ההשקות המנצחות של הרבעון הראשון של 2018: אסם ובנק הפועלים

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי הודיעה כי הזוכים בפרס ההשקה המנצחת לרבעון הראשון של שנת 2018 הם מהלכי ההשקה של אסם – “בונזו’ר ולתנור” ובנק הפועלים – “פועלים איתכם בכל החלטה”.

מנימוקי השופטים:

אסם  – “בונז’ור ולתנור” – מאפי שמרים טריים אצלכם בתנור

באסם הבינו כי הצרכן הישראלי מעוניין בפתרון מהיר להכנת מאפי שמרים בבית, מבלי להתפשר על טריות, איכות וטעם, והחליטו להיענות בהשקת סדרת מוצרי “בונז’ור ולתנור” – מוצרי בצק שמרים קפואים לאפייה ביתית.

ההשקה היתה אתגר מותגי ענק, שכן על אף שמדובר במותג חזק, הנהנה מתפיסות מומחיות וטעם גבוהות, החברה עסקה עד לשלב זה בפעילות B2B בלבד בתחום האפייה. כלומר – ייצור, הפצת מוצרי בצק קפוא ומתן שירותי הדרכת אפייה למאפיות פרטיות ופינות מאפה בסופרים ברחבי הארץ. מעבר לקשיים השיווקיים הכרוכים בכניסה ראשונית לעבודה מול הצרכן הסופי, כלל לא היה ברור כיצד יקבל אותו צרכן את הימצאותו של המותג במקררי הסופר, ואת הפנייה הישירה אליו.

השקת “בונז’ור ולתנור” היתה מעבר להשקת סדרת מוצרים חדשה, יצירת קטגוריה צרכנית חדשה על מדפי הסופר – מוצרי בצק שמרים קפואים לאפייה ביתית. בזמן הקצר שעבר מאז ההשקה כבר הספיקה הסדרה להכות גלים ולעורר שיח משמעותי בקרב קהל היעד. שיח שצפוי להתגבר ולהביא למהפכה ביחסיו של הצרכן עם עולם אפיית השמרים הביתית.

בנק הפועלים – “פועלים אתכם בכל החלטה”

כמותג בעין הסערה, המנווט בין הרגולציה ה”לוחצת”, לטכנולוגיה ה”משבשת”, לצרכנות החדשה החליט בנק הפועלים להוביל מהלך של הקשבה לצרכים ולציפיות של לקוחותיו ושל כלל מחזיקי העניין. מתוך כך, ניסח הבנק את התפקיד שלו כמי שיכול ורוצה ללוות את לקוחותיו בכל ההחלטות הפיננסיות המשמעותיות שלהם.

המהלך השיווקי הושק בתחילת 2018 ובמרכזו תפישה שמציבה את הלקוח במרכז. להבדיל ממתחריו, שמדברים על ה”איך”, בנק הפועלים החליט לדבר עם לקוחותיו קודם כל על הערך שלו עבורם – המסר השיווקי ממוקד ביכולת של הבנק להשפיע לטובה על החיים של הלקוחות.

המיתוג החדש מבטא ערכים של מקצועיות ומומחיות לצד רכיב אנושי ונגיש, שמדבר בגובה העיניים ומתחבר לתובנות אנושיות. הבנק יצר גם חוויה חזותית ייחודית ובולטת שמבטאת את הערכים האלו, כולל שימוש בתמונות ובמצבים מהיום-יום הישראלי המגוון והמכיל.

מהלך ההשקה כלל גם שיתופי פעולה בתקשורת עם תוכן מותאם לערוצים ולמגזרי הלקוחות השונים. במקביל, הושק גם המרכז לצמיחה פיננסית המזמין את הציבור לרכוש ידע ומיומנויות פיננסיות בחינם ופעולות עסקיות ושירותיות רבות נוספות שתמכו במהלך.

למהלך, שהובל על ידי מטה השיווק והפרסום בראשות אסף אזולאי ומיכל אפורי, הובילו אדלר חומסקי, OPEN ו-TACK אסטרטגיות צמיחה. גיתם BBDO הובילו את זירת התוכן.

מאיגוד השיווק הישראלי נמסר: “שני המהלכים הזוכים הוכיחו כיצד תכנון והבנה של דרכי חשיבה שיווקיות, יכולים לייצר תוצאות טובות בשטח, גם במציאות חדשה. אנו שמחים להמשיך ולבחון מהלכים מוצלחים, ושמחים אף יותר להכריז בכל רבעון על ההשקות המנצחות”.

להגשת מועמדות

שינוי גודל גופנים
ניגודיות