גיל רוזן מבזק הוא איש השיווק של אוגוסט 2018

אוגוסט 26, 2018 מאת: איגוד השיווק

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה בגיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות של בזק, לאיש השיווק של חודש אוגוסט 2018, בעקבות ההצלחה המסחררת  של מהלך "בוקר טוב" עם עומר אדם להשקת הנתב החדש Be.

המהלך, שהוצג כשיר ממחזמר, זכה למיליוני ציפיות ברשתות החברתיות, לאלפי התגובות אוהדות ופרגון התקשורתי, הפך ללהיט מספר אחת בחתונות, צלצול הפסקה בעשרות בתי ספר,  קיבל מאות גרסאות חדשות (טייק אופים)  ביוטיוב  ולהצלחה שיווקית מסחררת השיר "בוקר טוב" יצר והוביל שיח תקשורתי חדש בשוק האינטרנט בישראל ובכך להחזיר לבזק את הבידול והרלוונטיות של האינטרנט שלה בשוק.

מטרת המהלך הייתה לבשר את השקתו של Be, הנתב החדש של בזק, פרי פיתוח עצמי של החברה, בעיצוב ייחודי, שאמור לשדרג את חווית הגלישה באינטרנט. מדובר בנתב חדשני, עוצמתי והמתקדם ביותר שהוצע אי פעם על-ידי ספקית אינטרנט בישראל. הנתב מגלם את אסטרטגיית החיים החכמים של בזק, מאפשר צפייה חלקה בסטרימר באיכות K4 ומכיל בתוכו את ה BCyber, ותשתית לבית החכם. בנוסף, הפכה בזק את הנתב לאייקון עיצוב בולט בבית הלקוח.

אחת הבעיות המרכזיות איתן התמודדה בזק היא שהאינטרנט נתפש כשירות שקוף ולא כמוצר פיזי שאפשר לחוש, להסתכל ולפתח רגשות. עד השקת הקמפיין אף אחד לא התייחס לאינטרנט כמוצר. אחת המטרות החשובות ביותר של הקמפיין, הייתה לשנות את הגישה לגבי האינטרנט בקרב הציבור תוך הסטת הדיון אל הנתב המדגיש את יתרונותיו.

לטובת השקת המהלך היא גייסה את הזמר עומר אדם (שנחשב לכוכב חוצה דורות וז’אנרים) וגידי גוב לשיתוף פעולה תיאטרלי במיוחד: השניים ביצעו מחדש את השיר "בוקר טוב" הלקוח מתוך המחזמר 'עוץ לי גוץ לי', בהפקה מוזיקלית בסגנון מחזמר. יחד עם מילים קליטות, תפאורה הלקוחה מעולמות הפנטזיה, שימוש בפרזנטור גידי גוב ויכולות ווקאליות פנומנליות של הזמר עומר אדם, הצליחה הבזק ליצור תוכן מוזיקלי שיווקי מהאהובים והוויראליים שנראו בישראל.

המהלך המוצלח והרעש האדיר שהמהלך יצר במדינה, הביא לכך שכל המלאי הראשוני של הנתב BE אזל בשבועות הראשונים לקמפיין, כאשר סה"כ מכרה בזק מתחילת הקמפיין עשרות אלפי נתבים עם אחוז עמידה ביעד של 107%. יתרה מזו, הצליחה בזק לשכנע את הציבור ולהוכיח כי הנתב הוא העיקר כאשר מדברים על אינטרנט, וכי בזק מציעה את הנתב המתקדם ביותר מבין כל הספקיות. בזק הצליחה לצרף עשרות אלפי לקוחות אינטרנט חדשים בתוך חודשיים ולייצר עלייה של 29% במספר האנשים שמבקשים לשדרג את הנתב שלהם!

קמפיין הנתב של בזק שבר את הרשת עם 8.2 מיליון צפיות באמצעי מדיה שונים. גם בטלוויזיה, שברה הפרסומת שיאים, כאשר הראתה שיעורי זכירות גבוהים בכ-237% מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות המובילות (לפי מדד "הזכורות והאהובות, אותו הובילה הפרסומת במשך 6 שבועות ברציפות!). גם מבחינת כמות החיפושים בגוגל לאחר עליית הקמפיין נע הביטוי "BE" סביב 2,000 חיפושים ליום. גם לאחר ירידת הקמפיין מהאוויר נמשכה הצלחתו- הלהיט "שיר הנתב" המשיך לעשות באזז ולהיות מושמע באירועים ומועדונים וגרסאות שונות שלו ממשיכות להיות מופצות עצמאית על-ידי הציבור. זאת ועוד, גם לאחר ירידת הקמפיין, כמות החיפושים בגוגל לביטויBE  לא יורדת מ-400 ליום!

מנימוקי הוועדה:

"מדובר באחד המהלכים השיווקיים המוצלחים של שהיו השנה בישראל. העובדה כי בזק הצליחה לגרום למדינה שלמה לזמזם שיר שמדבר על נתב ומונה את יתרונותיו, מעידה כי נעשה כאן מהלך אפקטיבי שהוא הכי נכון לבזק-החברה ובזק-המותג וכל זאת מתוך הבנה עמוקה של מצב השוק והיכולת לקרוא את מפת המתחרים, תוך מתן פתרון אסטרטגי שמשנה את השיח לגבי האינטרנט ומספק לבזק בידול מהמתחרים לטווח הארוך".

רוזן משמש כסמנכ"ל שיווק וחדשנות ב"בזק" מזה כ-3 שנים ולו ניסיון של למעלה מ-15 שנה בניהול ארגונים ופרויקטים גדולים בתחומי התקשורת והמדיה והובלת מהלכים שיווקיים  משמעותיים בעולמות האינטרנט, הסלולר והמסחר האלקטרוני.

להגשת מועמדות לאיש השיווק של החודש

לכל אנשי השיווק של החודש

שינוי גודל גופנים
ניגודיות