אבי מוטולה מקבוצת נגב הוא איש השיווק של מארס 2012

אפריל 1, 2012 מאת: איגוד השיווק הישראלי

אבי מוטולה, מנכ"ל קבוצת נגב, נבחר בידי איגוד השיווק הישראלי לאיש השיווק של חודש מארס. מוטולה נבחר בזכות המהלכים שהובילו למהפך דרמטי במעמדה של החברה, במיצובה ובמקומה בשוק הישראלי והעולמי. מחברה שנתפשה כחברה המוכרת אריחים בלבד הפכה נגב לחברת העיצוב מובילה בישראל ולאחת מהגדולות בעולם בתחומה.

במשך חמש השנים בהן עמד בראשות נגב יזם מוטולה שורה של צעדים חדשניים וחולל מהפך בתפישות קמעונאיות ומסחריות, כל זאת במקביל להרחבת קווי ייצור ולהקמת מערכות משולבות של תעשייה, מסחר והפצה. מוטולה פעל לעיבוי המערך הלוגיסטי, להרחבת שירות הלקוחות, ולשדרוג מערכות המחשב סחברה – כל זאת בתפישה עסקית המעמידה את הלקוח במרכז העשייה של הארגון.

כמו כן גרם מוטולה לשינויים בדפוסי הצריכה הקמעונאית תוך הקמה והטמעה של קונספט קמעונאי ייחודי בעולם המחולק על פי סגנונות חיים ומערכת המחשה תלת ממדית ("נגב ויז'ן"), שבאמצעותה רואה הצרכן בנתוני אמת את תוצאות קנייתו לפני ביצוע העסקה.

מוטולה, שאיבחן את השוק לשכבותיו, ביצע מספר רכישת ומיזוגים של חברות – יוקרתיות ועממיות, בהן ויה ארקדיה, סופר קרמיק ואורגל, יבואנית מוצרי היוקרה של גרוהה. במקביל, הרחיבה החברה את קווי המוצרים על מנת להעניק לקהל לקוחותיה הממוקד באדריכלים, קבלנים ומשפצים, את כל מגוון הפתרונות לעיצוב הבית בחנויות ONE STOP SHOP.

את כל זאת חולל מוטולה תוך גידול ענק במחזורים. מחברה עם מחזור של כ-300 מיליון שקל נהפכה החברה לחברה המגלגלת מחזור של כ-900 מיליון שקל. בעת כניסתו לתפקיד עמד הרווח הנקי של החברה על כ-9 מיליון שקל, בעוד היום הרווח הנקי הוא כ-50 מיליון שקל. הרווח התפעולי זינק מ-25 מיליון שקל ל-100 מיליון שקל.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות