איגוד השיווק הישראלי הכריז הבוקר (שני) על הזוכים בפרס ה-Booster למהלכי דיגיטל לרבעון הראשון של 2024. הזוכים הם: איסתא – "סוכן AI לחופשות מותאמות אישית", קימברלי קלארק ישראל – "האגיס במסע צרכני מבוסס AI" ו- MAX פיננסים – "mymax זה הרבה יותר מכרטיס אשראי, זה כרטיס לעצמאות".
פרס הבוסטר מוענק עבור מהלכים מבוססי דיגיטל, טכנולוגיה, דאטה או תוכן, המיועדים מראש לדיגיטל, מציגים יכולות ייחודיות בתחום ומשפיעים על מדדים ברורים כמו עלייה בטראפיק, הורדות, זמן שהיה, מספר צפיות, גיוס לידים וכו’. מדי רבעון מתכנס צוות שופטים, הכולל בכירים בתחום השיווק בדיגיטל, ובוחר את המהלך הדיגיטלי המצטיין.
המהלכים הזוכים הם:
MAX פיננסים – "mymax זה הרבה יותר מכרטיס אשראי, זה כרטיס לעצמאות"
MAX השיקה כרטיס אשראי נטען לנוער בשם mymax, תוך יצירת מהלך שיווקי דו-כיווני: קורס דיגיטלי להורים בנושא חינוך פיננסי, ותנועת רשת #BUY_IT_YOURSELF לנוער בטיקטוק.
ההשקה להורים נעשתה באמצעות קורס של אפרת לקט להתנהלות פיננסית עם ילדים. הקורס נשלח בפרקים של 5-7 דקות בוואטצאפ במשך מספר ימים. השיווק לנוער נעשה באמצעות האשטאג בטיקטוק: #BUY_IT_YOURSELF, ששם דגש על העצמאות הטמונה ברכישה עצמאית בכרטיס אשראי משלך. זאת באמצעות 7 משפיענים ו-70 "מוברים".
לבסוף, כדי לחבר את ההורים לילדים שתי משפחות רשת – משפחת לויפריו ומשפחת בוזגלו – הנפיקו לילדיהם כרטיסי MyMAX ויצרו ולוג שעלה בנכסיהם ותיאר את הדינמיקה המשפחתית ברגע שהילדים מגיעים לגיל העצמאות הפיננסית.
מנימוקי הוועדה: זהו מהלך חשוב של קידום חינוך פיננסי ושיח משפחתי על הנושא החל בגיל צעיר, לצד פנייה ישירה לצעירים בטיקטוק – שילוב אחראי ויעיל. המהלך יצר נקודת מבט מרעננת על שימוש בכרטיס אשראי על ידי צעירים – לא עוד כלי שקיים כדי להוציא יותר ולבזבז, אלא כלי שמגיע עם אחריות פיננסית. גם הפנייה להורים היתה בעלת ערך מוסף. המהלך כלל אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית מקיפה עם פנייה לשני קהלי יעד (הורים ונוער) בערוצים מותאמים. המהלך זכה להצלחה ויראלית עם 17.3 מיליון צפיות בתכנים תחת ההאשטאג #buy_it_yourself, הרשמה של יותר מ-6000 הורים לקורס של אפרת לקט ומיצוי מלאי הכרטיסים שהוזמנו למהלך.
קימברלי קלארק ישראל – "האגיס במסע צרכני מבוסס AI"
קימברלי קלארק שילבה AI בתוכן הדיוורים שלה להורים, למיקסום מעורבות בקרב צרכני האגיס ולהגדלת הטראפיק לתכנים. המהלך כלל שימוש בטכנולוגיית Einstein AI של Salesforce ליצירת תוכן פרסונלי ברזולוציות גבוהות. על פי המעורבות של הצרכנים בתכנים המערכת למדה באיזה שלב התפתחותי של התינוק ההורה נמצא והתאימה את התוכן הבא שנשלח לשלב ההתפתחותי של התינוק.
מנימוקי הוועדה:
המהלך עשה שימוש חדשני ב-AI לפרסונליזציה עם התאמה מדויקת של תכנים לרמת העניין של הלקוחות. המהלך השיג שיפור משמעותי במדדי מעורבות: עלייה של 205% ב-CTOR; עלייה בטראפיק של פי 2 במספר הביקורים באתר ויצירת ערך משמעותי ללקוחות: תכנים רלוונטיים ומועילים להורים.
איסתא – "סוכן AI לחופשות מותאמות אישית"
איסתא השיקה סוכן AI חדשני לתכנון חופשות, המאפשר ללקוחות לקבל מידע מקיף ומותאם אישית על מוצרי התיירות של החברה. הסוכן מסוגל לענות על שאלות מורכבות ולהתאים חבילות נופש לצרכים ספציפיים של הלקוחות, כמו למשל חופשות כשרות. הסוכן מכיר את המוצרים בצורה מושלמת ונותן מענה בשפה טבעית, פתוחה לחלוטין – עד לסגירת החופשה. הסוכן נבחן במהלך שהוגדר כפיילוט על עיסקה מורכבת של חופשה בהתאמה לציבור הדתי. לציבור זה צרכים ספציפיים שמייצרים המון אינטראקציה עם הסוכן מידע על כשרות, האם יש בית כנסת, האם יש מעלית שבת, מסעדות כשרות באזור ועוד.
מנימוקי הוועדה:
זהו מהלך ראשוני בשוק של שימוש מתבקש בAI- כסוכן נסיעות וירטואלי. לא מדובר בבוט רגיל אלא בשימוש מתקדם ב-AI ליצירת חוויית לקוח מותאמת אישית. המהלך הוביל לשיפור משמעותי בשירות הלקוחות, עם מענה מהיר ומדויק 24/7 וליעילות תפעולית: חיסכון בזמן לסוכני הנסיעות במוקד הטלפוני ובסניפים. גם התוצאות מרשימות (כרגע בהתאמה לפיילוט): ב-85% מהשיחות היו יותר מ-10 אינטראקציות (מה שמעיד על אמון גבוה במוצר) ונוצר חיסכון של 800 שעות סוכנים.