טכנולוגיות AI חדשות הפכו נגישות ומספקות מגוון רחב של יכולות שיווקיות שבעבר דרשו השקעה ניכרת של זמן וכסף. הטכנולוגיות האלו עדיין בהתפתחות, אך רבות מהן כבר מציעות תוצאות מרשימות. הן מסייעות לקצר משמעותית את הזמן לביצוע משימות, אך עדיין נדרשת עבודה ומעורבות אנושית.
הטכנולוגיות יוצרות "דמוקרטיזציה" של מקצועות, למשל איש או אשת שיווק יכולים כעת ליצור בעצמם סרטונים ברמה גבוהה.
חשוב שאנשי ונשות שיווק יכירו את היכולות הקיימות כיום, גם אם לא בהכרח ידעו לתפעל אותן בעצמם. הבנת האפשרויות תסייע להגדיר ציפיות מספקים, להעריך משכי זמן ולחבר אותן להערכות עלויות מדויקות.
מודיעין תחרותי (CI)
www.browse.ai/
מודיעין תחרותי (CI) הוא אחד מכלי הנשק החזקים ביותר בארסנל של אנשי ונשות השיווק. הוא מאפשר להעריך מותגים מתחרים ולזהות מגמות חדשות, אסטרטגיות תמחור, ביקורות והשקות מוצרים וגם להגיב במהירות על בסיס מידע עדכני ולשפר את האפקטיביות של מהלכים שיווקיים.
בעבר, איסוף מידע על מתחרים היה כרוך במחקר ידני מייגע של אתרי אינטרנט, דוחות כספיים ופרסומים בתקשורת. התהליך היה איטי, יקר ודרש כוח אדם רב.
אבל עם הופעת כלי CI מבוססי AI, ניתן לאסוף ולנתח מידע על מתחרים במהירות, בהיקף נרחב ובעלות נמוכה משמעותית. כדי לבצע CI בקנה מידה רחב, ניתן להשתמש בסריקה אוטומטית של אתרים מתחרים (web scraping), תוך שימוש באלגוריתמים (הידועים גם בשם "עכבישים" או בוטים) אשר סורקים אתרים מתחרים ומחלצים נתונים שימושיים.
למשל, Browse AI מאפשר לאמן במהירות בוט שיאסוף עבורך נתונים, וימלא אוטומטית גיליון אלקטרוני עם כל מה שאתה צריך. כלים אלו מאפשרים למחלקות שיווק להישאר מעודכנות ולהגיב במהירות על בסיס מידע עדכני ומקיף, ובכך לשפר את האפקטיביות של מהלכים שיווקיים ואת התשואה על ההשקעה בהם.
תמונות סטוק ע"י AI
//snapby.ai/
צריכים תמונה לצורכי שיווק. קצת נמאס משאטרסטוק, נכון? אז הנה תמונות היפר-ריאלסטיות בחינם ומשוללות זכויות יוצרים. תוןכלו לבחור מתוך מאגר קיים (אחרים כבר עשו את העבודה),
ויש אפשרות לחולל תמונות סטוק חדשות לפי צורך מותאם אישית. התמונות בעלות מראה ריאליסטי להפליא של אנשים, חפצים, בעלי חיים ורקעים באמצעות תיאור טקסטואלי פשוט.
אז במקום להסתמך על מאגרי תמונות במחירים גבוהים ובנראות גנרית, זה מאפשר למחלקות שיווק ומיתוג לשלוט טוב יותר בנראות הויזואלית ולהתאים אותה במהירות לצרכים משתנים ולשמור על תמונות ייחודיות ומקוריות.
צילומי קטלוג מוצרים
סוויטת כלים שנותנת מענה לאתרי מסחר אלקטרוני ולפרסום דיגיטלי www.piccopilot.com/
בעבר, הפקת צילומי קטלוג איכותיים עבור מוצרים הייתה תהליך מורכב וממושך. נדרש היה לשכור סטודיו לצילום, להעסיק צלמים, דוגמנים, מאפרים ומעצבים. התהליך נמשך ימים או שבועות והיה כרוך בעלויות גבוהות.
אבל האם אנחנו עדיין זקוקים לכל המערך הזה כדי להציג את המוצרים שלנו על דוגמנים או בסביבה מעוצבת? לא בהכרח. טכנולוגיות מתקדמות מאפשרות כיום ליצור תמונות מוצר מרשימות בלחיצת כפתור ובעלות מזערית. דמיינו שיש לכם תמונה פשוטה של פריט לבוש (למשל, חולצה, מכנסיים או שמלה) ואתם רוצים להציג אותו על דוגמן או דוגמנית במקום תמונה סטטית של המוצר עצמו. זה אפשרי לגמרי!
תהפכו את הצילומים שלכם לצילומי אופנה עם הכלי הזה >>
צילמתם קטלוג בישראל ואתם רוצים להתאים את מראה הדוגמנים והדוגמניות לקהל יעד במדינה אחרת, למשל במזרח אסיה? גם זה לגמרי אפשרי! תעלו את התמונה ותחליפו דוגמנית.
*התמונה של הישראלית מתוך קטלוג קרייזיליין
ולא רק באופנה, גם בלייף סטייל ומוצרי טיפוח בכלי הזה
כך תוכלו לרענן את הקטלוגים שלכם בקלות רבה יותר, ולהתאים אותם לפלטפורמות ולקהלים שונים.
הפכו סרטונים ארוכים לקטעים ויראליים קצרים במהירות שיא!
www.spikes.studio/ או getreclips.com/
בעבר, חילוץ קטעים אפקטיביים מתוך סרטונים ארוכים היה מלאכה מייגעת שדרשה שעות רבות של צפייה ועריכה ידנית על ידי מומחים. אבל היום, הודות לכוח של בינה מלאכותית, ניתן לבצע את המשימה הזו בקלות ובמהירות שיא.
איך זה עובד? פשוט מספקים קישור לסרטון היוטיוב הארוך שלכם, והמערכת החכמה תנתח את התוכן, תזהה את הרגעים המרתקים והמשמעותיים ביותר, ותחלץ אותם באופן אוטומטי תוך דקות ספורות. האלגוריתמים המתקדמים מסוגלים לזהות את הנושאים העיקריים בסרטון, למצוא את הקטעים בעלי פוטנציאל הויראליות הגבוה ביותר על ידי השוואה עם סרטונים מצליחים ברשתות החברתיות, וליצור סדרה של קליפים קצרים וקולעים. בנוסף, המערכת יכולה אפילו להוסיף כתוביות ואנימציות כדי לשדרג את העניין והמעורבות בסרטונים. כל זה נעשה בצורה פשוטה וידידותית למשתמש, במהירות מסחררת וללא צורך במיומנויות עריכה או ידע טכני מעמיק. כאנשי שיווק, כלי כזה מאפשר לכם למנף ביעילות תוכן וידאו קיים, ליצור בקלות גרסאות מותאמות לפלטפורמות חברתיות שונות, ולהגדיל משמעותית את החשיפה והמעורבות של קהל היעד שלכם. זהו פורץ דרך אמיתי שחוסך זמן יקר, מייעל את תהליך העבודה ומניב תוצאות מרשימות.
מחקר ואסטרטגיה
venturusai.com/
בעבר, בדיקה וניתוח של רעיונות עסקיים היו תהליך מורכב וממושך שדרש שעות ארוכות של עבודה ידנית ואנליזה מקיפה על ידי מומחים. היום, הודות לכוחה של הבינה המלאכותית, VenturusAI מאפשרת לבצע את המשימה בקלות ובמהירות מרשימה ובכך מאפשרת להפוך רעיונות עסקיים למציאות.
איך זה עובד? פשוט מזינים את הרעיון העסקי שלכם והמערכת החכמה תנתח אותו, תזהה את האתגרים וההזדמנויות המשמעותיות ביותר, ותספק ניתוח עסקי מקיף בטכניקות מתקדמות כמו SWOT, Pestel וחמשת כוחות פורטר. המערכת מזהה את הנושאים העיקריים ברעיון, ומוצאת את האסטרטגיות העסקיות בעלות הפוטנציאל הגבוה ביותר ומציעה גם פתרונות ורעיונות בתחום השיווק והמיתוג, תובנות מעמיקות על קהל היעד, כולל סיפורי משתמשים ונתונים דמוגרפיים. בנוסף, הוא מציע אסטרטגיות עסקיות מותאמות אישית, המלצות למסגרות עבודה, הדרכה בנושאי מיתוג ושיווק, רעיונות חדשניים ואפשרויות להגדלת ההכנסות.
כאנשי ונשות שיווק ופרסום, כלי כזה מאפשר לכם למנף ביעילות רעיונות עסקיים קיימים וליצור בקלות תוכניות עסקיות מותאמות לשווקים שונים.
צ'אטGPT למוזיקה הגיע!
suno.com/
עד עכשיו, כאשר מותג רצה להכניס מוזיקה מקורית לקמפיין הפרסום שלו, התהליך היה מורכב ויקר. הדרישה לשירותים של מלחינים מקצועיים, תקציבים גדולים להקלטות באולפנים ורכישת זכויות יצירה, כל אלו הפכו את הפקת מוזיקה מקורית למשימה משמעותית הדורשת השקעה גדולה של זמן וכסף.
אך היום, עם כלים חדשניים כמו סונו, המציאות הזו השתנתה לחלוטין. סונו מאפשר למותגים ליצור מוזיקה מקורית באיכות גבוהה במהירות ובעלות נמוכה, תוך שימוש בטכנולוגיה חכמה של בינה מלאכותית שממירה את הדמיון למוזיקה. ולא רק זאת, אפשר גם לייצר מוזיקה פרסונלית בסקייל ולהתאים סגנונות שונים לקהלים שונים.
כל שנדרש הוא להזין את הקונספט והאווירה הרצויה, והמערכת מפיקה את הסאונד שמתאים בדיוק לצורכי המותג. זהו שינוי משחק שמאפשר למותגים להגיב בזמן אמת לטרנדים ולהתאים את המוזיקה לקמפיינים פרסומיים בצורה יעילה וחסכונית יותר מאי פעם.
לסיכום, טכנולוגיות חדשות מציעות לאנשי שיווק מגוון יכולות מתקדמות לשיפור האפקטיביות השיווקית. ההבנה וההכרות עם היכולות הללו הינה קריטית על מנת להישאר תחרותיים בעידן הנוכחי.
להרשמה לסדנה איך להשתמש ב-ChatGPT לשיווק, לפרסום וליצירת תוכן (סדנת מתחילים) לחצו כאן
שרית אברבוך אליה | צמיחה עסקית וחדשנות דיגיטלית | חוקרת ומיישמת AI בסביבות עבודה | מלווה ארגונים בתהליכי טרנספורמציית AI