הסיפורים הכי טובים של חג המולד 2023

דצמבר 31, 2023 מאת: מירן פחמן
מירן פחמן

מירן פחמן, creative first

זוכרים איך פעם אהבנו לראות פרסומות? יודעים למה? לא כי היינו ילדים וגם לא בגלל שהיה אז רק ערוץ אחד, אלא כי הפרסומות של פעם, אלה שאנחנו מתגעגעים אליהן, היו סיפורים קצרים, בשלושים או שישים שניות ומי לא אוהב לשמוע סיפור טוב? לפעמים היו אלה סיפורים מצחיקים, לעתים מרגשים או מפתיעים וכן, היה גם מוצר בסוף. לימים קראנו לזה ״דבר המפרסם״. זה היה המס שהיינו צריכים לשלם כדי לשמוע סיפור טוב.

לצערי, אנחנו כבר לא רואים כאלה פרסומות, לפחות לא בארץ. אנחנו מוקפים בקמפיינים מכירתיים או מוצריים. למי יש זמן וכסף לבזבז על סיפור, על בניית תדמית, על חיבור רגשי וכל החרטא הזאת. מתברר שבחו״ל המצב שונה. אפשר לראות את הפרסומות הטובות בתחרויות, בסופרבול וגם לקראת החגים. אז הנה מקבץ של כמה סרטים נפלאים שעלו ממש עכשיו לקראת חג המולד ובשאיפה יתנו לכם השראה ויעשו לכם חשק לבקש ממשרדי הפרסום שלכם שיעשו לכם גם כאלה.

ג׳ון לואיס – שוברים את השגרה

נתחיל מג'ון לואיס, מלך הפרסומות הבריטי של חג המולד. מסורת של ממש שמפציצה בכל שנה בפרסומת שכל העולם מדבר עליה. השנה הם נפרדו ממשרד הפרסום הוותיק שלהם והלכו על סרט שונה מאוד מהסחורה הרגילה והמתקתקה שהם רגילים להביא. למעשה זה סרט קצת מוזר, בכיכובו של צמח טורף שרוצה להיות חג המולד, ועם שיר של אנדרו בוצ׳לי ברקע. שונה, אמיץ, לא בטוח שטוב יותר אבל ניתן להם נקודות על התעוזה שיצרה לא מעט דיבור ברשת.

אפל – הפרסומת המנצחת

אם יש לכם זמן לראות רק פרסומת אחת מכל הטור הזה, אני ממליץ על הסרט הבא. פרסומת מושלמת של אפל שמשלבת סיפור נפלא וטכניקה קולנועית אדירה של סטופ מושן. הנה דוגמה לכך שאפשר לעשות פרסומת מרגשת לחג, מבלי להתדרדר למחוזות הקיטש. קחו לכם כמעט 4 דקות של הפסקה ואני מבטיח שלא תצטערו.

טסקו – לציניים ביניכם

מכירים את אלה שמסרבים בכוח להתרגש מאווירת החג? הם יכולים להיות הטינאייג׳רים אצלכם בבית, הקריאייטיב של המשרד פרסום שלכם שהם יותר מדי מגניבים וציניים ואולי גם אתם כאלה בסתר לבכם. זה בסדר, טסקו מכירה בדיוק בקהל הזה והכינה עבורו פרסומת שגם הוא לא יוכל לעמוד בפניה.

איקאה – תובנה מנצחת

החברה השוודית שתמיד חזקה באינסייטים, יצאה השנה בסרט שמדבר על הפיל בחדר בזמן החגים – הלחץ המשפחתי, הטירוף והצורך לעמוד בציפיות בלתי אפשריות שהחג מביא איתו. לכן איקאה מזמינה את הצופים לקחת הפסקה מכל זה, לברוח קצת ולהיות מעט לבד. תובנה אנושית חדה, נכונה ולא צינית.

אמאזון – קלאסיקה מתוקה

הנה פרסומת כריסטמס קלאסית, עם סיפור חמוד, 3 קשישות מתוקות, לא מעט שלג וסוף צפוי. בכל זאת ראוי לצפייה בגלל הבימוי של וויין מקלמי והקאבר המושלם לשיר in my life של הביטלס.

ויראליות בפחות מ-1,000 דולר

מכל הסרטים הגדולים של מותגי העל, אולי דווקא בפרסומת הזו נתקלתם. פרסומת לפאב בריטי בשם צ'רלי'ס בר באניספילן, צפון אירלנד. הפרסומת, שהופקה בפחות מ-1,000 דולר, עלתה רק ברשתות החברתיות ומספרת את סיפורו של קשיש שמבקר בבית קברות לפני שהוא עושה את דרכו לעיר ומוצא נחמה בפאב. כאמור, הסרט הזה הפך להיות ויראלי וגם קיבל תגובה בטיק טוק מג׳ון לואיס.

מיקרוסופט – מהלך ה-ai של החג

ואיך אפשר לסיים מבלי להתייחס לבינה המלאכותית, שנעשה בה שימוש יצירתי גם בקמפיינים של החג הזה. מיקרוסופט הביאה את האמנית אלי פריטס שהזמינה את תושבי ניו-יורק לספר לה את זיכרונות החג שלהם ואז באמצעות כלי ב-Image Creator של Microsoft Designer הפכה אותן ליצירות אמנות מרהיבות שאיך לא, עשו תהודה ברשת.


לסיום, נחזור להתחלה כדי להזכיר לכם כמה פרסומות יכולות להיות תמצית של סיפור טוב, המבוסס על תובנה אנושית ורעיון גדול. פרסומות כאלה אולי פחות מכירתיות אבל האימפקט שלהן נשאר לאורך זמן ומאפשרות למותג בסופו של דבר לגבות פרמיה גבוהה על המוצרים שלו.

הו להפעם. אם אהבתם ואתם מרגישים שבא לכם להיות כל הזמן מעודכנים, אתם מוזמנים ומוזמנות להזמין את ההרצאה שלי על המהלכים הפרסומיים והשיווקיים שחייבים להכיר מ-2023.

מירן פחמן הוא בעלים של Creative First, חברה הפועלת לקידום מצוינות קריאייטיבית באמצעות סוכנות קריאייטיב ואסטרטגיה עצמאית קהילת הפרסום והשיווק הגדולה בארץ, הרצאות וסדנאות בנושא קריאייטיב, חדשנות וסטוריטלינג ותחרות הקריאייטיב הישראלית גרנות.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות