5 מנועי צמיחה שהמותג שלכם חייב

מאי 21, 2018 מאת: אילת דובר תורן

אנחנו נמדדים על תוצאות עסקיות. בעידן הדיגיטלי צמיחה נראית אולי יותר נגישה, אך ריבוי האמצעים מביא גם לדילמות של תעדוף. אז איפה נמצאים מנועי הצמיחה הבאים? סיכמנו עבורכם 5 מנועים שיגרמו למותגים שלכם לצמוח:

1. מומחיות

האם הצרכנים יודעים במה המותג שלכם מומחה? ככל שהמומחיות יותר מדויקת ומובהקת כך הבחירה של הצרכן מהירה יותר. מומחה נתפש כמישהו שמציע ערך מוסף שווה כסף. חברות ממחיות נתפשות כאיכותיות יותר. חפשו כינויים שיעניקו למומחיות תוקף מהותי – אם תצליחו לתת למומחיות תמלול או סמלול ברור, בכלל הרווחתם.

בידקו – האם הוכחתם את המומחיות שלכם? האם ניתן לראות אותה בעין או להרגיש אותה?

2.  טכנולוגיות חדשניות

ההתקדמות הטכנולוגית שתבחרו צריכה להביא ערך לצרכן של חיסכון במשהו: בזמן, בכסף בביצוע פרוצדורות שניתן לוותר עליהן, את זה כל אחד מאתנו מעריך ומוכן לשלם על זה. הצרכנים  מבינים שזמן שווה כסף ואם תתנו להם זמן "במתנה" הם לא יעזבו אתכם.

שימו לב לתחום של שליטה ותכנות מרחוק, אלה תופסים תאוצה עצומה ובקרוב יהיו בכל בית שני.

בכל רגע נתון, מושקות עוד אפליקציות שעונות על צורך כזה או אחר, הן חוסכות לנו זמן יקר בתור בבנק, בדואר אולי בשטיפת רכבים? אם אתם יודעים שהשירות שאתם נותנים יוכל להיות הרבה יותר מוצלח באמצעות אפליקציה מתאימה – אל תחכו. אפילו התור בקופ"ח ייגמר ברגע שמישהו יציע פתרון מוצלח, תבדקו האם אתם יכולים בעזרת אפליקציה להנגיש את המוצר או השירותים שלכם לצרכן בהרבה פחות מאמץ והרבה יותר פונקציונליות.

צרו התקדמות טכנולוגית בשירות או במותג שאתם מובילים.

3. להגיע עד הבית

מהפכת המסחר המקוון כבר בעיצומה. אמזון מגיעה עוד רגע לכיכר העיר ועדיין מותגים רבים יושבים על הגדר וצופים מהצד איך השיירה עוברת… חיסכון בזמן כבר אמרנו? הענקת מענה לצרכים מסויימים תספק תמיד עקומת צמיחה עם פוטנציאל גבוה וזמן הוא אחד העיקריים, אין צרכנים שמעדיפים לכתת רגליים ולחפש מוצר שאפשר לקבל הביתה בלחיצת כפתור. המסחר המקוון מעניק נוחות מקסימלית, והעדפת הצרכנים לסוג זה של פתרון משתקפת באחוזי השימוש הגבוהים בעולם ובישראל. הערכות מראות כי הצפי הוא ששוק המזון המקוון בישראל*** צפוי לצמוח בקצב ממוצע של כ-20% בשנה עד 2020 וששוק האופנה המקוון בישראל צפוי להכפיל את עצמו עד 2020. ההשקעה במעבר למסחר מקוון עלולה להיראות גדולה מדי, אך היא תהיה גדולה שבעתיים כשהצרכנים יצביעו ברגליים לכיוון מותגים אחרים.

חישבו איך אתם מנגישים את המותג שלכם לצרכנים

4. קריאטיביות וריגוש

רוב החברות מבינות היום שהפילוח הממוקד, שמתאפשר לרוב באמצעות הטכנולוגיה, חיוני ואף קריטי למיקסום מערכת היחסים שלהם עם הצרכנים. תוכן ומידע הרבה מותגים כבר מספקים, אבל השלב הבא, שבאמת יוצר הבדל, הוא כיוון החיצים ישירות לליבו של הצרכן. במעבר לדיגיטל חברות רבות ויתרו על החיבור הרגשי עם הצרכן והפכו למכונת ירייה למסרים פונקציונאליים, אבל הצרכים הפסיכולוגיים של הצרכנים לא השתנו. החיבור הרגשי לתשוקות ו/או למצוקות שלהם באמצעות תוכן מרגש הוא זה שייצר את המעורבות שלהם במותג.

הרגש הוא עדיין שם, פנו אליו. כשמדובר בעולם הדיגיטלי נדרש דיוק מקסימלי. המסר חייב להיות קצר וקליפי. לתמונה ולרעיון יש הזדמנות קצובה, נצלו אותה עם מסר מרגש, חודר, מסעיר ומחודד שלא משאיר סימן שאלה.

פנו אל הרגש, דייקו את המסר

5. התייעלות תפעולית

עסק שתלוי בספקים שלו, הוא כמו אדם שעומד בקצה הצוק ומחכה לרוח שתעיף אותו – ואף אחד לא רוצה להיות במצב הזה. גוונו את הספקים, חלקו את הביצים ביותר מסל אחד, תנו הזדמנות לחדשים והקטינו למקסימום את העלויות מולם. רק ככה העסק שלכם יעמוד על יכולות תהליכיות חזקות ולא על ספק זה או אחר. צמיחה לא מגיעה מהתייעלות, אבל היא כן מגיעה מרעיונות חדשים שלפעמים קשר עם ספק חדש עם יכולות חדשות יכול להביא,  אז מעבר למה שהוא מספק לכם תשאלו אותו מה עוד יש לו להציע שלא נתן לאף אחד בעבר?

צמצמו את התלות בספקים

מבט לעתיד

מהפכת המסחר המקוון שוטפת את העסקים בעשור הזה, עסקים חכמים עסוקים כבר היום במהפכה הבאה. שימו לב, למשל, לעולם הניידות החכמה, קיראו את המחקרים ותראו שהצפי הוא ששוק זה יגדל פי עשרה עד 2025. רכבים חשמליים ונהיגה אוטונומית ישפיעו על הכלכלות אבל גם על הרגלי הצרכנים ועל אופן הצריכה. הם ישנו את כל מה שאנחנו מכירים ויודעים על שירותים כמו ביטוח או מוניות, חניה, זמן פנוי ועולמות היצור, היו ערים למשמעויות!

מקורות הצמיחה של המותגים ש'עשו את  זה השנה' יחשפו בפני מי שיגיע לקורס אסטרטגיות צמיחה בעידן החדש. אז אם גם אתם מחפשים מקורות לצמיחה, לפריצת קטגוריה ולהובלה, תוהים איפה מוצאים את ההזדמנות הבאה ואיך מחדדים את היתרון התחרות  – קורס "אסטרטגיה שמובילה לצמיחה" חוזר!

כל הפרטים כאן 

הכותבת היא מנכ"ל Binsight  ייעוץ אסטרטגי שיווקי

*נתונים מתוך דה מרקר 2.1.18

**פורבס 24.12.17

***נתוני מתוך מחקר TASC יוני 2016

שינוי גודל גופנים
ניגודיות