בעולם של מחאות ואקטיביזם חברתי, שינויי אקלים ותהליכים פוליטיים סוחפים, מותגים חייבים להתאים את עצמם כדי להישאר רלוונטיים ובעלי משמעות. יתרה מכך – יש להם יכולת ייחודית ליצור אימפקט חיובי ולהרוויח בידול, אמון והעדפה. איקאה, Airbnb, דאב, ליוויס ואחרים עושים את זה כבר שנים בהצלחה מרובה.
יותר ויותר צרכניות וצרכנים מצפים ממותגים לקחת אחריות ולהוביל אג'נדות חברתיות, להתייחס לאוכלוסיות מגוונות ולשמור על הסביבה. הציפיות האלו מתורגמות להחלטות קניה (או החרמה).
אנשי ונשות השיווק שיכירו את שיח האחריות התאגידית (ESG), הקַיָּמוּת והאימפקט יוכלו לנווט בבטחה בתוך המציאות החדשה, ולהוביל מהלכים בוני-אמון, חדשנים ורלוונטיים, שיצרו ערך גם למותג וגם לחברה.
אודות הקורס
הקורס, בן שני מפגשים, יקנה למשתתפים ולמשתתפות הבנה של המגמות החדשות בממשקים בין עולם השיווק לבין תחום הקַיָּמוּת, אחריות תאגידית (ESG) ואימפקט, וכן כלים לפיתוח ויישום אסטרטגיה וטקטיקות.
הלימוד יתבסס על מודל 'אימפקט מרקטינג' שפיתחה שירלי קנטור.
התוכן יכלול רקע תיאורטי, קייס סטאדיז של קמפיינים מהעולם ומישראל, וכן כלים ותרגולים מעשיים שיאפשרו למשתתפים ולמשתתפות להתנסות בבניית מהלכים עבור המותגים שלהם.ן. בקורס יתארח מנהל שיווק בכיר של חברה המיישמת את התפיסה הלכה למעשה, וישתף בתהליכים ובתובנות.
עם איזה ידע תצאו מהקורס?
למי שעוסקים ועוסקות ב: ניהול שיווק, ניהול מותג, פרסום, תקשורת שיווקית, תוכן ודיגיטל, יח"צ, אחריות תאגידית / קיימות / אימפקט. ולכל למי שרוצה להרחיב את הידע המקצועי בתחום.
ייזום וניהול: מיכל וינדזברג, מנהלת התוכן והמכללה של איגוד השיווק הישראלי
מנהלת מקצועית: שירלי קנטור, יועצת קיימות ואימפקט מרקטינג
הקורס יתקיים בבצפר, האנגר 1 נמל תל אביב
בתאריכים 20 ו-27 בינואר 2025, בשעות 9:30-14:00
מפגש ראשון: המותג כסיפור חברתי
במפגש זה נתמקד בחשיבות ערכי המותג כבסיס ליצירת מהלכי אימפקט חברתי אפקטיביים. נבחן איך מהלכים כאלה מאפשרים לבנות אמון וליצור תועלת עסקית. נלמד מה ההבדל בין יעוד (purpose) לבין משימה חברתית של מותג, נקבל כלים לבניית מהלכי אימפקט ונתנסה בבחירת אג'נדה למותג.
הרצאת אורח: אבי לאופר, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה, שטראוס:
ההרצאה תעסוק באופן בו השיווק של קבוצת שטראוס מיישם עקרונות של אחריות והשפעה חברתית – דרך תכנית 'שיווק מעצב מציאות' החל בשלב הכשרת אנשי ונשות שיווק מאוכלוסיות מודרות, כדי לשלב את נקודות מבטן בתכנון כלל תהליכי שיווק, עם מיקוד בתקשורת שיווקית שלוקחת בחשבון היבטים סטריאוטיפיים ומנסה להשתמש בכוחו של הפרסום כדי לקדם אג'נדות חברתיות מיטיבות.
מפגש שני: שיווק אינקלוסיבי ושיווק מקיים Inclusive Marketing, Sustainable Marketing
בחלק הראשון של המפגש נבין את העיקרון של "גיוון והכללה" ונלמד כיצד ליישם אותו בהיבטים של מוצר ואריזה, תקשורת שיווק ושירות. כל זאת כדי להגיע לסגמנטים חדשים, להגדיל את היתרונות התחרותיים של המותג, ולאפשר חברה שוויונית יותר.
נתנסה בפיתוח ממד אינקלוסיבי לאחד ממוצרי/מותגי החברה או לשירותיה.
בחלק השני של המפגש נכיר את מגמות העל שהביאו לצמיחת השיווק המקיים, נבין מה מרכיביו של שיווק כזה מבחינת מוצרים, אריזות, מודלים כלכליים חדשים (כלכלה מעגלית) ומסרים מניעים לפעולה; נחשף למהלכים מעוררי השראה, ונלמד מה זה בדיוק גרינוושינג ואיך להימנע ממנו. נתנסה באפיון השפעות סביבתיות של מוצר/שירות ובפיתוח חדשנות מקיימת.
אודות מנחת הקורס: שירלי קנטור, יועצת קיימות ואימפקט מרקטינג, עוסקת מזה 24 שנה באחריות תאגידית ואימפקט מרקטינג. מלווה חברות ומותגים כיועצת אסטרטגית, ומקדמת את השיח המקצועי בישראל באמצעות קורסים, סדנאות והרצאות בפורומים עסקיים, מקצועיים ואקדמיים. מפתחת מודל אימפקט מרקטינג, ומלווה צוותי שיווק. מייסדת קבוצת 'אתי' (אחריות תאגידית ישראל) בפייסבוק.
לפרטים והרשמה ניתן גם לפנות ללימור במייל
מחיר לחברי איגוד השיווק הישראלי: ₪900 (1,053 כולל מע"מ)
לאחרים: ₪1,050 (1,228 כולל מע"מ)