שירלי הרמן, מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח צילום: נתנאל טוביאס
ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה בחרה בשירלי הרמן, מנהלת שיווק ומיתוג מעסיק ב"מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח" לאשת השיווק של חודש דצמבר 2024. הבחירה נעשתה בזכות הצלחתה יוצאת הדופן בהובלת קמפיין "הסוודר המכוער" של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, שהפך לתופעה תרבותית ויראלית והצליח לגייס כרבע מיליון שקל לטובת עמותת "חמניות" המסייעת לילדים שהתייתמו מאז אירועי 7 באוקטובר.
סיפור ההצלחה של קמפיין "הסוודר המכוער" הוא סיפור על יצירת מסורת שיווקית ייחודית, שהצליחה לשנות את תפיסת המותג של מיקרוסופט מחברה מיושנת ומרובעת – למותג מוביל, עדכני ומעורר השראה. במשך חמש שנים רצופות, הוביל צוות השיווק בראשותה של הרמן את קמפיין "הסוודר המכוער", סוודר שיוצר בכל שנה לקראת חג המולד ועוצב בהשראת מוצרים וסמלים איקוניים של מיקרוסופט, תוך שילוב בין נוסטלגיה לחדשנות עכשווית.
קמפיין השיווק של הסוודר אינו מכוון למכירת מוצר אלא ממוקד במיצוב החברה כמקום העבודה הטוב ביותר בישראל. כל פעילויות השיווק נועדו להדגיש את ערכי החברה ולמשוך את הטאלנטים המובילים בארץ. בנוסף לחלוקת הסוודר למשפיענים המחוברים לתחום, מוכרת מיקרוסופט לעובדים כרטיסי הגרלה לקבלת הסוודר, ותורמת את ההכנסות לעמותות המקדמות נושאים חברתיים.
הסוודר המכוער של מיקרוסופט 2024
השנה, בהמשך לשנים קודמות, הקמפיין חצה גבולות והפך לתופעה ויראלית שהניעה מעורבות חסרת תקדים ברשתות החברתיות, שכללה מיליוני חשיפות, אלפי לייקים ומאות שיתופים ואפקט RTM מצד ארגונים גדולים ומוכרים כמו חברת החשמל, עיריית תל אביב, וניש, תדיראן, הרשות לניירות ערך, רשת ויקטורי, כאן, חלאסרטן, מכבי, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בן-גוריון, מט"ח, בית אריאלה, ואגד. הקמפיין יצר הד רחב באקוסיסטם כולו, והעמיק את מיצוב מיקרוסופט לא רק כחברה שמובילה באחריות חברתית אלא גם כמותג מגניב, עדכני ורלוונטי, שמושך אליו את הטאלנטים המובילים ומעורר השראה בתעשייה ובקהילה.
"הסוודר המכוער הפך לסמל סטטוס נחשק והוכיח שמותג יכול להיות גם מגניב וגם בעל ערכים חברתיים חזקים", אמרה הרמן. "העובדה שמדובר במהדורה מוגבלת של 200 יחידות בלבד בשנה, הפכה את הסוודר למושא תשוקה וליצירת ערך משמעותי עבור הקהילה. השנה, כשבחרנו לתרום את כל ההכנסות לעמותת 'חמניות', הוכחנו שאפשר לרתום את כוחו של השיווק ליצירת השפעה חברתית אמיתית."
מנימוקי ועדת השיווק: "שירלי הרמן הובילה מהלך שיווקי פורץ דרך, שהפך מקמפיין שנתי למסורת תרבותית משמעותית. היא הצליחה לשלב בין יצירתיות שיווקית לאחריות חברתית, תוך שינוי תפיסתי משמעותי של מותג מיקרוסופט בישראל והשגת תוצאות עסקיות וחברתיות מרשימות."
להגשת מועמדות לאיש/אשת השיווק של החודש