10 יכולות חובה למנהלי שיווק מעולים ב-2020

10 יכולות חובה למנהלי שיווק מעולים ב-2020

מאת: יניב סבן

הנושא האמיתי של המאמר הזה הוא מנהל.ת השיווק של 2018. 2020 נתנה לכותרת יכולת פיתוי גדולה יותר, אבל לצערכם, למנהלי השיווק של 2018 אין פריבילגיה לחכות שנתיים.

מנהלי השיווק חייבים לקחת אחריות כבר השנה ולהבין שמדובר בשנת מפנה. הם חייבים להבין שיש כאלה שכבר עשו את השינוי ושאם הם לא ישתנו בצורה מהותית הם יפספסו את הרכבת. רכבת השינוי דוהרת, ואם לא עולים עלייה עכשיו יהיה קשה לתפוס אותה – כי אין תחנות. קדימה, לעלות בריצה.

למה אני מלחיץ ולמה אני מתכוון? מגוון התכונות והמשימות שנדרשות כיום ממנהלי שיווק גדול, והולך וגדל. ריכזתי 10 מהתכונות החשובות ביותר למנהלי שיווק. 5 מהן אסקור במאמר זה ובמאמר הבא אסקור 5 נוספות.

אז הנה 5 משימות שמנהלי שיווק חייבים לקחת עליהן אחריות כבר ב-2018:

1. העמקה בטכנולוגיה

לא סתם בסקירה של גרטנר ל-2017 נכתב שעד 2020 כ-25% ממנהלי מערכות מידע יהיו כפופים לסמנכ”ל השיווק. כמעט כל פעילות שיווקית משמעותית כיום כרוכה בתשתית טכנולוגית שתאפשר עבודה איכותית. בעידן של דאטה וציפיית הלקוח לחוויה מושלמת, פרסונלית, אין ברירה אלא להשתמש בטכנולוגיה ומנהלי השיווק חייבים להיכנס לעובי הקורה. אם תשאירו את זה לאחרים לא בטוח שתקבלו את מה שבאמת רציתם.

2. יכולת אנליטית

בלי יכולת לנתח ולהבין דו”חות של הפעילות השיווקית ולדעת לנתח ולהסיק מסקנות, יהיה קשה למנהל השיווק להצליח. עם כמות הדאטה העצומה שחברות אוספות היום ועם עשרות הדו”חות שמגיעות אל מנהל השיווק מהחטיבות השונות של הארגון, הוא חייב לדעת להוציא את התובנות החשובות שבאמצעותן ניתן לבצע פעילויות חכמות עוד יותר. ולא פחות חשוב – לדעת מה לבקש מהאנליסטים להוציא מהדאטה.

3. ראש קריאייטיבי

זה לא מקרה שסעיף הקריאייטיב מגיע מיד אחרי היכולות האנליטיות. לכאורה – הפכים, אבל ב-2018 כבר אי אפשר להגיד “אני לא מבין בקריאייטיב”. לא חייבים להיות מומחים אבל חייבים להבין ולראות איך הקריאייטיב משרת את המטרות העסקיות. איך הקריאייטיב והמסרים מתאימים לפלטפורמות הפרסום בצורה מדויקת, ואיך הם משתלבים בחוויית הלקוח (cx) משלב הקליק על הבאנר ועד של הלחיצה של “להזמנה” על תהליך הרכישה באתר או באפליקציה.

4. מבט של מנכ”ל

מה זה מבט של מנכ”ל? זו היכולת לראות 360 מעלות. להבין שלפעילות שיווקית יש השלכות על כלל הארגון: על מערך המכירות והשירות, על מערכות מידע, כספים ומשאבי אנוש יח”צ ועוד. לוודא שכולם מתואמים, לוודא מוכנות של כולם וגם תוך כדי להבין איפה החוליה החלשה בשרשרת ולפעול לחזק אותה. כלי עזר נהדר הוא עבודה עם צ’ק ליסט שמפרט את כלל הממשקים ואת תפקידם במערך.

5. תשוקה

מנהלי שיווק לא מעטים עושים הכול “לפי הספר” ועדיין לא מצליחים. בסוף מה שיהפוך מנהל שיווק טוב למנהל שיווק מצויין הוא התשוקה. בלי תשוקה למה שאתה עושה אין סיכוי לנהל את כל הטירוף הזה שנקרא שיווק ב 2018.

במאמר הבא – 5 תכונות/יכולות נוספות שמנהלי השיווק חייבים שיהיו להם ב-2018.

יניב סבן הוא בעלים של חברת הייעוץ Saban Digital Marketing ומנהל מקצועי של קורסי הדיגיטל באיגוד השיווק

לא רוצים להישאר מאחור? הירשמו לקורס שיווק דיגיטלי בגובה העיניים – כדי שתבינו גם את הצד הזה של השיווק

שינוי גודל גופנים
ניגודיות