כך תשכנעו גולשים להישאר באתר שלכם ב-5 שניות

כך תשכנעו גולשים להישאר באתר שלכם ב-5 שניות

כשגולש מגיע לאתר שלכם יש לכם 5 שניות לגרום לו לקרוא ועוד 7 שניות לגרום לו להשאיר פרטים. איך עושים זאת? באמצעות תיכנון קפדני של עמוד הנחיתה. כדי יש להקפיד על עיצוב משכנע תוך שימוש במתודולוגיות UI אוניברסאליות, שמטרתן לגרום לגולש הרלוונטי ,להרגיש בנוח ולשכנע אותו, כי נכון לו להתעניין במוצר תוך השארת פרטיו. המתודולוגיה בנויה מחמישה שלבים:

1. מעבדה, מחקר וניתוח – User Interface Research
במסגרת הניתוח יש לבחון תגובת גולשי דמה לממשקים. לאחר מכן מומלץ לקיים סיעור מוחות באשר לתוצאות השונות תוך התמקדות בממשק המייצר את התוצאות הרצויות לעסק.
• המחקר כולל ניתוח מילות מפתח בגוגל, ברשתות התוכן ובאינטרנט.
• ניתוח מפת מתחרים עפ”י מילות המפתח הרלוונטיות.
• סקירה בשוק הבינלאומי לנראות והמסר שיווקי למוצרים/שירותים דומים.
• ניתוח מילות החיפוש הרלוונטיות לגולש אליו אתם מכוונים .
• כתיבת תכנים רלוונטים ומאמרים למילות החיפוש שנמצאו כרלוונטים.

2. גיבוש קונספט אתר נחיתה – User Interface Concept• תיכנון המבנה הכללי של ממשק המשתמש.
• הבנת ההצעה תוך 3 עד 5 שניות.
• הגדרת צורות הניווט של המשתמש.
• תיעדוף המידע, בהתאם לצרכי המשתמשים והמטרות העסקיות.
• גיבוש קונספט לגריד המותאם למחקר שבוצע ע”מ לייצר רלוונטיות לגולש ולחיפוש ברשתות התוכן, שבו ייקבע המיקום לכל אלמנט בעמוד הנחיתה: הכותרות, הלוגו, התמונה,טופס השארת הפרטים , התכנים.

3. אפיון ותכנון הממשק – UI Detailed Design
יישום אסטרטגיות Persuasive Usability להגברת הנעת המשתמשים לפעולה והשארת פרטים.
תכנון הכותרות, הצעת הערך ללקוח הסופי , המסר השיווקי, נקודות הבידול.

אורך העמוד: העמוד צריך להיות קצר, שיווקי וממצה. לא מומלץ להכביד בתכנים. חשוב שגולש לא יצטרך לגלול על מנת להגיע לאינפורמציה חשובה/לטופס השארת פרטים.

כותרות: הכותרת העליונה צריכה להעניק לגולשים מענה לצורך. מומלץ מאוד לפתוח בשאלה, פניה בשאלה גורמת לגולשים להשיב אוטומטית בחיוב, להישאר בעמוד ולראות מה הוא מציע. כותרת המשנה מהווה מענה לשאלה (פתרון לבעיה/לצורך) במידה ופתיח בשאלה אינה רלוונטית, חשוב להעביר מסר שיווקי קצר וברור בכותרת ראשית ומשנית.

נקודות הבידול: קצר וממצה, בולטים/נקודות מבדלות מומלץ בצד שמאל מעל טופס השארת פרטים.

טופס השארת פרטים: מומלץ למקם בצד שמאל של העמוד. בהשארת פרטים – רצוי לבקש מילוי פרמטרים שחשובים לכם, כי גולש מתעניין ורלוונטי יקדיש עוד כמה שניות למילוי הפרטים.

4. הגדרת הקונספט הגרפי – UI Graphic Concept
גיבוש הקונספט הגרפי של ממשק המשתמש, בהתאם לזהות התאגידית והגדרות המותג. עיצוב גרפי המשלב חדשנות ויצירתיות יחד עם שיקולי חוויית משתמש, הנדסת אנוש ושימושיות.עיצוב ייחודי ומרשים המחזק את ערכי המותג.

5.הגדרות לעיצוב אתר הנחיתה (UI Style Guide)
• הנחיות גרפיות לעיצוב כל אלמנט: ניווט, תבניות מידע, גריד, כפתורים, מידע למלא וכדומה.
• הנחיות לעיצוב גופנים (פונטים), צבעים, כותרות, גבולות ורקעים.
• הגדרת המידות המדויקות של כל האוביקטים הגרפים, לרבות גדלים, מיקומים וריווחים.

הכותבת היא מנכ”ל  Marketing Solutions – מרכז הלידים הישראלי
 

שינוי גודל גופנים
ניגודיות