
נדב חנין צילום: אוהד רומנו
ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה בנדב חנין, סמנכ"ל שיווק ודיגיטל של אל על, לאיש השיווק של חודש יוני, בזכות יצירת אסטרטגיה פרסומית ומיתוגית חדשה לאל על, עם בחירה מדויקת בפרזנטור ויצירת נבחרת שגרירים, כחלק מהתוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח של אל על שהוכרזה לאחרונה.
רפורמת שמיים פתוחים, הגדילה באופן משמעותי את היצע הטיסות עבור הצרכן הישראלי ומגפית הקורונה שפרצה במארס 2020, יצרו אתגרים חדשים לאל על. חברת התעופה המזוהה כל כך עם ישראל, חוותה שחיקה במעמדה ובערך המותג ונדרשה לבצע שינויים הן מבחינה מוצרית והן מבחינה תדמיתית, כדי לחזור לאיתנה ולתת את השירות המיטבי ללקוחותיה.
אל על החלה תהליך התחדשות שכלל: הרחבת וריענון צי המטוסים, הכנסת מערכות מולטימדיה מתקדמות, השקת נתיבים ויעדים חדשים, שיפור במוקד שירות הלקוחות וגיוסו של השף אסף גרניט לבניית תפריט חדש. לצד זה, הושם דגש על שיפור חוויית הטיסה והשירות וכן על שעות הטיסה הנוחות ביותר, המעניקות לקהל הישראלי יותר שעות שהייה ביעד אליו הוא טס.
במסגרת הליך ההתחדשות של אל על, הושקה שפה מיתוגית חדשה שמדברת אל הישראלים בעזרת אייקון בולט ומבדל בצורת חלון המטוס המשקף את הגשר שמהווה אל על בין ישראל ושאר העולם ולהיפך, כשהוא מאפשר משחק עיצובי אין סופי ובנוסף, מבטא את החום והביטחון שמשרים את חוויית הבית והחברה אל מול ההרפתקאות שמחכות בחוץ, ובנוסף, גיוס פרזנטור להשקת המהלך הייחודי בתולדות החברה.
לצד הפרזנטור, חנן בן ארי, גויסה נבחרת שגרירים מגוונת הפונה לכלל הקהל בישראל בהובלת נועה קיריל, ליאור סושרד, חן אמסלם, יעל בר זהר, דנית גרינברג, עדן הראל, ושני משפעיני התיירות הבולטים בישראל – ארז דגן ולירי חורש. הקמפיין עם בן ארי נגע בכל הנקודות הקטנות שהופכות את הטיסה למושלמת – השעות הנוחות, היחס השירותי מהדיילים, ותכני בידור יחודיים באמצעות שירותי האינטרנט המתקדמים.
לדברי נדב חנין, "יצרנו שפה מיתוגית ופרסומית מבודלת ועשירה, שמאפשרת לכל מגוון הנוסעים להתחבר אליה ולהרגיש את הסיפור החדש של אל על. הבחירה בחנן בן ארי היתה טבעית, כמי שמייצג את הישראלי היפה ואהוב על כולם. גם בהופעות של חנן וגם בטיסות אל על, ניתן למצוא את הציבור הישראלי מכל הגוונים."
הקמפיין הפרסומי והבחירה המדויקת בחנן בן ארי ונבחרת השגרירים הובילו לעלייה במכר בתקופת הקמפיין. 67% מהישראלים שינו את תפישתם כלפי אל על כתוצאה מהקמפיין, בעוד ש-84% זכרו היטב את הקמפיין ופרטים רלוונטיים מתוכו כפי שעלה במחקר אפקטיביות הקמפיין שבוצע ע"י מכון מחקר חיצוני. אל על הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה, כשהשיא היה כאשר אחד מכל ארבעה נוסעים שעברו בנתב"ג טס עם אל על. כמו כן, בניתוח הנתונים של נתב"ג מתחילת 2023, הציגה אל על עלייה מרשימה בנתח השוק מול ארבע חברות התעופה המובילות (טורקיש, לופטנזה, יונייטד ואמירייטס). אל על רשמה עלייה של 3%, בעוד שיתר המתחרות חוו ירידה, למעט טורקיש איירליינס שעלתה באחוז אחד, זאת על אף שאל על מציעה טיסות ישירות ללא מעברים והפסקות לעומת חברות אחרות שטסות עם עצירת ביניים בדרך ליעד ולעיתים מציעות טיסות במחירים נוחים עקב כך.
להגשת מועמדות לאיש/אשת השיווק של החודש