ההשקה המנצחת של 2017 – ערוץ 12 של קשת

מאי 15, 2018

ועדת החדשנות הכריזה על השקת ערוץ 12 של קשת כזוכה בתואר "ההשקה המנצחת של 2017", כך נחשף הבוקר (שלישי) בכנס החדשנות השנתי של האיגוד.

ועדת החדשנות של איגוד השיווק מורכבת מ-16 מנהלים בכירים מענפים רבים במשק, בראשות רן גוראון מנכ"ל פלאפון והיא בוחרת מדי רבעון את ההשקות המוצלחות של הרבעון החולף.

מנימוקי הוועדה לבחירה בקשת – ערוץ 12

בנובמבר 2017, בעקבות החלטת ממשלה, פוצל ערוץ 2 לימי שידור מלאים בכל ימות השבוע של קשת ורשת. ההחלטה הכניסה את שתי הזכייניות לקרב שיווקי על לב הצופים. מחקר עומק באותם ימים הראה כי ערוץ 2 הוא המותג המוביל בטלוויזיה. המטרות העיקריות בקשת היו לשמור על נתח שוק מסחרי, הובלה ברייטינג בפריים טיים, ברייטינג ממוצע ליום, הובלה בחדשות, וליצור מותג שייתפס כמוביל עם התוכניות והטאלנטים הטובים ביותר. כצעד ראשון ולאחר מחקר הוחלט להשקיע ברכישת אפיק 12 בשלט. על בסיס הבנת הצופה הישראלי נבנה המוצר שנקרא ערוץ 12. הושק קמפיין מעבר אשר לווה בשיווק מאסיבי ומדויק,  גדוש בטאלנטים אהובים ואהודים, מיתוג חזק, שימוש בהומור ופרסום בפלטפורמות השונות של קשת.

התוצאות לא איחרו לבוא וההשקעה הניבה פירות. כיום, כששה חודשים לאחר הפיצול, קשת מובילה בכל הפרמטרים כאשר הרייטינג של ערוץ 12 גבוה משל המתחרים, פער שהולך וגדל ובא לידי ביטוי גם בכמות הנחשפים לערוץ. על סמך הנתונים, המטרה של קשת להפוך לערוץ ברירת המחדל החדש – הושגה בהצלחה.

ההשקה המנצחת הוכרזה בכנס החדשנות 2018, שהתקיים בבורסה לניירות ערך בנוכחות אנשי שיווק בכירים רבים. מארחי הכנס היו תלמה בירו ומנכ"ל פלאפון ויו"ר ועדת החדשנות רן גוראון  ומנהלת התוכן היתה המשנה למנכ"ל, סיגלית הורן גלפרין.

מנכ"ל קבוצת פרטנר, איציק בנבנישתי, דיבר בכנס על מהפכת העוזרות הקוליות דוגמת אלקסה של אמזון וגוגל הום. הוא הדגים כיצד הדבר בא לידי ביטוי גם בחיפוש באמצעות השלט הקולי של שירותי טלוויזיה מובילים בעולם ובפרטנר טיוי בישראל.

עמית משיח, מנכ"ל קבוצת מקאן ניפץ את המשוואה שחדשנות וטכנולוגיה חד הם והציע מתודולוגיה משלו כדי לבחון איזו חדשנות צריך הלקוח וחוקרת החדשנות והמגמות, חמוטל שיבר, סיפרה כיצד מותגים יכולים לייצר לעצמם קהל צרכנים נאמן בעזרת הפחתת סטרס יומיומי ומני ברזילי, חוקר השפעות טכנולוגיות על חברות ואיש סייבר שדיבר על הקשר בין בני אדם, בינה מלאכותית ותבונה אנושית.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות