איך לפרוץ את גבולות השיווק באופליין עם דאטה מתקדם

אפריל 27, 2025 מאת: אופיר בן יהונתן ונועם גכטמן

האם אתם באמת יודעים כמה הקמפיינים שלכם באופליין שלכם אפקטיביים?

מייסדי אנימו

אופיר בן יהונתן ונועם גכטמן

בעידן שבו כל שקל שיווקי נמדד, העולם הדיגיטלי מעניק לנו נתונים מדויקים ואופטימיזציה מתמדת. אבל מה לגבי פרסום בטלוויזיה, שלטי חוצות, רדיו או קמפיינים בנקודות מכירה? איך ניתן להבין אילו ערוצים מייצרים את ההשפעה הגדולה ביותר על הצרכנים?

אתם כמנהלי שיווק מתמודדים עם הקושי למדוד את האפקטיביות של קמפיינים אופליין, מה שמקשה על קבלת החלטות מושכלות לגבי תקציב השיווק. נאלצתם להסתמך על תחושות בטן, סקרים חלקיים והערכות כלליות כדי להבין את האפקטיביות של הקמפיינים באופליין. אך העולם משתנה! בעזרת טכנולוגיות מתקדמות של Big Data ולמידת מכונה (Machine Learning) שכבר שינו את העולם בכל כך הרבה תחומים ניתן סוף סוף למדוד באופן מדויק את ההשפעה של כל ערוץ שיווקי – גם במדיות מסורתיות.

תחשבו מה קורה כשאתם מריצים קמפיין רחב היקף בטלוויזיה, ברדיו ובשלטי חוצות ביחד. איך אתם יודעים איזה ערוץ מביא לכם יותר לידים? יותר מכירות? יותר מעורבות? כיום באמצעות ניתוח דאטה חכם, ניתן לקבל תשובות מדויקות ולבצע אופטימיזציה שמגדילה את החזר ההשקעה  (ROI) בדיוק כמו בדיגיטל.

איך זה עובד? באמצעות שילוב דאטה ממקורות שונים – חשיפות במדיה, אינטראקציות בנכסים הדיגיטליים, חיפושים רלוונטיים, שיחות נכנסות, נתוני מכירות ועוד – ניתן לזהות דפוסים סמויים ולהבין אילו קמפיינים ואילו מדיות מייצרים את האפקטיביות הגבוהה ביותר. איפה נכון לשלב תשדירים ואיפה חסויות, באיזה תחנות או ערוצים ההחזר על ההשקעה טוב יותר, באיזה שעות ביום האפקטיביות גבוהה יותר ועוד אינספור תובנות.

ומה התוצאה? מותגים מובילים כמו מנורה, אלדן, מיטב ואמישראגז כבר משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות למדידת קמפיינים אופליין, כדי למקד את תקציב השיווק בערוצים הרווחיים ביותר. כך הם מצליחים לשפר משמעותית את ביצועי השיווק ולמקסם תוצאות. הטכנולוגיה החדשנית המאפשרת למפרסמים באופליין לקבל תובנות מבוססות דאטה – בדיוק כפי שנעשה בעולם הדיגיטלי. בעזרת אלגוריתמים חכמים, אנליטיקה חיזויית ולמידת מכונה, ניתן ליצור תמונה מלאה של אפקטיביות פרסומית ולדעת בדיוק כיצד לחלק את תקציב השיווק שלכם בצורה אופטימלית בין ערוצים הפעילות שלכם באופליין.

הכותבים הם מייסדי חברת ANIMO, סטארטאפ ישראלי למדידת דאטה אופליין

שינוי גודל גופנים
ניגודיות