איגוד השיווק הישראלי הכריז על ארבעת המהלכים הזוכים בתחרות הבוסטר לרבעון הראשון של 2025, המוקדשת למהלכים יוצאי דופן בעולם השיווק הדיגיטלי, הטכנולוגיה והתוכן. הזוכים ברבעון השלישי הציגו מהלכים פורצי דרך אשר הצליחו לשלב בין חדשנות עסקית להשפעה חברתית. הזוכים הם: "עונת הרוזלך וריכולים" של רשת לנדוור, "נבחרת הדגל" של אל על, "החנות של במבה" של אסם-נסטלה, ו"מתחם המתנות" של שטראוס PRO.
במסגרת קמפיין מרגש, השיקה אל על את נבחרת העידוד הרשמית של המשלחת הפראלימפית בפריז 2024. המהלך כלל סדרת פעילויות דיגיטליות רחבות שהובילו לתמיכה נרחבת בנבחרת, תוך יצירת חיבור רגשי לציבור הישראלי. הקמפיין כלל גיוס מעודדים, הפצת מסרי גאווה לאומית, ותמיכה פעילה בספורטאים בזירה הבינלאומית. נבחרת הדגל יצאה לעודד את המשלחת הפראלימפית בפריז כשהיא מחולקת ל-5 קבוצות בהובלתם של המשפיענים אוראל צברי, ליאל אלי, עדן גולן, מייקל לואיס, טל מורד ודנית גרינברג, לצד המשפיען האמריקאי יחיאל ג'ייקובס שהצטרף כחלק מהזרוע הבינלאומית של המהלך.
הקמפיין עשה שימיש במדיה ככלי לבניית סיפור שלם שמתפתח לאורך זמן. 32 תכנים שונים שתורגמו ל-23 סרטונים וכ-400 סטוריז, סייעו בבניית מסע דיגיטלי מתמשך, שכל שלב בו מוסיף נדבך לנרטיב ומעמיק את החיבור בין הקהל לספורטאים. המהלך התבסס על שלושה עקרונות מרכזיים: סיפור שלם שנבנה לאורך זמן, סינרגיה בין הפלטפורמות הדיגיטליות וחיבורים אותנטיים: משפיענים, קהל וספורטאים
המהלך שבר שיאי חשיפה: 52.6 מיליון נחשפו לקמפיין – פי 1.5 מ-3 הקמפיינים האחרונים ביחד. כ-650 מועמדים נגשו לאודישנים לקבלה לנבחרת. הקמפיין הצליח ליצור אפקט משמעותי על תפיסת המותג וקיבל 91% תגובות חיוביות כקמפיין אהוב ומעורר גאווה.
נימוקי השופטים: מהלך עוצמתי ורחב היקף בשילוב של כל המרכיבים: דיגיטל / דיוק קהלים / שימוש נכון במדיה שהגיע לתוצאות מדהימות. המהלך זכה להכרה בשל היכולת לחבר בין ערכים לאומיים לקמפיין שיווקי חווייתי, ולהשפעה החיובית על תפיסת המותג.
במטרה לבסס קשר עמוק ומשמעותי יותר עם צרכני במבה, השיקה אסם-נסטלה פלטפורמה דיגיטלית ייחודית – "מרכז מבקרים" וירטואלי: המייצר חוויה פיזית ואינטראקטיבית ומאפשר למבקרים לצלול לעולם של במבה ובנוסף חנות בה ניתן לעצב שקיות במבה בעיצוב אישי. מהלך זה חיבר בין חדשנות טכנולוגית לצרכים הרגשיים של הלקוחות, ויצר שיח אורגני רחב ברשתות החברתיות. בנוסף, הוא יצר טראפיק גדול לאתר, יותר מ-6000 הזמנות ועלייה במכירות הבמבה מחוץ לאתר בתקופת הפעילות.
נימוקי השופטים: מהלך יצירתי, המשלב פלטפורמות טכנולוגיות ודיגיטליות שונות ומחבר עולם פיזי ודיגיטלי בהתאמה לקהלי יעד. המהלך כלל שימוש ייחודי בטכנולוגיה להתאמה אישית ולמעורבות צרכנית מוגברת, תוך הגדלת נאמנות לקוחות ומיתוג מחדש של במבה כמותג עדכני ורלוונטי.
כדי להעמיק את נאמנות הלקוחות הקיימים ולהניע לקוחות חדשים להתנסות במוצריו, הוחלט ב-PRO לייצר מהלך חכם מבוסס דאטה שפונה לקהל ממוקד – צרכני קטגוריית החלבון במועדון שטראוס+. המהלך כלל השקת מתחם דיגיטלי באפליקציית שטראוס+ המאפשר לצרכנים שקנו מוצרי PRO להמיר נקודות שצברו למתנות מותאמות אישית. המתחם כולל תוכן המותאם לקהל המטרה (צרכני קטגוריית החלבון) ובו מגוון מתנות שוות של מותגים מובילים מעולם הספורט והלייף סטייל. המתנות תומחרו בכמות מועטה יחסית של נקודות לעומת מתנות אחרות המוכרות באפליקציית שטראוס+, כדי לייצר נגישות לצד הנחשקות. המהלך נשען על דאטה מדויקת של הרגלי הצריכה ומיקד את הפרסום בצרכני קטגוריית החלבון. המהלך הוביל לעלייה הן במכר הכמותי והן בכספי, לעלייה במספר קוני גביעי דנונה PRO הן מול החודש הקודם והן מול החודש המקביל אשתקד, ולהכנסת קונים חדשים לקטגוריה.
נימוקי השופטים: שילוב נהדר של פעילות מכר שיווקית ומסחרית על גבי פלטפורמת שטראוס פלוס. הפעילות מביאה לידי ביטוי את הפוקוס של שטראוס בחדשנות טכנולוגית, בפרסונליזציה ובשיווק דיגיטלי לטובת מהלכים עסקיים המייצרים חוויית לקוח. אנחנו רואים פה למעשה בניית מוצר חדש בתוך דאטה קיימת והפעלת הצרכנים הרלוונטיים להמרה גבוהה מאוד שלא היתה מתקיימת בדרך אחרת. והכל בתוך האפליקציה.
מהלך שיווקי יצירתי, שהתחיל מזיהוי טרנד אורגני בטיקטוק על מאפה "רוזלך" של הרשת, והמשיך בהשקת מוצר חדש: "רוזלך דובאי" עם מילוי פיסטוק ושוקולד. מהלך שהשתלב אורגנית במטרה אסטרטגית שהגדירה רשת לנדוור – ״הצערת קהל היעד״. הרשת הצליחה להשתלב ובהמשך אף להוביל את טרנד "עונת הרוזלך וריכולים" בטיקטוק, למנף את השיח האורגני ברשתות החברתיות ליצירת קמפיין RTM (שיווק בזמן אמת), שהוביל לעלייה משמעותית במכירות ולחשיפה תקשורתית רחבה. בשלב האחרון בקמפיין החלה הרשת לייצר "רוזלך דובאי", בהשראת טרנד "שוקולד דובאי" הפופולרי בטיקטוק. המהלך זכה למיליוני צפיות, למאות אלפי אינטראקציות, לכיסוי נרחב במדיה ואפילו נכנס לתוכנית "ארץ נהדרת". והכי חשוב – מכירות הרוזלך עלו פי 4, והביאו לסניפי הרשת הרבה קהל צעיר שלא הכיר אותה לפני כן.
נימוקי השופטים: המהלך הצטיין בזיהוי מהיר של מגמות דיגיטליות, במינוף קהילות ברשתות החברתיות, ובתוצאה עסקית מדידה, הכוללת גידול במכירות ובשיח ברשת.
לסיכום, ארבעת המהלכים הזוכים מדגימים את כוחם של חדשנות, יצירתיות ושימוש חכם בטכנולוגיה בשוק השיווק המודרני. איגוד השיווק הישראלי ממשיך לעודד את החברות בישראל לשאוף למצוינות ולהשפעה מדידה.