גיא רולניק מ-TheMarker הוא איש השיווק של יולי 2005

אוגוסט 4, 2005 מאת: איגוד השיווק הישראלי

איגוד המפרסמים בחר בגיא רולניק, המייסד והעורך הראשי של TheMarker  –  אתר האינטרנט, המגזין והעיתון היומי – כאיש השיווק של חודש יולי.

רולניק הוא האיש שמאחורי המהלך האחרון של TheMarker  – הוצאת העיתון היומי,  מהלך המהווה הצלחה ייחודית,  להערכת פורום השיווק של איגוד המפרסמים. העיתונות  בארץ ובעולם, סובלת מירידה במספר המנויים בשנים האחרונות.  בין השאר בעקבות התפשטות האינטרנט . השקת העיתון הכלכלי החדש הביאה לשינוי דרמטי במעמד של העיתון בזירה הכלכלית, חידוש צמיחת המנויים ב"הארץ", ירידת שיעור הנטישה וחיזוק  הנאמנות של הקוראים לעיתון.

במקביל להשקת העיתון היומי המשיכו גם המגזין ואתר TheMarker לצמוח במהירות. אתר האינטרנט שהחל לפעול במאי 2000 נקרא כיום על ידי כ-500 אלף גולשים בחודש.  זה אחד המקרים הבודדים בעולם שמותג אינטרנטי השתלט על מותג מודפס. הישג זה  נובע מהעוצמה שהוא צבר תוך זמן קצר יחסית. 4 שנים לאחר הקמת המגזין יש לו היום כ-20 אלף מנויים וגיליונות בתשלום והמגזינים המיוחדים שלו מגיעים לתפוצה כפולה.

העיתון הכלכלי החדש TheMarker  יצא לאור ב-11 בינואר השנה לאחר עבודת הכנה של שנה. העבודה כללה מחקרי שוק וגיבוש חזון ואסטרטגיה חדשה לארגון. את המהלך הובילו, יחד עם רולניק,  מירב ארלוזורוב, עורכת העיתון היומי, וסמי פרץ סגנה, שריכז את הפרויקט, איתן אבריאל עורך האתר ושגיא חמץ עורך המגזין. רולניק ציין את תרומתו של מנכ"ל הארץ, יוסי ורשבסקי, שהיה מעורב ביוזמה ובקידום כל התהליך ואת הגיבוי של עורך "הארץ" דוד לנדאו.

המוצר הוא תוצאה של חזון חדש שגיבש צוות עורכים וכתבים שמנה 15 איש שביקש לעשות קפיצת דרך במוצר, מהפיכה שתביא קהל גדול יותר ותנער את העיתון מהתדמית המסורתית שלו,  תוך שמירה על ערכי המקצוענות והאינטגריטי המייחדים את  "הארץ" מזה שנים . התשובה נמצאה בשילוב של מוצר חדש,  קונספט חדש למוצר, פורמט חדש, הגשה חדשה ומותג חדש שנלקח מהאתר והמגזין. לעיצוב של העיתון החדש, כמו גם של המגזין והאתר אחראי המעצב גל וורטמן.

בקבוצת "הארץ" סבורים כי ההצלחה של העיתון היומי של TheMarker תסלול את הדרך לשינויים נוספים שיהיו בעיתון.

גיא רולניק, 36, נשוי ואב לשתי בנות, הוא בעל תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת ת"א  ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת ת"א ומבית הספר למנהל עסקים Kellogg של אוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקאגו. רולניק,  בוגר התוכנית למנהלים בכירים של Harvard Business School. החל את דרכו בעיתונות הכלכלית לפני 17 שנה – תחילה ככתב כלכלי בגלי צה"ל, כתב כלכלי ב"הארץ",  ולאחר מכן עורך מדור שוק ההון. בשנת 98'  הוא התמנה לתפקיד העורך הכלכלי של העיתון.

ב-2000 יסד רולניק יחד עם קבוצת "הארץ" חברה חדשה שמוציאה לאור את האתר TheMarker.com ואת מגזין TheMarker. לפני כשנתיים אוחדו כל הפעילויות הכלכליות של קבוצת "הארץ" – העיתון, המגזין והאתר תחת חטיבה בראשות רולניק.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות