הזוכות בפרס החדשנות לרבעון הרביעי של 2023, בסימן מלחמה

פברואר 5, 2024 מאת: איגוד השיווק הישראלי

Mint ומטה החטופים, AIG ושטראוס עלית. ציון לשבח הוענק לשלומית אופיר

ועדת החדשנות של איגוד השיווק מציינת לשבח מידי רבעון את ההשקות המוצלחות במשק, ומעניקה לחברה הזוכה את "פרס החדשנות". ברבעון האחרון של שנת 2023, התמקדה הוועדה בהשקות ובמהלכים שבוצעו במהלך מלחמת חרבות ברזל ושהיו קשורים אליה. הפרס הוענק לMint ומטה החטופים, AIG ושטראוס קפה. ציון לשבח הוענק לשלומית אופיר.

מנימוקי השופטים:

שעון העצר להחזרת החטופיםMint by Publicis ומטה המשפחות למען החטופים והנעדרים עם השעון המתקתק מהשבת השחורה. השעון המתקתק הינו מהלך חברתי דיגיטלי, המהווה תזכורת קבועה, חיה ועוצמתית במרחב הציבורי והדיגיטלי לזמן שעובר במהלכו החטופים עדיין בשבי החמאס. המהלך הפך לוויראלי ובזכות הטכנולוגיה הקלה ליישום הוטמע תוך ימים ספורים במאות אתרים מובילים בארץ ובעולם וזכה לאהדה ולהד תקשורתי רחב.

הפסיכולוגים של AIGAIG בתקופה של משבר לאומי שפקד את ישראל, החברה זיהתה את המצוקה הנפשית הקשה של הציבור והחליטה לנצל את משאביה בתחום בריאות הנפש לסיוע. AIG הקימה את ה"ממ"ד הרגשי" ו"מתמודדים טוב יותר", וסיפקה סיוע נפשי מהיר ומקצועי לכלל הצרכנים ולא רק למבוטחיה. שני הקמפיינים הופקו בפרק זמן קצר ויצאו לפועל בשבועות הראשונים של המלחמה. השירותים ניתנו תוך 24 שעות מזמן הפניה, בחינם, ולכלל האוכלוסייה. כל המטפלים ב"ממ"ד הרגשי" הם אנשי מקצוע קליניים המתמחים במצבי טראומה וחרדה. כל אלה הפכו את ה"ממ"ד הרגשי" לשירות ייחודי וחדשני שהוצע בדיוק בזמן הנכון ובאופן הנכון.

קפה טורקי של עלי לזמן המלחמהשטראוס עלית המותג הוותיק והאהוב "קפה טורקי" הוא חלק מהתרבות הישראלית. אירועי ה-7 באוקטובר, והתגובה הטורקית אליהם, הביאו להחלטה לשנות את האריזות ולהחליף את השם "טורקי" ב-4 משפטים מאחדים כמו "עם ישראל חי" או "חזקים ביחד". המהלך זכה להד תקשורתי עצום, הביע סולידריות עם הציבור וחיזק את הקשר הרגשי עם המותג. שטראוס הצליחה להאיץ תהליך מורכב של שינוי אריזות ולהוביל קמפיין שיווקי מוצלח בזמן שיא.

תכשיט של שלומית אופיר לתקופת המלחמהחברת התכשיטים שלומית אופיר קיבלה ציון לשבח על היותה עסק קטן שהצליח לבצע התאמה למציאות המורכבת, תוך כדי נתינה ותרומה למען הכלל. תכשיטי "לב עוטף" – שרשרת וצמיד עם תליון בצורת לב עם מגן דוד חלול במרכזו נמכרו בתחילה כש- 100% מההכנסות שלהם הם תרומה לשיקום יישובי וקיבוצי העוטף. בהמשך, במטרה להבטיח את קיומו של העסק, מודל התרומה הפך ל-20% מההכנסות לבחירה: שיקום ישובי העוטף או למטה להחזרת החטופים. אפשרות נוספת שהוצעה, במקום תרומה: ברכישת פריט "לב עוטף" ייתרם מטעמנו תכשיט לאשה / ילדה שנפגעה במתקפת הטרור.

להגשת מועמדות

לכל פרסי החדשנות

שינוי גודל גופנים
ניגודיות