הזוכים בתחרות ה-Booster של איגוד השיווק הישראלי: אל על – זירת המכירות הפומביות ונסטלה – השקת ארטיק play

זירת המכירות הפומביות של אל על Bid2Fly והשקת ארטיק play של נסטלה הם המהלכים הזוכים בפרס ה-Booster הראשון של איגוד השיווק הישראלי.

ה-Booster הוא פרס ראשון בעולם השיווק הישראלי שמוענק עבור מהלכים מבוססי דיגיטל, טכנולוגיה, דאטה או תוכן המיועדים מראש לדיגיטל, מציגים יכולות ייחודיות בתחום ומשפיעים על מדדים ברורים כמו עלייה בטראפיק, הורדות, זמן שהיה, מספר צפיות, גיוס לידים וכו’.

מתוך 16 עבודות שהוגשו, נבחרו שתי זוכות – זירת המכירות הפומביות של אל על וארטיק play של נסטלה.

 Bid2Fly זירת המכירות הפומביות של אל על – על יישום שיווקי דיגיטלי

זירת המכירות הפומביות  אשר יצאה בהשקה שיווקית בדיגיטל באוגוסט 2017, באה לתת מענה לתחרות הקשה בתחום הטיסות הרותח. בזכות מדיניות “שמיים פתוחים”, אל על מתחרה כיום במספר רב של חברות המציעות טיסות מוזלות.

באל על הבינו שהחברה אינה נתפסת כחלופה רלוונטית בעיני סגמנט “ציידי ההזדמנויות” המחפשים טיסות זולות ומוכנים לגלות גמישות בתאריכים וביעדים. מצד שני – החברה אינה ממלאה תמיד את כל הטיסות אותן היא מוציאה וכל מושב פנוי מהווה הפסד כספי.

זירת המכירות הפומביות מציעה מצב של win win – גם חברת התעופה תוכל למכור את מלאי המושבים וגם הנוסעים ירוויחו כרטיסים מוזלים. מעבר לקידום טיסות כמענה לצורך מסחרי, הפלטפורמה החדשה מאפשרת לחברה לבצע פעילויות שיווקיות מדוייקות ופרסונליות.

באל על הבינו שהעוצמה של Bid2Fly טמונה בגיימינג שבמכירה הפומבית ובהכרזה על מנצח, ויצרו תהליך דיגיטלי משחקי ונוח המעניק לגולש UX ברמה הגבוהה ביותר. כדי לייצר הרגל אצל קהל היעד המכירה התקיימה בכל יום שלישי בשעה 15:00 למשך 3 שעות.

מהעלייה לאוויר של המכירות הפומביות, ביקרו באתר אל על  235,573 משתמשים חדשים. לזירה עצמה נרשמו 60,000 משתמשים. החברה מכרה באמצעות הזירה אלפי כרטיסי טיסה, עם הכנסות של יותר ממיליון דולר.

ארטיק play – על שילוב של טכנולוגיה ויישום שיווקי דיגיטלי

ארטיק פליי הוא שלגון חדש לבני נוער שהושק בפלטפורמות דיגיטליות הפונות לבני נוער. הארטיק הושק במאי 2017 במטרה להציג חידוש לקראת הקיץ בשוק הגלידה, המתאפיין ברמת חדשנות גבוהה ביחס לשאר תחומי המזון.

עולם הילדים מהווה 13% מכלל מוצרי האימפלס ופוטנציאל הצמחתו רב. רוב המוצרים המוצעים בו פונים לילדים, כאשר מעולם לא הושם דגש על בני הנוער כקהל מבודל בעלי צרכים, רצונות ותחומי עניין שונים וייחודיים. בגלידות נסטלה זיהו פוטנציאל רב בפיתוח מוצר ייחודי לבני הנוער.

מהלך ההשקה של הארטיקים היה דיגיטלי במהותו ונעשה באמצעות חיבור לכוכבי הנוער החדשים, היוטיוברים –  שכיכבו על עטיפות הארטיק וקידמו אותו בנכסים הדיגיטליים שלהם. על מנת להציע עניין נוסף הודפסו על מקלות הארטיק אתגרי רשת ייחודים שהומצאו על ידי היוטיוברים, שאיתגרו את מעריציהם לבצע אותם ולהעלות את התוצרים ליוטיוב בתיוג “שלגון play”. בכל שבוע בחר כל אחד מהיוטיוברים את הזוכים שלו אשר זכו במגוון פרסים. בנוסף, על עטיפות הארטיק  הודפס קוד ייעודי וכל מי שאסף שמונה אריזות והזין את הקודים באתר מיוחד, קיבל כרטיס לפסטיבל פלייקון, פסטיבל כוכבי הרשת.

בתקופת המהלך עלו 9 סרטונים של יוטיוברים ו- 1,618 סרטונים ליוטיוב בהם ביצעו בני הנוער את “אתגר הפליי”. כלל הסרטונים צברו 2,594,000 צפיות אורגניות ו-45 אלף אינטראקציות עם גולשים. בנוסף, עלו כתבות תוכן רבות ברשת שסיפרו על המוצר החדש, על שיתוף הפעולה עם היוטיוברים ועל קונספט האתגרים.

כל החשיפות בכל המהלך היו אורגניות – Earned Media.

בחודשי ההשקה הראשונים התברג הארטיק בשלישיית המוצרים המובילים בעולם הילדים, לצד מותגים מבוססים ואהובים והביקוש לארטיק נמשך גם אחרי תום הפעילות.

נימוקי השופטים:

מהלך המכירות הפומביות של אל על הוא חדשני הן כפיתוח טכנולוגי והן כקונספט עבור חברת תעופה ותיקה. לאחר שנים רבות בהן נתפסה אל על כחברה שמרנית ויקרה כעת היא פונה הן לקהל צעיר וטכנולוגי והן לקהל הנוסעים המחפשים טיסות מוזלות. התוצאות מראות כי ההימור השתלם.

מהלך השקת ארטיק play מראה חיבור עמוק לעולם הצעירים והבנה שלו. בני הנוער רואים ביוטיוברים מובילי טרנדים, והפנייה אליהם דרכם מוכיחה את עצמה כאפקטיבית בהשקעה נמוכה. החיבור שיצר המהלך בין 2 סוגי המדיה בעולם האונליין – מדיה של יוטיוברים ומדיה של בני הנוער בערוצים שלהם ביוטיוב, העברת היוטיוברים מהעולם הוירטואלי אל העולם הממשי (עטיפות הארטיקים) והשגת תוצאות יפות ללא השקעה במדיה – ראויים לציון.

מנכ”ל האיגוד, תלמה בירו: “איגוד השיווק הוא הגוף המוביל את השיווק בישראל בכלל, ואת השיווק הדיגיטלי בפרט, ואך טבעי הוא שנהיה גם הראשונים לציין לשבח עבודה דיגיטלית משובחת. השקת תחרות ה-Booster היא יום חגיגי עבורנו שכן לא בכל יום משיק האיגוד מותג חדש שמתקבל בחום ובהתלהבות על ידי אנשי השיווק והדיגיטל המובילים בישראל”.

להענקת פרסי ה-Booster יתכנס מדי חודשיים צוות שופטים שיכלול בכירים בתחום השיווק בדיגיטל  ויבחר את המהלך הדיגיטלי המצטיין, על פי שבעה קריטריונים אותם קבעה הנהלת האיגוד. היו”רים המשותפים של התחרות הם איתן זינגר שותף בחברת Spacing ועמית שגיא מחברת זאפ.

צוות השופטים: אסף אביב, סמנכ”ל שיווק, בזק בינלאומי; אלדד אביטן, סמנכ”ל שיווק ותוכן Alljobs; זהר אוריין – בלוגרית, חוקרת דיגיטל, ויועצת לארגונים גדולים; איתי ביכלר, מנהל הדיגיטל הגלובלי, סודה סטרים; תלמה בירו, מנכ”ל איגוד השיווק הישראלי; אייל בירן, מנכ”ל משותף, דאטה טאפס; לילך בן ארצי לוי, מנהלת מחלקת דיגיטל  – CDO מכבי; אנה ברודי, מומחית למסחר ושיווק דיגיטלי; אירית גולדברג, סמנכ”ל שיווק, פנגו; עוז גור, סמנכ”ל שיווק Smartair; תימור גורדון, ליווי חברות ויזמים בתחומי הקמעונאות הדיגיטלית, NewCommerce Pioneering; אורי גורן, מנהל חוויה דיגיטלית, טבע ישראל; אריאלה דניאלי, מנהלת פיתוח עסקים דיגיטליים, קבוצת תנובה; סיגלית הורן גלפרין, משנה למנכ”ל, איגוד השיווק הישראלי, מיכל וינדזברג, מנהלת הדיגיטל, איגוד השיווק הישראלי; מיכאל מיטרני, מנהל תחום דיגיטל וחדשנות, סופרפארם; עומר מילויצקי, מנהל תחום דיגיטל, קבוצת מיטב דש; יפית מנטין, IL Marketing Director Personal Care,  קימבאלי קלארק; יניב סבן, מנכ”ל, Saban Digital Marketing; דנה פולק אולשר, מנהלת מחלקת שיווק ואסטרטגיה – פז; ניר קניאס, סמנכ”ל שיווק מילקו טרה; שי רוזן, מומחה UX, רילקומרס; יעל שפריר, סמנכ”ל שותפויות בינלאומיות, פלייבאז.

להגשת מועמדות

שינוי גודל גופנים
ניגודיות