"חדשנות היא משאת הנפש אל כל ארגון, אבל לא כל מוצר חדש ולא כל טכנולוגיה חדשה הם חדשנות", כך פתחה מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי, תלמה בירו, את כנס השיווק השנתי. בירו דיברה על חדשנות מהסוג המפריע (דיסרפטיב) – המגיעה לרוב מחוץ לארגון, לעומת החדשנות התומכת, המגיעה לרוב מתוך הארגון. "אין ענף שלא צריך להיערך לדיסרפטיב ואין חברה שיכולה להרשות לעצמה להיכנס לשאננות", אמרה. "כי חדשנות היא לא רק צמיחה וגידול, היא יכולה להיות גם כריתת הענף עליו אנו יושבים בביטחון, כריתת הענף על ידי מישהו שלא צפינו את בואו, ולא העלינו על דעתנו שהוא מסוגל להפוך ולטלטל לחלוטין את עולמנו הבטוח".
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, דיבר על הערך הקיומי של חדשנות עבור ארגונים, וציין כי במקרים רבים מחלקת השיווק היא זו המובילה את החדשנות בהם. בנבנישתי ציטט את מרק צוקרברג, מייסד פייסבוק, שאמר "רבים חושבים שחדשנות היא רק רעיון טוב, בעוד שחדשנות היא היכולת לנוע מהר מאוד קדימה ולנסות הרבה דברים". בנבנישתי ציין כי כך מנסה חברת פרטנר לפעול והציג את שירות פרטנר TV שיושק בעוד מספר שבועות. השירות, המבוסס על פלטפורמת אנדרואיד TV של גוגל, תואם, לדבריו את הרגלי הצפייה של המילניאלס, שרוצים לצפות בתכנים על פי דרישה ומכל מסך.
שלי תשובה, שותף בקבוצת הייעוץ האסטרטגי דלויט, דיבר על מתודולוגיות ועל מקורות של חדשנות. פעם החדשנות הגיעה מהחברות עצמן – חברות המים עצמן, למשל, המציאו את המים בטעמים. היום, חברות מחוץ לתחום מביאות חדשנות מול השחקנים המסורתיים. הן באות בכמויות (סטארטאפים) ואין להן מה להפסיד! חלקם יכשלו, אבל מספיק שחלק קטן יצליח, כדי לאיים על החברות הוותיקןת .מקור חדשנות נוסף לסטארטאפים הם הביג פור – אמאזון, פייסבוק, אפל וגוגל, ששולחות היום זרועות לכל כיוון. תקציב המו"פ שלהן אדיר והמוטיבציה העסקית שלהם נובעת ממקורות אחרים לגמרי משל החברות המסורתיות.
צמרת פירסט, מייסדת פריפקס, תיארה את המאבק שלה להכניס לאפריקה את המכשיר המהפכני שהחברה מייצרת למניעת איידס. צמרת המחישה את העובדה שרעיון טוב וחדשני ככל שיהיה, הוא לא מספיק – צריך להילחם. אפילו כשמדובר בהצלת חיים.
אחריה עלה אריה כוכבי, מייסד ומנכ"ל Water Gen, שמפיקה מי שתיה מאוויר. כוכבי הוכרז כאחד מ-100 המוחות המובילים בעולם וכאחד מ-10 הממציאים המובילים בעולם. Water gen הוכרזה כאחת מ-50 מהחברות החדשניות בעולם.
כוכבי הדגיש שבחדשנות אין תמיד "רגע הארה" – פעמים רבות היא נולדת מהדרך. "גם אנחנו התחלנו במשהו אחד, פנינו למקומות אחרים, למדתי מאנשים, מלקוחות, מהעובדים. לא שישבתי והגיתי המצאה מדהימה ומפה הכל זרם", אמר והוסיף ש"אחד האויבים הגדולים של חדשנות היא השאלה (שבדרך כלל נשאלת על ידי מהנדסים) 'למה לא עשו את זה קודם'".
הכנס הסתיים בהרצאה של הבמאי מאור זגורי על חדשנות בתיאטרון – "תחום התרבות היחיד שלא עבר שינוי כבר מאות שנים"
חאלסרטן – ההשקה המנצחת של 2016
במהלך הכנס הוכרזה ההשקה המנצחת של 2016 – השקת 'חלאסרטן', של מרכז טל, היא ההשקה המנצחת לשנת 2016 של איגוד השיווק הישראלי.
מרכז טל עומד מאחורי השקת הזירה הדיגיטלית הראשונה בישראל שעוזרת לאלפי חולי סרטן צעירים. עם העלייה במספר חולי הסרטן הצעירים, זיהו במכון טל ואקום, צורך מובהק – לדבר לחולי סרטן צעירים בשפה שלהם, בפלטפורמות הרלוונטיות להם, להנגיש מידע הנוגע לתחומי החיים המסוימים שלהם ולהציע תמיכה זמינה, רציפה, רבת השפעה מאנשים כמותם. 'חלאסרטן- מדריך יום יומי לחיים' הינו בית דיגיטלי שמטרתו לתמוך ולשפר את איכות החיים של הצעירים, לחזק את התקווה ולהנגיש מידע רלוונטי אמין ומהימן.