור המותג שלכם. בניגוד לרשתות אחרות, רשת הלינקדאין איטית יותר, מעמיקה יותר ומתוחכמת יותר. מכאן שגם אם תשיגו מעט עוקבים (בהשוואה ליתר הסושיאל שלכם) הרי שעוקבים איכותיים אלה עשויים באמת להפוך ללקוחות או לשותפים עסקיים פוטנציאליים. כפי שכתב ג'יימס וילסון בספרו על שיווק במדיה חברתית: "עדיף 1,000 עוקבים ממוקדים ואיכותיים מאשר 100,000 עוקבים אקראיים". (ואני מוסיפה: שלא לומר: קנויים…).
לפיכך הגדירו היטב מי הם אותם אנשים שתרצו שיעקבו אחרי עמוד המותג שלכם, בשונה מפייסבוק או מאינסטגרם. לדוגמא: בעלי תפקידים בכירים ומשפיעים בתעשייה של המותג. מנכ"לים, סמנכ"לים, משקיעים, מובילי דעה ועיתונאים. או: מהנדסים שישתמשו בתוכנה שלכם.
חשוב מאוד לבנות אסטרטגיה שיווקית בלינקדאין שתמשוך אותם לעקוב אחר עמוד המותג. איכות: עוקבים איכותיים יחשבו כאלה הפעילים בלינקדאין עם יותר מ-500 עוקבים והמבקרים ברשת לפחות פעם בשבוע.
מה קהל יעד כזה אוהב?
תוכן איכותי, שימושי ומעניין, כמו תובנות עסקיות, מחקרי שוק, אינפוגרפיקות, מידע ייחודי וחדש על טכנולוגיות או פרסום חדשות בתחום התעשייה שלהם. כמו כן, שיתופי פעולה עם דמויות מפתח ומומחים בכירים יגדילו את הסיכוי שהם יעקבו אחרי העמוד וימליצו גם לאחרים לעשות זאת באמצעות תיוגים ושיתופים.
מה הקונספט שלכם, ה-POV? אל תעלו לאוויר לפני שאתם יודעים מי אתם ובמה אתם שונים מאחרים. מה סגנון הכתיבה שלכם? מי אתם ומה אתם משדרים לקהל בלינקדאין? יוקרה? תחכום? ידע מעשי ליישום?
בניית קהילה איכותית לוקחת זמן. יש להכיר בכך ולהקצות לכך את המשאבים הראויים: זמן, תקציב, ידע, ועקביות בלתי מתפשרת. אם אין לכם את כל המרכיבים האלה או אפילו רק את חלקם מומלץ לדחות את הקמת העמוד וניהולו העמוד למתי שכן תוכלו להתחייב לעניין. אגב, גם אם אתם בונים על חברה שתנהל לכם את הפעילות, עדיין תצטרכו לספק לה חומרי גלם (אתם המומחים) ותצטרכו להיות מעורבים בתהליך בצורה זו או אחרת. אם לא תעשו כך תקבלו ניהול פרווה והמותג שלכם לא ייוצג נאמנה בלינקדאין או גרוע מכך: העמוד יהפוך ללא פעיל, מה שאינו משרת את השיווק שלכם.
הכינו באנר מעוצב עם נוכחות חזקה ותמונות לוגו ברורה ובולטת, ללא רקע לבן דומיננטי. נצלו כל סנטימטר בנדל"ן הדיגיטלי החינמי שלינקדאין מעניק לכם.
בחרו טאג ליין עם משמעות לגולש. מה הקונספט שלכם? הערך ללקוח? ציינו זאת בחלק של הטג ליין בראש העמוד.
הזמינו את הקהל דרך פייסבוק, אינסטגרם או רשימת דיוור לעשות פולואו גם בלינקדאין עם הסבר מה יוצא להם מזה וכיצד המידע בלינקדאין שונה מיתר הרשתות. ייתכן ולא כל הקהל בפייסבוק או באינסטגרם בעל חשבון לינקדאין, אבל עדיין, גם אם רק חלקם פעילים בלינקדאין מדובר במקפצה נוחה לגיוס עוקבים לעמוד החדש. לחברות פחות מוכרות – אלה מתחילות מנקודת מוצא מאתגרת יותר אבל גם להם ודאי יש רשימת דיוור ונוכחות סושיאל כלשהי וניתן לעשות בהם שימוש.
שיווק מוצלח אוהב מהירות. לא על חשבון איכות, כמובן, אבל חשוב מאוד להתקדם מהר. לעיתים קורה שמכינים תכנים מבעוד מועד ועד קבלת האישור להעלאה הפוסט כבר לא רלוונטי בגלל שחלף המומנטום או "הרגע". וכך אנרגיה מיותרת התבזבזה.
פעלו מהר: יצירת תוכנית שיווקית ואישורה, ביצוע ויישום. כתיבת תכנים, אישור תכנים, העלאה לאוויר. מה שמאוד יכול לסייע הוא הכנת גאנט בסיסי עם המידע שכבר ידוע לכם מראש, לפחות 4 פוסטים בחודש, ועל כך להוסיף דינמיקות של פוסטים לא ידועים מראש.
זה יהווה את הבסיס להצלחתכם בגזרת ההתמדה, מה שאלגוריתם לינקדאין אוהב. תקשורת מהירה בין המעורבים בניהול גם תתרום מאוד לניהול יעיל. אני ממליצה לייצר קבוצת וואטסאפ "קומנדו" ייעודית לצורך כך.
אבן היסוד של השגת עוקבים חדשים הוא עקביות בהעלאת תכנים. מניסיוני, נקודה זו אף חשובה יותר מאיכות התוכן ונראותו השיווקית המעוצבת! ההתמדה משתלמת. אל תפתחו פערי זמן גדולים בין פוסט לפוסט בשום אופן והמשיכו ותשתפרו על הדרך, עם הזמן. התחילו עם 3-4 פוסטים לחודש, זו התחלה מצויינת. עמודים מצליחים מעלים בין 1 ל-5 פוסטים בשבוע עד 25 פוסטים בשבוע! אבל אם יש דבר משותף לכל החברות שמנהלות עמודים מצליחים בלינקדאין זו העקביות.
כדי שדברים לא יפלו בין הכיסאות או יתקעו, מנו "רכז" לנושא. הוא יהיה איש קשר מרכזי ועקבי שאחראי על הדברים כדי לגרום להם לקרות ולהתקדם. בין השאר תפקידו יהיה להשיג אייטמים מקצועיים ומידע מאנשי מפתח בחברה ולא "לוותר" להם – להציג להם מידע נקודתי תכליתי מה מבקשים מהם ולוח זמנים לקבלת המידע כדי לייצר על בסיסם תוכן איכותי אותנטי.
צריכים תוכן על מנת לייצר את פינת העובד? ראיון עם המנכ"ל? קשר עם מנהלת משאבי אנוש? אתם חייבים לדעת את דרכי התקשורת הנוחים להם כדי לגרום לדברים לזרום ולתרום להצלחה שלכם כדי לייצר תוכן איכותי ללא מאמץ רב ולהכין גאנט מבעוד מועד. פתרו כל "חיכוך" אפשרי ותראו איך הדברים זורמים בהצלחה!
לסחוט ולסחוט את כפתור "הזמן עוקבים" העומד לרשותכם ב"בק אופיס" של ניהול העמוד – מי שעושה זאת היטב זוכה לשגר לפחות 250 הזמנות כל חודש ובמידה והייתה היענות גבוהה אף יקבל עוד נקודות קרדיט מלינקדאין ויוכל להזמין אף יותר אנשים!
גם מי שלא אדמין אך הוא עובד חברה יכול להזמין כל חודש 50 מחבריו לעקוב אחרי עמוד החברה בה עובד – הולכים לכפתור MORE בראש עמוד המותג ומשם מזמינים את הקשרים הרלוונטיים לעשות עוקב. לא רבים יודעים זאת, וחבל!
לעתים כל מה שאנשים צריכים היא תשומת לב וכבוד: אם יש לכם תקשורת פנים ארגונית כלשהי פרגנו להם על הפעילות שלהם ותרומתם! שכולם יידעו. זה לא ברור מאליו וזה ידרבן אותם להמשיך בכך.
קדמו בממומן פוסטים משמעותיים, המדגימים את עוצמת החברה והצלחותיה. פוסטים כאלה יתרמו לארגון שלכם בכל מובן: שיווקי, עסקי, ומיתוג מעסיק. ובכך תגיעו לקהלים עצומים חדשים ומדויקים. בעקיפין תזכו גם בעוד עשרות אם לא מאות עוקבים. תקציב מינימלי הוא 10 דולר ליום. בחרו באופציית קמפיין awareness שהוא גם הזול ביותר. טיפ: עלות קמפיין הפונה לקהלי יעד בכירים יהיה יקר יותר.
השתמשו בעיקרון "זהבה ושלושת הדובים": אל תכוונו נמוך מדי ואל תכוונו גבוה מדי אלא אל האפשרי והמתאים. נכון שגורואים שונים מדברים רבות על הצורך לייצר כמויות רבות של תוכן, לדוגמא 10 פוסטים בחודש, אבל מן הסתם ברוב החברות זה לא יקרה. עדיף להתרכז בארבעה פוסטים מושקעים ואסטרטגיים בצורה שיטתית ועקבית.
הכניסו אותם לרשימת המתחרים שלכם דרך כלי האנליטיקס בניהול עמוד לינקדאין פונקציית competitors וכך תוכלו לבחון את מספר הפוסטים החודשיים שלהם, מספר העוקבים שגייסו כל חודש ורמת המעורבות לה הם זוכים. מזה תוכלו להבין מהי אסטרטגיית התוכן שלהם. מה עובד להם? למה הם צמחו כל כך? קבלו מהם השראה. העתיקו.
מה הם עושים שמייצר מעורבות גולשים גבוהה? איך הם מצמיחים את כמות העוקבים שלהם? מה ניתן ליישם במיידי אצלכם?
מספיקה פרסונה אחת בעלת קהל יעד גדול ומעורב כדי לעשות אפקט דרמטי במשימת הוספת עוקבים! אם מנכ"ל החברה, מנהל השיווק, או מנהל הפיתוח העסקי פעילים ברשת ובעלי נוכחות חזקה בה כדאי שהתוכנית השיווקית תערב אותם . מומלץ שיתייגו את עמוד החברה כאשר הם כותבים תוכן אישי שלהם. מומלץ שישתפו תכנים של עמוד החברה ויוסיפו את התוכן האישי שלהם בטקסט המלווה עם הנעה לפעולה להמשיך להעמיק בפוסט שיוצא מהחברה ובצורה אותנטית!
אל תקנו לייקים, אל תעשו החלפת לייקים ועוקבים (כן, יש קבוצות כאלה, POD בעגה המקצועית), אל תקנו פתרונות אוטומציה מפוקפקים כדי לזרז את צמיחת המספרים (זה לא חוקי בלינקדאין ומסכן אתכם לחינם). מאחורי המספרים האלה אין כלום מלבד מספר. אתם בונים קהילה ולא צוברים "לייקים" וזה לוקח זמן.
לסיכום, תכנון, מחקר, הזמנת עוקבים והתמדה בהעלאת תכנים הם מפתחות ההצלחה שלכם להגיע למספר עוקבים משמעותי תוך זמן קצר. אחרי הגעה ל-500 העוקבים הראשונים העמוד יצבור מומנטום וימשיך לצמוח, בהנחה שלא תורידו לרגע רגל מהגז.
נטע דורון היא מומחית לינקדאין | מייעצת לחברות איך לבנות נוכחות לינקדאין משמעותית, מנהלת עמודים ופרופילים לארגונים | מכשירה צוותי שיווק בארגונים וחברות