הזוכים הגדולים בתחרות האפי 2023: "זכרון בסלון", MAX ו-YES+

פברואר 19, 2024

עוד זכו בפרסי זהב: איקאה, דלתא, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים – חטיבת החלב, טמבור, יד שרה, יפאורה, לאומי, מזרחי טפחות, מיטב בית השקעות, מנורה מבטחים, עמותת הגשמת חלום, קופת חולים מאוחדת, רב בריח, שטראוס ותנובה – אלטרנטיב

יורם באומן קיבל פרס מפעל חיים

יורם באומן קיבל פרס מפעל חיים          צילום: עזרא לוי

בטקס פרסי תחרות האפי 2023, שנערך אמש במוזיאון תל אביב, בנוכחות 350 בכירי קהילת השיווק והפרסום של ישראל, הוענקו פרסים על הצטיינות באפקטיביות שיווקית ופרסומית למהלכים שיווקיים שנערכו בשנת 2023. בנוסף, הוענק פרס מפעל חיים בשיווק ליורם באומן, על תרומתו הרבה לענף הפרסום הישראלי. יורם באומן הוא פרסומאי ישראלי שלאחר קריירה גדושה בהישגים התמנה ב-2018 לנשיא הקבוצה הכוללת את באומן בר ריבנאי, ליאו ברנט, גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס, סופר-פוש, חברת C – תוכן שיווקי, פובליסיס מדיה, סמארט מדיה, ואקספרט. הקבוצה מעסיקה כ־450 עובדים.

במקום הראשון בקטגוריית האפי פלטינום זכו 2 מתמודדים על הישג שיווקי מרשים לאורך שנים: MAX על המהלך: "המסע המופלא של max שבירת קונבנציות בדרך להובלה", בשיתוף משרד הפרסום קבוצת McCann.

ו-Yes על המהלך: "איך הפכה חברת הלווין למלכת הסטרימינג של ישראל – סיפור המהפך האסטרטגי של yes שהשיב אותה לצמיחה והפך אותה מחברת לווין לחברת I.P המובילה בישראל", בשיתוף משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY.

עמותת זכרון בסלון, זכתה בפרס הגרנד אפי על המהלך השיווקי המוצלח: "איפה אתם עושים את יום השואה? השאלה שהפכה את "זיכרון בסלון", ממנהג נקודתי למסורת ישראלית חדשה", מהלך זה אף זיכה אותה בפרס זהב בקטגורית פעילות חברתית וציבורית – עמותות. המהלך, עם משרד הפרסום קבוצת McCann.

למקום השני בקטגורית אפי פלטינום הגיעה פז yellow, אשר זכתה בפרס נוסף בטקס – בפרס הכסף בקטגוריית רכב ותחבורה, עם המהלך: Charging Forward: הענק הצהוב של פז כובש היום את קטגוריית המחר. משרד הפרסום קבוצת McCann.

למקום השלישי בקטגוריית האפי פלטינום הגיע דור אלון עם המהלך: מיני סופר אלונית: זה לא מיני הצלחה, זה סופר הצלחה! משרד הפרסום מנצ'.

זוכים נוספים שהוכרזו במהלך הערב:

דלתא, עם משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY – זכתה בזהב בקטגוריית יופי, אופנה וטיפוח עם המהלך: "איך חדשנות טכנולוגית מרגשת, בקטגוריה משעממת, מייצרת צמיחה דו ספרתית לדלתא". משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY.

שני מהלכים זכו בזהב בקטגוריית מהלכי שיווק – Business to business:

מזרחי טפחות עם המהלך: "שפיץ לעסקים – איך מזרחי-טפחות עמד לצד בעלי העסקים שהבנק שלהם שכח אותם כל הדרך לצמיחה דו-ספרתית". משרד הפרסום ראובני פרידן

רב בריח עם המהלך: "רב בריח פותחת דלת לקהל המקצועי וכובשת את קטגוריית דלתות הפנים!", משרד הפרסום ראובני פרידן.

זכיה נוספת בזהב קטגוריה מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית שייכת לטמבור. עם המהלך: " ירוק ששווה זהב: שתי מילים וצבע שיצרו סיפור שלם – השקת סופרקריל ECO מקפיצה את המכירות וההעדפה לטמבור". משרד הפרסום קבוצת McCann

שלושה מהלכים זכו בזהב בקטגוריית מזון:

החברה המרכזית לייצור משקאות קלים – חטיבת החלב עם המהלך: "טרה-נספורמציה בשוק החלב! איך עשינו פריצת דרך משמעותית ישר מהמחלבה". משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב PUBLICIS.

שטראוס עם המהלך: "אין תחליף לגעגוע: כך הצליחה שטראוס לחזור מהמשבר הגדול בתולדותיה חזקה מתמיד". משרד הפרסום: באומן בר-ריבנאי.

תנובה – אלטרנטיב: עם המהלך: "דרך טעימה להביא לצמיחה: תנובה כובשת את שוק הטופו בעזרת חיבור למוטיבציה בלתי צפויה". משרד הפרסום: קבוצת McCann.

מנורה מבטחים זכתה בזהב בקטגוריית מוצרים דיגיטליים ואוטומציה עם המהלך: "מוציאים את הראש מהחול – כך גרמנו לעשרות אלפי ישראלים להתגבר על הפחד ולהתחיל להבין את הפנסיה שלהם". משרד הפרסום: יהושע/TBWA.

יפאורה זכתה בזהב בקטגוריית משקאות עם המהלך: "איך עשינו עניין מהסודה וצמחנו ב11% כשכלל השוק צונח ב8%?". משרד הפרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY

מיטב בית השקעות זכתה בזהב בקטגוריית פיננסים עם המהלך: "הופכים לבית ההשקעות הגדול בישראל".

לאומי זכה בזהב בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית – מגזר עסקי עם המהלך: "על ציפי לא עובדים: לאומי נלחמים בהונאות פיננסיות של בני הגיל השלישי ומגיעים לכל מבוגר שלישי בישראל!", משרד הפרסום: קבוצת McCann.

שני זוכים נוספים בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית – עמותות: עמותת הגשמת חלום, עם המהלך: "לראשונה לאחר 53 שנים, נבחרת ישראלית משתתפת במונדיאל!". משרד הפרסום: ברוקנר/יער/לוי.

יד שרה, עם המהלך: "בזמן שהפוליטיקאים רבים על כיסאות, יד שרה דואגת למי שבאמת צריך כיסא", עם משרד הפרסום: ראובני פרידן / ארלו דיגיטל.

איקאה זכתה בזהב בקטגוריית קמעונאות עם המהלך: סבתא בישלה הצלחה: איקאה חוגגת את הגיל השלישי החדש ומקפיצה את תדירות הביקורים בסניפים. משרד הפרסום: קבוצת McCann.

קופת חולים מאוחדת זכתה בזהב בקטגוריית שירותים, נופש ופנאי עם המהלך: "איך העלינו את מאוחדת לליגת העל של קופות החולים, והבאנו רמה אחרת לשירותי הרפואה בישראל". משרד הפרסום: LEAD Ogilvy.

עוד זכו בפרסי כסף: yellow פז, סיבוס, גלידות נסטלה, זוגלובק, מזרחי טפחות, אמישראגז, מגדל פיקס – ביטוח רכב, פרטנר, יוחננוף, Yes + Fiber

בפרסי ארד: דור אלון, דיסקונט, אחת מ9, MAX, מכבי תנועה עולמית.

תחרות האפי 2023, נערכת בהובלת איגוד השיווק, איגוד הפרסום והמרכז הישראלי לניהול (המי"ל). באירוע השתתפו יותר מ-350 אנשי ונשות שיווק, בהם מנכ"לים וסמנכ"לי השיווק של החברות המובילות במשק לצד בכירים מעולם הפרסום.

תחרות האפי היא תחרות בינלאומית יוקרתית המתקיימת ביותר מ-50 מדינות. התחרות בוחנת, מזהה ומדרגת את המותגים אשר הובילו את המהלכים השיווקיים והפרסומיים האפקטיביים ביותר, והפכה עם השנים למותג יוקרתי ולאות של הכרה והוקרה למהלכים אלו, בקרב כל העוסקים בעשייה השיווקית ובתעשיית השיווק והפרסום בישראל. זו השנה ה- 22 בה מתקיימת התחרות בישראל, כאשר 44 מהלכים הגיעו לגמר והתחרו ב- 20 קטגוריות שונות.

המהלכים דורגו בידי צוות של כ-70 שופטים, בהם מנכ"לים, מנהלי שיווק, פרסומאים ואנשי אקדמיה. הליך השיפוט בתחרות כלל שני שלבים, הראשון אונליין והשני פרונטלי, בהם קריאת חומר כתוב המציג את הרעיון והמהלכים האסטרטגיים שנעשו במסגרת הפעילות השיווקית, לצד צפייה באלמנטים הקריאטיביים שליוו את המהלכים ומפגש משותף של צוותי שיפוט במסגרתו התקיים דיון, לאחריו השופטים התבקשו להעריך את העבודות שקראו. את קטגוריית האפי פלטינום דירגו המנכ"לים של החברות המובילות במשק, בראשותו של אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי ויו"ר תחרות האפי.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות