מיקרו קופי: איך להניע גולשים לפעולה

דצמבר 3, 2015 מאת: רויטל בן עמי

רויטל בן עמילמילים קטנות יש לפעמים את ההשפעה הגדולה ביותר על הגולש, והן אלו שיגרמו לו להבין, לחייך, להתמסר, ולסיים את התהליך בהצלחה. כמו בסיפור הזית הבודד שהוסר מהסלט בטיסות אמריקן איירליינס וחסך לחברה הון, כך גם המילים הקטנות הללו יכולות לחסוך לכם או להרוויח עבורכם סכומים גדולים במיוחד.

מיקרו קופי הם טקסטים קצרים מאוד בתוך תהליך הכתובים בצורה מעוררת פעולה תוך חוויית משתמש מקסימלית. הטקסטים הקצרים הללו יכולים להופיע בכל מדיה דיגיטלית: אתר, תוכנה, אפליקציה וכדומה. כשמשתמשים בהם נכון, הם מייצגים את הקול והאופי של החברה או המותג, והופכים את הטרנזקציה הדיגיטלית לחמה, אנושית, והכי חשוב – אפקטיבית.

מתי נשתמש במיקרו קופי?
1. כשנרצה להסביר לגולש איך לבצע את התהליך – תמיכה בתהליך (לדוגמא: תהליך רכישה, שירות עצמי וכדומה)
2. כשנרצה לגרום לתהליך יחסית ארוך או מורכב להיראות פשוט וקל (או בקיצור, "להקליל")
3. כשנרצה להניע לפעולה
4. כשנרצה שהגולש ייהנה מחוויה אנושית, וישמע את הקול של החברה או המותג: קליל, שנון, פורמלי, מקצועי וכדומה.

הרעיון מאחורי המיקרו קופי הוא לומר הרבה באמצעות מעט, הנה כמה חברות ומותגים שהצליחו לעשות את זה:

מיקרו קופי ש"מדבר" את המותג
למשל הרגע הזה, כשצריך לחכות שמשהו יועיל בטובו לעלות, ככה מרמלדה מרקט מעבירים אותו בדרך נעימה ואנושית, כך שנחייך עוד לפני שהתחלנו: "האתר כבר עולה, בינתיים – מה ניש?"

מיקרו קופי מניע לפעולה

חברת מגדל בחרה להחליף את הכפתור הגנרי "להצטרפות", בכפתור שכבר נותן את התועלות של המוצר ומניע לפעולה: "התחל לחסוך".

מיקרו קופי תומך תהליך הזמנה, "מדבר" מותג ויוצר חוויה אחרת

תהליך הזמנת הטיסה ב- Virgin America מלוות הערות שנונות ו/או הסברתיות את התהליך כולו:

• צעד 1: בחירת היעד >> משפט שנון הקשור ליעד. כאן בחרתי להראות את אוסטין טקסס, שיקגו ולאס וגאס. מומלץ לשחק עם יעדים נוספים: Virgin America.

• צעד 2: בחירת תאריך יציאה >> מילה טובה והסבר מה הלאה: "מעולה, כעת בחר את תאריך החזרה שלך"

• צעד 3: בחירת תאריך חזרה >> ציון התאריכים שבחרת, וקריאת עידוד "נראה טוב"

וכך הלאה עד לסיום התהליך, כך שבכל רגע נתון הלקוח יודע מה בחר, מה הצעד הבא, והכל בסביבה אנושית וחמה ובקול הייחודי של Virgin America. הייתרון למול הערות יבשות שמופיעות בדרך כלל בהזמנות כאלו, ברור.

מיקרו קופי לא מוצלח
דוגמה קטנה על איך לא לעשות את זה – כי מיקרו קופי לא מוצלח יכול במקרה הטוב לגרום לתהליך מסורבל ולא נח עבור הגולש, במקרה הפחות טוב הגולש פשוט ינטוש באמצע.

קשה לי לתת דוגמה דווקא של החברה האהובה עלי (גילוי נאות: כתבה זו נכתבת באמצעות ה-MacBook air המהמם שלי!), אבל לפעמים אין ברירה: מה אני אמורה להבין מהודעה שאומרת "זמנית הפריט אינו זמין?" הטקסט צריך להיות ברור, לתת תשובות – ולא לעורר שאלות. במקרה של אפל סביר להניח שהמשתמש יתאמץ וימשיך, אבל רוב החברות היו מאבדות אותו בשלב זה לנצח.

מיקרו קופי כחלק מאסטרטגיית תוכן
כדי שמיקרו קופי יביא להגשמת המטרות ולהשגת היעדים, מומלץ שגם הוא, כמו כל תוכן, יהיה חלק מאסטרטגיית התוכן של החברה או המותג. עליו לדבר בשפה שמתאימה גם למותג וגם לקהל היעד ("מה ניש?" של מרמלדה מרקט לא יתאים לאתר ממשלתי, גם אם הפניה היא לקהל צעיר).

מיקרו קופי עם אישיות מזכיר שיש אנשים מאחורי האתר או האפליקציה, והופך את הפעולה של אדם מול מכונה לפעולה של אדם מול אדם, אנושית, חווייתית ומוצלחת.
כדאי שמיקרו קופי יהיה חלק מכל עבודת תכנון חווית משתמש. אז בפעם הבאה שאתם מתכננים אתר, אפליקציה, או כל מדיה דיגיטלית אחרת, תחשבו איך אפשר בעזרת המילים הקטנות האלו לשדרג את החוויה. בעצם למה לחכות? אפשר לבדוק כבר עכשיו את המדיה הקיימת, יתרון גדול של המיקרו קופי הוא שקל יחסית להוסיף אותו לתהליך קיים ולשדרג אותו, קצת כמו הום דרסינג דיגיטלי.

רויטל בן עמי מנהלת BO Content יחידת התוכן של BO – Business Online

שינוי גודל גופנים
ניגודיות