טי שירט מקוון

טי שירט מקוון

28/03/2017 מאת: שמחה סיגן

טרנד חולצות הטי המודפסות תפס תאוצה הן בזכות אפשרויות חדשות שיצר המסחר המקוון והן בזכות התפתחות טכנולוגית בתחום המדפסות שמאפשרות הדפסה פרסונלית מיידית גם בכמויות קטנות

חולצות טי הן טרנד לוהט. לא רק שהן הפכו מפריט לבוש זול וסתמי המיועד בעיקר לילדים לפריט אופנתי מיינסטרימי לא רק לשעות הפנאי אלא גם למשרד ואפילו לאירועים כמו מסיבות וחתונות.

קיימות שלוש סיבות מרכזיות (שאינן מתחום האופנה) לנסיקת טרנד הטי שירטים – התפתחות המסחר אונליין שהובילה לצמיחה בהיקף המכירות הכללי של ביגוד והאפשרות לפרסונליזציה שמאפשר האינטרנט. זו באה לידי ביטוי הן בהדפסת חולצות בעלות מסרים ויזואליים מיידיים (למשל – אחרי ניצחון חשוב של קבוצת ספורט) והן בהנגשת הדפסים אמנותיים להמון.

בשנת 2015 נרשמה עלייה של 15% במכירות אינטרנטיות, וב-20% במכירות המקוונות של בגדים. הקמעונאית המובילה בתחום זה היא אמזון, שהיקף המכירות המקוונות של בגדים ואביזרים דרכה ב-48% באותה שנה והגיע ל 16 מיליארד דולר.

אל המשחק החדש של חולצות טי מודפסות פרסונליות נכנסו חברות דוגמת society6 ,Redbubble או Threadless, המקשרות בין אמנים עצמאיים בתחומי הצילום, האיור והציור לבין לקוחות המעוניינים להדפיס את היצירות הללו על חולצות, כריות ועוד. רדבאבל הגדילה ב- 2015 את מכירות חולצות הטי של האמנים שמוכרים דרכה ב-61%.

הסיבה השלישית להתפתחות התחום היא חדשנות טכנולוגית המאפשרת להדפיס כמויות גדולות בזמן קצר. הדבר רלוונטי בעיקר בהקשר של אירועי ספורט – ולהדפסת חולצות רלוונטיות לאירועים הן מראש והן בדיעבד.

חברת קורנית הישראלית הפכה בשלוש השנים האחרונות לאחת מהחברות המובילות בפיתוח וייצור מדפסות טקסטיל ודיו ייחודי. האסטרטגיה של קורנית מבוססת על מכירה ללקוחות גדולים כמו אמזון ו-Redbubble ועשרת הלקוחות הגדולים שלה מדפיסים כ-80 מיליון חולצות בשנה. גבי זליגסון, המנכ”ל נכנס לתפקידו לפני כשלוש שנים, בעת שמכירות החברה היו בקו עלייה והגיעו לכ 20 מיליון דולר בשנה, אך בשלוש השנים האחרונות הן צמחו להיקף של 130 מיליון דולר בשנה.

המסרים הויזואליים הייחודיים המודפסים על החולצות קשורים לאירועי ספורט, לחגים, לסיום בית ספר או אפילו לאירועים משפחתיים. כמובן, שגם חברות מסחריות עושות שימוש בחולצות כדי להעביר מסרים פרסומיים, בין אם כחלק ממתן חסות או כאמירה אופנתית.

החדשנות הטכנולוגית מאפשרת הפקה ומשלוח מהירים. כך, חולצות ניצחון של קבוצת כדורגל יכולות לכלול מלבד הלוגו של הקבוצה, את התוצאה עצמה או צילום של השחקן הפופולרי ביותר שלה ואוהד הקבוצה יוכל למחרת הניצחון להציג את תמיכתו בקבוצה באמצעות החולצה שקיבל פחות מיממה ממועד המשחק.

קורנית הישראלית פיתחה מדפסות טקסטיל מהירות שהקטנות שבהן מסוגלות להדפיס מאות חולצות בזמן נתון והגדולות עשרות אלפים, ודיו ייחודית וחסכונית, המאפשרת הדפסה של מסרים ויזואליים בצבעים מרהיבים במהירות רבה.

הכותב הוא מרצה לשיווק באוניברסיטת אריאל בתחום של מותגים וטרנדים