איגוד השיווק הישראלי הכריז הבוקר (חמישי) על הזוכים בפרס ה-Booster למהלכי דיגיטל לרבעון השני של 2024. הזוכים הם: כאל עם מהלך Pay It Forward, מכבי שירותי בריאות עם Switch-it וציון לשבח לחלאסרטן עם הצ'אטפות – צ'אט בוט להגברת המודעות לסרטן צוואר הרחם וקידום גילוי מוקדם.
פרס הבוסטר מוענק עבור מהלכים מבוססי דיגיטל, טכנולוגיה, דאטה או תוכן, המיועדים מראש לדיגיטל, מציגים יכולות ייחודיות בתחום ומשפיעים על מדדים ברורים כמו עלייה בטראפיק, הורדות, זמן שהיה, מספר צפיות, גיוס לידים וכו’. מדי רבעון מתכנס צוות שופטים, הכולל בכירים בתחום השיווק בדיגיטל, ובוחר את המהלך הדיגיטלי המצטיין.
המהלכים הזוכים הם:
המהלך לצירוף לקוחות חדשים לכרטיס כאל בוצע על ידי יצירת סרטונים פרסונליים תוך שימוש בטכנולוגיה חדשנית בפורמט mp5 שפותחה ע"י בלינגס – סטרטאפ ישראלי אשר עובד עם המותגים הגדולים בעולם. הטכנולוגיה הייחודית של בלינגס מאפשרת לייצר וידאו ללא הגבלת נפח כולל יכולת להטמיע בתוך הסרטון טפסים ותהליכים ולבצע שינויים והתאמות בקלות.
המהלך כלל פנייה אישית ללקוחות, שכללה מידע פרסונלי כמו: שם, כמה נצבר עד כה בכרטיס וכמה מימש ומתן תמריץ לשלוח הזמנה לחברים להצטרפות דרך הוואטצאפ. החברים ליהם נשלחה הזמנה להצטרף לכרטיס קיבלו סרטון עם השם שלהם ושל החבר שהמליץ להם להצטרף וכן את היתרונות והסיבות למה כדאי להצטרף
מנימוקי ועדת הבוסטר: המהלך יצר מדדי מעורבות גבוהים, עם יותר מ-40% שיתופים של מי שצפה בסרטון. המהלך עמד במטרה שהוצבה – לגייס לקוחות נוספים – ולמעשה ביסס ערוץ מכירה נוסף המייצר מאות הנפקות בחודש כשעלות ההנפקה היא עשירית מעלות הרכשת לקוח באמצעות מדיה ממומנת. בנוסף, המהלך הצליח להשיג מטרות משנה של חיזוק ערך ובחירה אהדה ונאמנות. זהו מהלך המשלב בין שיווק, costumer success, דאטה וטכנולוגיה,, שהוביל לתוצאות עיסקיות מרשימות על ידי שימוש בפרסונליזציה, דאטה וחדשנות טכנולוגית.
מערכת הבריאות הישראלית נמצאת בעומס חסר תקדים בשנים האחרונות. אחת הבעיות המרכזיות המכבידות על זמינות שירותי הרפואה היא ביטולי תורים, או אי הגעה של מטופלים. כ-15-20% מהתורים הנקבעים במכבי אינם מנוצלים, מה שמוביל לעומס נוסף ופוגע בזמינות התורים לרופאים. זמינות תורים היא נקודת כאב עבור המבוטחים, ולכן היא גם אחד מהגורמים המשפיעים על חווית המבוטח ועל תדמיות קופת החולים בקרב כלל הציבור.
הפיתרון של מכבי: שירות דיגיטלי באפליקציה להחלפת תורים בין חברים, בלי להחליף רופא או לאבד את התור!
התוצאות:
מנימוקי ועדת הבוסטר: מדובר במהלך חדשני שמרכזו מענה ייחודי לנקודת כאב אמיתית ועם השפעה ישירות על בריאות המבוטחים. מכבי יצרו שינוי של ממש – קיצור של כחודש בזמן ההמתנה הממוצע, וכ-5,000 מפגשים רפואיים חודשיים שהוחלפו עצמאית, ובכך ייעלו את המענה הרפואי, את בריאותם של המבוטחים ויצרו מיטוב של המשאב היקר ביותר של כל גוף בריאות – זמנם של הרופאים.
מטרת המהלך: להעלות מודעות לסרטן צוואר הרחם ולהניע לפעולה שעשויה למנוע אותו – להקפיד על בדיקות ומעקבים ולהתחסן כנגד וירוס הפפילומה. סרטן צוואר הרחם הוא אחד מסוגי הסרטן הנפוצים בקרב צעירות, והוא הסרטן היחיד שניתן למניעה. 99% ממקרי סרטן צוואר הרחם נגרמים בעקבות וירוס הפפילומה, ובגילוי מוקדם ניתן לטפל בוירוס לפני שמתפתח סרטן ולמנוע את התפתחות המחלה.
המהלך: הקמפיין כלל סרטון קומי שבמרכזו אישה צעירה שמבקשת להתנתק מוירוס הפפילומה, בכיכובן של אלונה סער, שירלי לוי וטליה ברטפלד. במקביל עלה קמפיין שילוט חוצות, באנרים בדיגיטל וסיקור תקשורתי – הכל תחת הכותרת "להתנתק מהפפילומה".
החידוש: הפרסום באונליין הפנה ישירות ל”צ'אטפות” – בוט וואטסאפ שבשיחה איתו, תחת הקונספט הקריאייטיבי של שיחה עם מחלקת שימור לקוחות ובקשה להתנתק מהשירות, אפשר לקבל פרטים ומידע מותאם אישית לגבי אופני הפעולה המתאימים ותסמינים שיש לשים אליהם לב כדי להתנתק מהוירוס. בקהלים דתיים וחרדים, ההפניה הייתה ישירות לצ'אט, שכן בניגוד לשאר חלקי הקמפיין, הוא כתוב באופן שמתאים למגוון רחב יותר של קהלים
מנימוקי הוועדה: זהו מהלך קריאטיבי פורץ דרך, שעושה שימוש חדשני בוואטצאפ להעלאת מודעות "צרכנים". הקופי המשעשע שמרפרר לשיחות התנתקות משירות מחזק את האינגייג'מנט ומעלה חיוך, שממסך את הנושא ה"מביך" לכאורה.