מהפך בחוויית ניתוח הדאטה

ינואר 5, 2021 מאת: יודי זקן

גוגל דאטה סטודיו הוא כלי מצוין לריכוז והצגת נתונים ממקורות דיגיטליים, המאפשר לנו להתרכז במה שחשוב – ניתוח הנתונים ולא הכנת הדו״ח

עוד רבעון נגמר, זמן להתיישב שוב על מערכות ניתוחי הנתונים ולעמול שעות על איסוף הנתונים, הוצאת התובנות והכנת מצגות. מכירים את ההתחבטות עם הפאוור פוינט? למה הגרף ההוא ככה וזה ככה, להעתיק נתון-נתון (ול״יעילים״ להתחיל להסתבך גם עם האקסלים).

גוגל השיקה בשנים האחרונות כלי שיגרום לך לשאול, כפי שהם יודעים לעשות הכי טוב – ״איפה הייתי עד עכשיו?״. גוגל דאטה סטודיו (Google Data Studio), ההולך ומשתדרג מיום ליום, הוא הכלי האולטימטיבי לריכוז דטאות דיגיטליות, משיכת נתונים בקלות, והכנת דוחות.

אז מה הוא עושה בעצם?

  1. כל המקורות הדיגיטליים במקום אחד

    עולם הדיגיטל פורס בפנינו מגוון פלטפורמות, שמסייעות לנו למנף את המותגים שלנו. למזלנו ברובן ישנה גם אפשרות לאנליזה מעמיקה. דבר זה הוא כמובן יתרון קודם כל, אבל אי אפשר להתעלם מהעול המלווה- לרכז ולנתח את כל הדטאות הדיגיטליות השונות שיש לנו בידיים.כאן גוגל דאטה סטודיו בא להציל אותך. הפלטפורמה מאפשרת למשוך דאטה ממגוון מקורות גוגליים כגון:

  • גוגל אנליטיקס
  • גוגל Ads
  • גוגל חיפוש
  • יוטיוב
  • ועוד…
    בנוסף, אפשר גם למשוך דאטה ממקורות צד שלישי כגון: פייסבוק, אמזון וכד׳, ואפילו משיכת נתונים מGoogle Sheets, כך שהאפשרויות הן אינסופיות.
  1. לא צריך להסתפק רק במקור אחד

    מעבר לחופש ומגוון של הנתונים, דאטה סטודיו מאפשר מנעד רחב של אפשרויות מיזוג נתונים (data blending) ובכך מקסום של השימוש בכלי. רוצה להסתכל על צפיות בסרטון יוטיוב לצד נתוני החיפוש בגוגל? רוצה להשוות ביקורים בעמוד הבלוג, מגוגל אנליטיקס, לכניסות לניוזלטר? באמצעות גוגל דאטה סטודיו, זה ממש קל.

  1. זמן זה כסף

    גוגל דאטה סטודיו חוסך זמן יקר בארגון הצגת הנתונים. הכלי מאפשר ליצור גרפים, טבלאות, תרשימי פאי וכד׳- הכל בלחיצת כפתור. מזינים את הפרמטרים למדידה וכמו קסם – כל הנתונים מופיעים בשנייה. הפלטפורמה מאפשרת שליטה יחסית גמישה ואפילו הזנה ידנית, וגם אם יהיו רגעים שישכנעו אותך שיכולות הכלי מוגבלות ואף מסובכות, גיליתי שמהר מאוד מגיע עדכון של גוגל עם פתרון נגיש.

  1. אין צורך לייצר את הדו"חות פעם אחר פעם

    מרגע שעשית את העבודה על הדו״ח הראשון, כל מה שבא אחריו הופך לפשוט ומהיר. הכלי מאפשר סינון ושינוי תאריכים ברמת הדו״ח, ובלחיצה קטנה ניתן להתאים את כל הדו״ח לתקופה הרלוונטית אליך.

  2. לא צריך לשבור את הראש על העיצוב

    גוגל דאטה סטודיו מבוסס ישירות על פלטפורמה להכנת מצגת ועוזר לעצב אותה בשניות. אפשר להיעזר בו לבחירת סכמת צבעים, לעצב את הגרפים וטבלאות בהתאם לרוח המותג, ובאופן כללי ניתנת שליטה טובה לעצב מצגת מקצועית שנראית טוב. בפלטפורמה קיימים מגוון כלים שמאפשרים להפוך את המצגת לאינטראקטיבית כמו שינוי תאריכים, דפדוף בטבלאות, סינון, מיון וכד׳ – שדרוג גדול לחוויית המשתמש.

לסיכום, גוגל דאטה סטודיו הוא כלי לריכוז והצגת נתונים ממקורות דיגיטליים מגוונים, המאפשר לנו להתרכז במה שחשוב – ניתוח הנתונים ולא הכנת הדו״ח. מעבר לכך, הוא מאפשר לנו להגיע לרמות תצוגת ניתוח שהיו מורכבות לפני כן. עם זאת, צריך לזכור, שאמנם גוגל דאטה סטודיו מסייע בהצגת הדאטה הדיגיטלית, אך הכי חשוב לדעת להבין את הנתונים, לנתח אותם ולגזור את המסקנות הנכונות. למרות ההתקדמות הטכנולוגית, במקרה הזה האנושות ממשיכה לנצח ואין תחליף לשכל ישר וניסיון מעשי – מומלץ להיעזר בחברת ייעוץ או מומחי דיגיטל המתמחים בתחום האנליזה הדיגיטלית בשביל לתרגם את היופי שבכלים כמו הדאטה סטודיו, למסקנות ומשימות לביצוע, שיסייעו בהשגרת המטרות העסקיות של המותג שלך.

יודי זקן הינה אנליסטית דיגיטל ומנהלת פרוייקטים בחברת הייעוץ BO – Business Online

שינוי גודל גופנים
ניגודיות