רוצים אינגייג'מנט? תתחילו לייצר תוכן אינטראקטיבי!

נובמבר 20, 2016 מאת: רויטל בן עמי

תוכן אינטראקטיבי הוא המילה החמה בשיווק. הוא מייצר חוויה משותפת למותג ולמשתמש, מעביר אותו ממצב פסיבי לאקטיבי ויוצר אינגייג'מנט. הוא גם מאפשר לאסוף דאטה על הלקוח, מה שייצר בסופו של תהליך מסרים מותאמים אישית וטירגוט מדויק. אז איך מייצרים תוכן כזה? קיראו כאן

אזהרה! כדי להסביר למה אתם חייבים לייצר תוכן אינטראקטיבי, השתמשתי בכמה דוגמאות להמחשה. התוכן ממכר והצצה בדוגמאות עלולה לגזול מכם זמן שאין לכם! רק אומרת.

תוכן אינטראקטיבי
כפי שהבטחתי, אתחיל בדוגמא: שאלון (Quiz) באתר Fansided, מסייע לבחור אוהד של איזו קבוצת פוטבול מתאים לך להיות. כל קשר בין השאלות, שנוגעות למוזיקה, אוכל, סרטים וסדרות טלוויזיה, לבין פוטבול, מקרי בהחלט.

אם ממש חשוב לכם לדעת, אני באמת צריכה להיות אוהדת של Patriots, וכעת אני מתעבת את רוג'ר גודל וחושבת שטום בריידי הוא קדוש שאינו מסוגל לטעות.

אני יודעת שאתם ממש חייבים לדעת איזו קבוצת פוטבול לאהוד, אז הנה זה ממש כאן, רק תחזרו מהר…

רוצים עוד טעימה? בבקשה: Playbuzz הוא המקום לגשת אליו לטעימות תוכן אינטראקטיבי משובח. נכון שתמיד רציתם לדעת  איזו דמות סטריאוטיפית בסרט אימה אתם? בבקשה!

רוצים לדעת איזו דמות סטריאוטיפית בסרט אימה אני?… תאלצו להישאר ולקרוא עד הסוף…

שאלונים זה נפלא, ואין ספק שזה ממש חשוב לדעת איזה דמות אנחנו בחברים, בסימפסונס וכדומה, אבל התוכן האינטראקטיבי האהוב עלי ביותר, הוא זה שמספק הוכחות למה שתמיד ידעתי, שאני גאון ייחודי, ואין הרבה כמוני בעולם. מפקפקים? בבקשה, זו התוצאה שלי במבחן "פתור זאת תוך דקה אם אתה גאון":

במלוא הצניעות, באמת, הינה ציטוטים נבחרים מהתוצאה שלי:
• לא עשית אף שגיאה (You made absolutely no mistakes!!)
• אין הרבה אנשים שמסוגלים לעשות את המבחן הזה בלי שגיאות
• את super human עם מוח על טבעי

מה, לא לשתף בפייס, וואטס אפ, סנאפצ'ט, אינסטוש ודואר ישראל?… ברור שכן! מי גאון של אמא?!

אגב, ביצעתי שוב את המבחן, הפעם בחרתי תמיד את הקובייה השמאלית. יצא לי "כמעט גאון", ושהמח שלי עובד מהר יותר משל 95% מהאוכלוסייה. החלטתי להקריב את עיני למען המדע ולעשות שוב את המבחן, הפעם בחרתי תמיד את הקובייה הלא נכונה. עדיין כמעט גאון, אין, קלטו אותי החבר'ה האלה!
ועכשיו ברצינות, כמעט בכל אחד מאתנו מסתתר יצור שמכור למחמאות, לשמוע שאנחנו לא כמו כולם. מה כבר צריך הבן אדם באמצע עוד יום שגרתי ומעייף, חוץ מלשמוע איך הוא חלק מקבוצה מצומצמת של גאונים מיוחדים. תראו איך בכל יום החברים שלנו מפרסמים תוצאות של כל מיני שאלונים, שאיכשהו מוציאים אותם עם המח של סטיבן הוקינג והלוק של אנג'לינה ג'ולי טרום ימי הצום. ברור שהחברים שלנו, אלא מי, אנחנו??

מה זה תוכן אינטראקטיבי

עכשיו, אחרי שגילינו מי אנחנו ומה אנחנו, בואו נדבר רגע על תוכן אינטראקטיבי. תוכן אינטראקטיבי מייצר חוויה דיגיטלית של הגולש והמותג יחד. החוויה הזו יכולה להיווצר באמצעות סקרים, שאלונים, מחשבונים, אינפוגרפיקות, סרטוני וידיאו אינטראקטיביים, משחקים ועוד… כל חוויה שיוצרת אינטראקציה עם הגולש. הצורך באינטראקציה, יצירת קשר, הוא צורך אנושי בסיסי. אנחנו מעורבים יותר, לומדים יותר,  וזוכרים יותר כאשר החוויה אינטראקטיבית.

איך תוכן אינטראקטיבי יוצר אינגייג'מנט

התוכן האינטראקטיבי מעביר את המשתמש ממצב פסיבי למצב אקטיבי, בו הוא הופך מצופה מהצד לדמות מרכזית בסיפור. ברור שכחלק מהסיפור, הוא הופך למעורב הרבה יותר, נעים לו, מעניין לו והוא  ונשאר לזמן ארוך יותר, כך שרוב הסיכויים שהוא יצרוך יותר תוכן, יירשם, ירכוש, ויחזור שוב לבקר, וכמובן שיש לו גם אינסנטיב ברור לשתף את התוכן.

תוכן אינטראקטיבי הוא גם הזדמנות נפלאה להכיר את המשתמשים שלכם בצורה עמוקה בהרבה מכל כלי שיווקי אחר, מכיוון שהוא מאפשר לכם לאסוף דטה וללמוד מה מעניין אותם ומה מאפיין אותם. לאחר מכן, תוכלו לסמן ולטרגט את הקהלים שהשתמשו בתוכן האינטראקטיבי כדי להגיש להם בהמשך מסרים מותאמים אישית.

כך התוכן האינטראקטיבי יוצר אינגייג'מנט (engagement), חוויה משותפת של המותג והצרכן, שילוב של מעורבות, נאמנות ומעשים שיוצרים מערכת יחסים לאורך זמן.

איך ליצור תוכן אינטראקטיבי שעובד

יותר מ-85% מהמשווקים שהשתתפו בסקר של Content Marketing Institute ציינו שהם משתמשים בשיווק באמצעות תוכן. כדי לבלוט, כדאי שתמהיל התוכן של מותג יכיל גם תוכן אינטראקטיבי.

צריך לתכנן וליצור תוכן אינטראקטיבי כחלק אינטגרלי מאסטרטגיית התוכן ההוליסטית של המותג או החברה שלכם, ולהיות עקבי עם המטרות העסקיות. נכון שזה כייף לבנות שאלון משעשע, אבל אם הוא לא נמצא בהלימה עם אישיות המותג, קהל היעד והמטרות העסקיות, מה הטעם בו?!

אחרי שהבנו איזה תוכן אינטראקטיבי הכי נכון למותג, אפשר לאפיין ולפתח אותו, מה שמתאים במיוחד לתוכן אינטראקטיבי מותאם אישית, עמוק יותר ולאורך זמן. במקביל, אפשר תמיד להשתמש בכלים דיגיטליים מהירים ליצירת שאלונים, חידות וכדומה. הכלי של Playbuzz, למשל, הוא מקום טוב להתחיל בו. עם מעט יצירתיות והרבה חיבור למותג ולמטרות, השמיים הם הגבול.

כמו שהבטחתי, בונוס למי שנשאר איתי עד הסוף

יפה, נשארתם עד הסוף ולא נשאבתם לתוכן אינטראקטיבי מזדמן שארב בכל פינה. אתם גאונים! רק אנשים יפים וחכמים כמוכם, שמשתמשים ב-97% מהמח שלהם, מסוגלים להבין מאמר כזה!

מגיע לכם לדעת איזו דמות סטראוטיפית אני בסרטי אימה: The Jerk Alpha Male. ואני הייתי בטוחה שאני הבלונדינית המהממת שנרצחת מיד בהתחלה…

תוכן אינטראקטיבי מוביל לאינגייג'מנט, משפר בטירוף טרפיק והמרות והוא סופר ויראלי! חוץ מזה, כייף לייצר אותו וכיף להשתמש בו, אז למה אתם מחכים?

רויטל בן עמי היא יועצת ומנהלת תחום התוכן בחברת הייעוץ האסטרטגי BO – Business Online

שינוי גודל גופנים
ניגודיות