תוכן הוא המלך – האמנם?

תוכן הוא המלך – האמנם?

מאת: טומי גריפית
Tommy Griffith

Tommy Griffith

משפט מקובל בחוגי השיווק הדיגיטלי הוא: התוכן הוא המלך.

שמעתם אותו כבר?

רוב האנשים סבורים שהמשפט הזה נוצר למעשה על ידי ביל גייטס, שאמר: “תוכן הוא התחום בו אני צופה שיהיה הכסף האמיתי באינטרנט”.

כשמדובר בשיווק דיגיטלי, תראו לעתים קרובות את המשפט הזה כתמיכה להמלצה שהחברה שלכם תפרסם יותר תוכן כדי למשוך יותר צופים, לערב יותר משתמשים ולהגדיל מכירות.

האמת היא שאת רוב התוכן שעסקים מפרסמים אונליין איש אינו רואה והוא יוצר אפס מכירות.

מדכא, לא?

רוצים הוכחה? חפשו בגוגל “התוכן הוא המלך” ותקבלו למעלה מ-69 מיליון תוצאות. על 99% מהן לעולם לא יקליקו (לפי רוב המחקרים).

ולא מדובר רק בבלוגים:

  1. רוב הפוסטים במדיה החברתית מקבלים אפס לייקים
  2. רוב האי-מיילים הנשלחים אינם נפתחים ועוד פחות מזה – מוקלקים
  3. רוב קטעי הווידאו  ביו-טיוב זוכים למספר צפיות קטן מ-10.

התוכן, רוב התוכן, הוא בינוני ביותר ואינו מעורר השראה.

תבינו, אינני אומר שתתעלמו לגמרי מתוכן… המאמר הזה הוא תוכן. מה שאני אומר הוא שפרסום תוכן (והרבה) רק כדי לעשות זאת, הוא הדרך הבטוחה למצוא את עצמכם עם הרבה תוכן שאינו מסייע לעסק שלכם כהוא זה. יצירת תוכן ברמה עולמית, שראוי לתואר מלך, מחייב להרבה מעבר להקשת “פרסם” כמה פעמים בשבוע.

מתברר שרוב המשווקים פועלים כך:

1.      הם שמעו שהם חייבים בלוג, אז הם משרבטים משהו ומעלים לבלוג

2.      הם מרגישים שהם זקוקים לנוכחות במדיה החברתית, אז הם יוצרים כמה טוויטים

3.      הם חושבים שוידאו הוא “הדבר הגדול הבא” אז הם יוצרים כמה סרטונים ומעלים אותם ליוטיוב.

הטעות הקריטית היא לצפות לייצר המרות על ידי פרסום תוכן כשלמעשה כדי לייצר המרות, יש לייצר תוכן שמיועד ליצירת המרות.

יש 3 כללים ליצירת תוכן כזה:

1.      תייצרו תוכן שעוסק בפרסונה מטורגטת מסויימת.

2.      תדברו על הצרכים שיש לפרסונה הזו בשלב המסויים בפאנל שבו אתם פונים אליה

3.      המירו אותה על ידי הצעה בעלת ערך יחיד (SMVP) – כלומר הצעה ששכוללת פתרון בעיה והענקת ערך על ידי המותג שלכם.

הכותב הוא מומחה שיווק דיגיטלי והבעלים של clickminded

שינוי גודל גופנים
ניגודיות