5 עקרונות לניהול קמפיין לידים אפקטיבי

5 עקרונות לניהול קמפיין לידים אפקטיבי

מאת: מיטל הדר

כל עסק צריך לקוחות פוטנציאליים חדשים. יש דרכים שונות להשיג כאלה והן כוללות לידים, קופונים, הרשמה למועדון לקוחות, גיוס עובדים במודל תוצאתי או כל פעולה תוצאתית אחרת. ניכר כיום כי מודל הלידים באינטרנט/שיווק מבוסס תוצאות, הינו אחד האמצעים המרכזיים, בהן נוקטות חברות במטרה להגדיל הכנסות. אולם ניהול קמפיין כזה דורש שימת לב לכמה דגשים מרכזיים שלרוב לא מקבלים את תשומת הלב הראויה.

מודל לידים באינטרנט / שיווק מבוסס תוצאות
משמעות המושג היא קידום עסקים ברשת האינטרנט בתגמול לפי תוצאה. מודל שיווק זה מהווה נקודת מפגש בין בעלי עסקים/מפרסמים, המעוניינים להביא לקוחות דרך פרסום באינטרנט לבין פורטלים, פורומים, בלוגים, אתרים במובייל, רשתות חברתיות גוגל ואתרים שונים המעוניינים לפרסם את העסק באמצעי המדיה השונים. המודל עושה שימוש בטראפיק האינטרנטי כערוץ מכירה אמיתי, כאשר כל אתר המייצר ללקוח תוצאה, מתוגמל על פי הגדרה מראש: הקלקה, ליד, מכירה או טלפון מהלקוח או הרשמה.

הכלים באמצעותם מגיעים הלידים הינם באנרים, עמודי נחיתה, מיני סייט, דיוורים, טקסט לינקים וכלים מתוכנתים חכמים – אשר מתקשרים לקריאיטיב נכון, ובכך מסייעים לייצר עניין וערך אמיתי לצרכן הסופי.

רוצה לקרוא עוד כתבות בנושא מכירות באינטרנט?

5 העקרונות לניהול קמפיין לידים אפקטיבי הינם:

1. חשיפה ומיקסום – העלאת הקמפיין במקסימום ערוצי שיווק אונליין (לא להסתפק בערוצים מוגבלים). חשיפה זו אינה כרוכה בהכרח בתקציב נוסף, היות והתשלום הינו לפי תוצאה בלבד, אולם היא טומנת בחובה, בהכרח, הגדלת מודעות למוצר – שמובילה ישירות לגידול בלידים. ערוצי החשיפה כוללים אפיליאט, אתרים, פורטלים, רשימות דיוור ועוד.

2. המסר והאינסנטיב השיווקי – באמצעותם נוכל להגיע ללקוח הרלוונטי מצד אחד ולחזק את יתרונות המוצר מצד שני. מדובר בקריאייטיב פרסומי, המתייחס לקהל היעד אליו אנו פונים, הצעת המכר המבצע /האינסנטיב ונקודות הבידול המרכזיות. קיימת חשיבות גבוהה למסר לצרכן הסופי.

3. איכות הלידים – ליד תקין ואיכותי הינו לקוח סופי אשר השאיר את פרטיו במיני סייט שלכם, ואכן מתעניין במוצר/השירות הרלוונטי ולקבל פרטים נוספים אודות המוצר /השירות. האיכות ניתנת להשפעה באמצעות סינון שיחות שמבצעת חברת הדיגיטל ובכך מסננת קרוב ל-50% מהלידים הלא רלוונטים. כמו כן, הגדרה רחבה היכן לא יופיע המותג שכן הופעת המותג במקום לא רצוי מוריד את ערכו של המותג ופוגע ביכולתה של החברה לשווק את ערך המוצר שלה לצרכנים.

4. מכירות – הגורם האנושי החשוב ביותר בתהליך, הם נציגי המכירות בחברתכם. קיימת חשיבות גבוהה להכשיר אותם למהלך טיפול הליד מרגע קבלתו ועד לסגירת עסקה. נציגי המכירות מקבלים סט של כלים המשרת אותם בתהליך מכירות המוצר/שירות: תסריטי שיחה מנצחים, שימוש בשפה מוכרת, טיפול בהתנגדויות, סגירות ומשובים לשיפור. הכל נעשה כמובן תוך כדי ניתוח שיחות חיות והדרכות פרטניות.

5. אופטימיזציה – דיווחים והעברת פידבק בשוטף על הלידים לחברת הדיגיטל, מאפשר לחברת הדיגיטל ניהול אופטימיזציה אונליין בין ערוצי הפרסום, כך שבשלב הבא, תוכל לדעת מהם הערוצי שיווק האפקטיביים, ובאופן משמעותי יחס ההמרה למכירה בהכרח יגדל לאורך כל התקופה.

לסיכום: כמובן שישנם עקרונות נוספים, עליהם יש להקפיד בקמפיין, אולם חברה שתעלה קמפיין ותתעלם מאחד מ-5 העקרונות מסתכנת בפגיעה באיכות הלידים ובמטרה הראשית. ניתן לומר שפרסום מבוסס תוצאות אכן מהווה היזדמנות אדירה עבורה החברה המפרסמת, להתמקד בלקוחות נכנסים אולם ניהול חכם של הקמפיין הינו נדבך מרכזי בניהול המכירות לטווח הארוך.

הכותבת היא מנכ”ל Marketing Solutions

רוצה לקרוא עוד כתבות בנושא מכירות באינטרנט?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות