10 יכולות חובה למנהלי שיווק מעולים ב-2020 (ב’)

10 יכולות חובה למנהלי שיווק מעולים ב-2020 (ב’)

מאת: יניב סבן

למנהלי השיווק של 2018 אין פריבילגיה לחכות ל-2020. הם חייבים לקחת אחריות ולהבין שזו שנת מפנה למקצוע השיווק כפי שהוגדר עד היום. אני מזהה 10 תכונות / משימות חשובות שמנהל השיווק נדרש אליהם כבר מעכשיו. 5 הראשונות נסקרו בפרק הקודם

1.      העמקה בטכנולוגיה

2.      יכולות אנליטיות

3.      קריאייטיב

4.      ראיית מנכ”ל

5.      תשוקה

והנה 5 המשימות הנוספות שמנהלי שיווק חייבים לקחת עליהם אחריות:

6. יחסי אנוש

כמו בעבר, ובעוצמות גדולות יותר כיום, מנהל שיווק נידרש לפעול בממשקים רבים בארגון וגם מחוצה לו. מול המחלקות השונות בארגון: מכירות, שירות, משפטית, כספים ועוד. מנהל השיווק חייב לדעת לנהל את הממשקים הללו על מנת שאופרצית השיווק תתנהל כסדרה. ומאחר והמחלקות הללו אינן כפופות לו, חייב להתנהל ביחסי אנוש מעולים בתוך הארגון ומחוצה לו.

7. לדעת להכיל כישלונות

משום מה, אנשי השיווק תמיד מראים הצלחות. תתגאו גם בכישלונות. כישלונות מלמדים. כשעושים הרבה גם נכשלים. חשוב לדעת לזהות כישלון מהר ככל שניתן כדי לתקן. אבל כישלונות באופן כללי, אם הם מנוהלים, עשויים להוביל את הארגון להצלחות שיווקיות יוצאות דופן.

8. סקרנות ולמידה מתמדת

בדיגיטל יש מונח שנקרא Always On כלומר פעילות מתמשכת במדיה ולא בגלי פרסום. גם בלמידה, מנהל השיווק חייב להיכנס למוד של Always on learning. אנחנו במציאות משתנה, כל יום לומדים משהו חדש. העולם של הולכים ללמוד קורס או תואר ואז יודעים הכול – תם. רק מי שיהיה אוטודידקט, כזה שילמד כל יום, כל הזמן ויהיה פתוח ללמידה יצליח.

9. יוזמה

אין ולא יהיה תחליף ליזמים בארגונים. מי שיוזם תמיד מתקבל בברכה. לא ניתן לשקוט על השמרים ולבצע את העבודה היומיומית. מנהלי השיווק חייבים ליזום, להיות גם אנשי פיתוח עסקי בארגון. הרי מנהל השיווק אמור להכיר את הצרכנים בצורה הטובה ביותר, ולהתחבר לצרכים הכי עמוקים של הצרכן. היוזמות הטובות מגיעות משם. אז תיזמו!

10. פתיחות למקצועות חדשים

אחת לתקופה אנחנו מתוודעים לתפקידים חדשים בענף השיווק. לעתים נראה שחלק מהתפקידים מכילים בתוכם גם את תפקיד השיווק. תהיו פתוחים לזוז לתפקידים החדשים, לא לקפוא על השמרים. תפקידים בעולמות הדאטה, האנליטיקה, הקריאייטיב, חווית לקוח ועוד, יכנסו לחיינו בעצימות גבוהה יותר בשנתיים הקרובות.

10 זה מספר יפה, אבל יש כמובן עוד תכונות שנדרשות מהסופרמן החדש (=מנהל שיווק), לדוגמה: יכולות לרדת לפרטים, להיכנס לנתונים, לדעת אילו דו”חות עמוקים לבקש כדי שמהם תצא התובנה הבאה. בקיצור, להיות מנהל שיווק דרילדאונר.

יכולת חשובה נוספת של מנהל השיווק של העתיד היא לדעת לקחת אחריות. לא לפחד. לקחת אחריות על כל התהליך, לא על חלקו, לא על הצלחות בלבד, לדרוש שקיפות ממשרד הפרסום שלו, להיות אחראי על כל חווית הלקוח מקצה לקצה. לא להגיד “לא ידעתי”, לא להגיד “אההה זה הקריאייטיב” או “זה החבר’ה מטכנולוגיה” כי תירוצים יש הרבה. לוקחי האחריות לטוב ולרע הם אילו שיובילו את הארגון להצלחות.

בהצלחה!

יניב סבן הוא בעלים של חברת הייעוץ Saban Digital Marketing ומנהל מקצועי של קורסי הדיגיטל באיגוד השיווק

שינוי גודל גופנים
ניגודיות