מתי כוכבי, יזם "הסטורי של אווה", הוא איש השיווק של מאי 2019

מאי 20, 2019 מאת: איגוד השיווק הישראלי

בזכות 290 מיליון צפיות בזמן קצר וכמעט ללא קידום ממומן והתגייסות של מאות משפיענים בארץ ובחו"ל למען זיכרון השואה

מתי כוכבי צילום: ארז לביא

וועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה במתי כוכבי, שיזם והוציא לפועל את "הסטורי של אווה", המיזם שזכה להצלחה מסחררת ותרם להנצחת זיכרון השואה לדורות הבאים, לאיש השיווק של מאי 2019.

בעידן הדיגיטלי, בו רף הקשב יורד וסף הריגוש עולה, קיים צורך אמיתי להגיע בעיקר לדור הצעיר ולהנציח את השואה. הדור הצעיר נמצא ברשתות החברתיות וצורך את התוכן שלו באמצעותן. הרעיון מאחורי הפרויקט של כוכבי היה לחבר צעירים ובני נוער בגילאי 13-30 לסיפורה האישי של אווה, באמצעות סרטונים שעלו בסטוריז של אינסטגרם והפכו את אווה משם אלמוני לדמות דינמית ורלוונטית שמספרת את סיפור חייה בדיוק באותו האופן שבו מיליוני אנשים ברחבי העולם מתעדים את חייהם היומיומיים.

המהלך נעשה באמצעות שחזור יומנה של אווה היימן, נערה בת 13 שגדלה בהונגריה ותעדה את תלאות המלחמה במשך 3 חודשים. היומן עובד ותורגם לסרט והסיפור שלה סופר דרך חשבון האינסטגרם שלה בצורה חדשנית, מקורית, מהפכנית ובתיעוד שמעולם לא נעשה להנצחת השואה קודם. הסרט צולם באמצעות טלפון נייד אותו החזיקה השחקנית כדי לדמות את ה"סטורי" אותו נוהגים להעלות לאינסטגרם.

הקמפיין עלה במספר שלבים; תחילה, עשרה ימים לפני יום הזיכרון לשואה ולגבורה, פורסמו שלטי חוצות באיילון שקראו לקהל הרחב לעקוב אחרי העמוד של אווה. לאחר מכן, עלה הקמפיין בדיגיטל וברשתות החברתיות. יומיים לפני יום הזיכרון עלה לרשת הטריילר לעמוד של אווה, אשר גרף 4.5 מיליון צפיות, 3.5 מיליון אינטראקציות, 200,000 תגובות ו-360,000 שיתופים!

לבסוף, במהלך יום הזיכרון, עלו בעמוד האינסטגרם של אווה עשרות סרטוני וידאו, סטילס וקטעי טקסט שתיארו את חייה כפי שתיעדה אותם ביומנה.

התוצאה – המהלך גרף 290 מיליון צפיות בזמן קצר וכמעט ללא קידום ממומן, תוך שיא של 100% מעורבות מצד הקהל הצופה. בסטורי האחרון התבקשו הצופים לשלוח לאווה תגובות ובתוך 7 דקות בלבד התקבלו 200,000 תגובות לסרטון.

מאות משפיענים בארץ ובחו"ל שיתפו את הסטוריז והתגייסו למען הסיפור של אווה ולמען זיכרון השואה. המהלך סוקר ב-70 מדינות ברחבי העולם ובערוצי החדשות הגדולים וביניהם BBC, CNN וניו יורק טיימס. הפרויקט עורר דיון רחב וסוער אף לאחר סיומו.

מנימוקי ועדת השיווק: "באמצעות חשיבה פורצת דרך, הצליח מתי כוכבי לייצר ז'אנר חדש של זיכרון שבאמצעותו התקרבו צעירים ובני נוער לסיפור השואה. בזכות רעיון מהפכני ואסטרטגיה שיווקית יוצאת דופן, הצליח הסטורי של אווה בתוך זמן קצר לצבור מיליוני צפיות. מתי כוכבי ייצר גישה חדשה לזיכרון השואה, עליה עוד ידובר ויסופר רבות ותשמש ללא ספק דרך לשימור זיכרון השואה".

 

להגשת מועמדות לאיש השיווק של החודש

לכל אנשי השיווק של החודש

שינוי גודל גופנים
ניגודיות