שיווק משפיעני רשת – לא רק למותגי על

שיווק משפיעני רשת – לא רק למותגי על

01/12/2017 מאת: תמיר ילינק

שיווק באמצעות משפיעני רשת הפך לפופולרי בשנים האחרונות. למרות שמותגים חזקים עושים בשיטה שימוש נרחב, היא מתאימה גם, ואולי במיוחד, לקידום עסקים קטנים ובינוניים

שוק שיווק משפיעני רשת הוא אחד מהטרדנים החמים והמדוברים בעולם הפרסום. המותגים המובילים עושים בו שימוש כדי להישאר רלוונטיים עבור קהל צעיר ועדכני. על אף ששיטת שיווק זו נפוצה בעיקר בקרב מותגי-על עם משפיעני רשת מובילים בעלי עשרות אלפי עוקבים, קיימים מעגל שני ושלישי של שוק מובילי דעה אשר מכוונים אל נישות ממוקדות יותר לעסקים קטנים או מדרג בינוני.

מובילי דעה מספקים חותמת חברתית למותג או למוצר, ממש כמו שיטת השיווק הקלאסית “מפה לאוזן”. ומי שבטוח שכדי להשיג תוצאות חייבים לרתום משפיענית רשת בסדר גודל של בר רפאלי – תחשבו שוב. טרנד חדש בעולם שיווק המשפיענים נקרא בתרגום חופשי “מיקרו משפיעני רשת”. הוא פועל על אותו עקרון של מוביל דעה מהשורה הראשונה, רק בקנה מידה קטן יותר.
.
שיתוף הפעולה נעשה עם משפיעני רשת עם קהלי עוקבים קטנים, כאלה שהפוסטים שלהם נראים אותנטים וטבעיים יותר. מדובר ביחידים אשר פועלים בתחום תוכן מסויים ומרבים להעלות פוסטים בהקשר של אותו נושא.

ולמה כדאי לעסקים קטנים להשתמש בכאלה משפיעני רשת?

ובכן, ראשית אחוזי המועברות שלהם גבוהים, מחקרים שעשינו, מראים שכאשר למוביל דעה יש יותר עוקבים – היחס בין הלייקים והתגובות למספר העוקבים, יורד. על כן ההמלצה היא להשתמש במובילי דעה שיש להם בין 2,000 ל-10,000 עוקבים. אז המותג שלכם ייהנה ממעורבות גבוהה יותר ובעלויות נמוכות ביחס לפרסומים מסורתיים.

בנוסף, הקהל של אותם מיקרו מובילי דעה מטורגט בצורה מדויקת יותר. משום שלרוב הם פועלים בנישות מסוימות ונקשרים לעולם תוכן מסוים כך שבאופן טבעי, גם העוקבים שלהם מתעניינים באותו תחום ולכן כדאי לחבור לאותו מוביל דעה רלוונטי. הפנייה כאן נעשית לקהל הנכון והסיכויים להמרות גדלים.

עכשיו רק נותר לבחור משפיעני רשת שהכי מתאימים למותג . וזו כבר תורה בפני עצמה. יש לבחור במשפיען שייצג נאמנה את העסק שלכם ושתחום עיסוקו והסגנון שלו תואמים לשירותים ולקהל היעד הנחוצים לכם.

השלב הבא יהיה לראות איזה סוג תוכן יעלה, באיזה אופן, תדירות מה יהיה הקונספט או הרעיון הוויזואלי וכמובן שיש פה גם דיון ארוך יותר הקשור לתחום האחריות והשליטה של העסק אל מול היצירתיות והאותנטיות של משפיעני רשת.

דוגמאות לפרסום באמצעות משפיעני רשת:
חלי בן שחר לגרופון. פרסום של מתחם החופש הגדול באמצעות אמהות שהמליצו איך לבלות עם הילדים בחופש.

מתן בילו לטרקוויני: טרקוויקי הוא משקה טבעי המתאים במיוחד לספורטאים, לכן מתן, מאמן כושר אישי עם הרבה מתאמנים, נבחר כמפרסם. המלצה שלו שתעניין את העוקבים שלו המתעניינים בספורט במוצר.

מירי משה ליחיעם. חשבון האינסטגרם של מירי מתעסק רק באוכל והיא יודעת לצלם ברמה גבוהה, יש לה את היכולת להוציא נקניק שהוא מוצר לא סקסי בצורה מושלמת ומגרה – ולכן היא היתה מושלמת לקמפיין.

 

הכותב הוא מנכ”ל הלידרים