סרגיי פישמן, מנכ"ל טאביט ישראל, הוא איש השיווק של מארס 2025

אפריל 9, 2025 מאת: איגוד השיווק הישראלי
סרגי פישמן, איש השיווק

סרגי פישמן, טאביט

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה בסרגיי פישמן, מנכ"ל טאביט ישראל, לאיש השיווק של מארס 2025. הבחירה נעשתה על רקע הצלחתו יוצאת הדופן בהובלת מהפכת הדיגיטציה בענף המסעדות בישראל. חברת טאביט, בניהולו של פישמן חוללה שינוי פרדיגמי בשוק – שינוי שהוביל לקביעת סטנדרט חדש בתחום והניב תוצאות עסקיות יוצאות דופן.

סיפור ההצלחה של טאביט ישראל תחת הנהגתו של פישמן הוא סיפור על זיהוי צורך מהותי בשוק מסורתי ו"רדום" והפיכתו לפתרון שיווקי וטכנולוגי מדויק. פישמן, בתפקידו כמנכ"ל טאביט ישראל במשך 7 שנים, הוביל מהלך אסטרטגי שהפך את השוק המסורתי של מסעדות לשוק דיגיטלי חדשני. הוא זיהה כי המסעדנים אינם זקוקים לפתרונות נקודתיים לבעיות שונות במסעדה, אלא ל״אקוסיסטם״ שלם המחבר את כל התהליכים – מההזמנה ועד התשלום.

במקום להתמקד בכלי אחד או שניים, טאביט פיתחה מערכת הוליסטית, המאגדת 15 פתרונות טכנולוגים  – החל ממערכת ניהול מסעדה דיגיטלית (המחליפה את הקופה ה"מסורתית״ במסעדה), דרך מערכות הזמנות מקום ואירוח, מסכים חכמים למטבח ועד ניהול כוח אדם, מועדוני לקוחות ומסכי הזמנה עצמית. הגישה החדשנית כללה מעבר מלא לענן וביטול הצורך בשרתים פיזיים במסעדות, מעבר לשימוש באייפדים ובמובייל, וחיבור כל מרכיבי המסעדה למערכת אחת אינטגרטיבית.

האתגר המרכזי היה התנגדות השוק המסורתי לשינוי טכנולוגי, חשש מעלויות ראשוניות והסתמכות על רשת ואינטרנט. אולם, באמצעות הוכחת תוצאות בשטח והצגת יתרונות ברורים, פישמן הצליח להפוך את טאביט לשחקן המוביל בשוק, עם למעלה מ-2,500 מסעדות המהוות 19% מכלל השוק ו-52% ממחזור ההכנסות של ענף המסעדות בישראל.

התוצאות העסקיות מרשימות: המסעדות המשתמשות בטאביט דיווחו על ירידה של 20% בצורך בכוח אדם במשמרת, ירידה של 80% בטעויות תפעוליות, עלייה של 8%-15% בממוצע הזמנה לסועד, שיפור של 15% במהירות השירות בזמן פיק, וגידול של עד 40% במחזורי המכירות במסעדות שאימצו את הפתרונות הדיגיטליים של החברה.

המהפכה שהוביל פישמן השפיעה על כל השוק, עד כדי כך שהמתחרים נאלצו להתאים את עצמם ולחקות את המודל העסקי של טאביט. בנוסף, החברה הרחיבה את פעילותה לשווקים בינלאומיים כמו ארה"ב ואוסטרליה.

מנימוקי ועדת השיווק: "סרגיי פישמן הוביל מהלך שיווקי פורץ דרך שלא רק שינה את פני ענף המסעדנות בישראל, אלא יצר סטנדרט חדש לגמרי. הוא זיהה צורך מהותי בשוק מסורתי והפך אותו לפתרון דיגיטלי כוללני שהביא לשיפור דרמטי בכל מדדי הביצוע של המסעדות. יכולתו לחדש בשוק שמרני, להתגבר על התנגדויות ולהוביל שינוי פרדיגמה מדגישה את כישוריו כאיש שיווק מוביל. ההצלחה המסחרית המוכחת והשפעת המהלך על המתחרים והשוק כולו ממחישות את חשיבות החזון והביצוע השיווקי יוצא הדופן."

 

שינוי גודל גופנים
ניגודיות