הזוכים ב-Booster: פלטפורמת FOCUS של אאוטבריין

הזוכים ב-Booster: פלטפורמת FOCUS של אאוטבריין

31/07/2018 מאת: איגוד השיווק הישראלי

FOCUS היא פלטפורמת וידאו המבוססת על טכנולוגיה חדשנית, שבה שיעורי השלמת הצפייה גבוהים ביותר מפי 2.5 מאשר בפלטפורמות מתחרות. הפלטפורמה החדשנית של אאוטבריין מגישה וידאו לגולש באופן טבעי על פי הידע הנצבר בה על תחומי העניין האמיתיים שלו.

הפלטפורמה של אאוטבריין לומדת את הגולש ויודעת להגיש לו תכנים שבאמת יעניינו אותו, ואף יגרמו לו להקליק עליהם כדי לצפות בהם, ולא לדלג עליהם. FOCUS מוצג לגולשים כתוכן וידאו כשהם נמצאים במוד של סקרנות ורצון לגלות תוכן חדש (מוד של דיסקברי).

אאוטבריין בחרה להשיק את הפלטפורמה באמצעות השקת הקליפ TOY – שקודם בין השאר באתרי חדשות בינלאומיים והפך לקליפ הארוויזיון הנצפה ביותר בכל הזמנים. הקליפ הגיע עוד לפני התחרות ל-20 מיליון צפיות ונחשף ליותר מ-13 מיליון גולשים אירופאים. במהלך יחיד, אאוטבריין הצליחה ליצור מודעות, העדפה וביקוש לפלטפורמת הווידאו החדשנית שלה ולקבל פניות יזומות מעשרות מפרסמים בארץ ובעולם, שביקשו לרתום את היכולות הייחודיות של FOCUS לטובת הצלחתם של המותגים שלהם.

פלטפורמת הווידאו FOCUS של אאוטבריין זכתה בפרס ה-Booster – לנימוקי השופטים ולהגשת מועמדות לתחרות לחצו כאן

סופי מלניק אמיתי, מנהלת השיווק הבינלאומי של אאוטבריין, איך נולד הרעיון להשיק את פלטפורמת הווידאו החדשה שלכם עם השיר TOY?

בתחילת 2018, לאחר פיתוח מורכב ומואץ, השלמנו את הפיתוח של אאוטבריין FOCUS פלטפורמת וידאו שבה שיעורי השלמת הצפייה גבוהים ביותר מפי 2.5 מאשר ביוטיוב או בפייסבוק. החלטנו להשיק את המוצר בדרך שונה מחד ולתת ביטוי לאפקטיביות הפלטפורמה עצמה – The Platform Is The Proof מאידך.

לאחר ששודר הקליפ של TOY לראשונה היה ברור שמדובר בתוכן שיש לו פוטנציאל לנצח בתחרות, במידה ויזכה לתפוצה רחבה בקהלים הרלוונטיים באירופה. באאוטבריין, חברה בינלאומית עם נשמה ישראלית, החלטנו להירתם למאמץ ולסייע לנטע להגיע ללב של האירופאים וכך להמחיש, על במה בינלאומית, את היכולות המהפכניות של FOCUS.

פנינו לתאגיד השידור הציבורי “כאן”, וכדור השלג החל להתגלגל… וכך, בין 5 ל-11 במאי קידמנו את TOY בדרך לחצי הגמר ואח״כ לזכייה. בחמש מדינות גדולות באירופה: אנגליה, גרמניה, ספרד, צרפת ואיטליה. הקליפ קודם באתרי תוכן גדולים דוגמת BBC, קוסמופוליטן, טלגרף, גארדיאן, ו-SKY.

האם היו חששות או לבטים לפני השקת הפלטפורמה באופן בו הושקה?

היינו בטוחים מאד במהלך, החשש היחיד הוא שנטע לא תזכה (:

עם אילו אתגרים התמודדתם במהלך ההשקה?
האתגר העיקרי איתו התמודדנו תוך כדי תנועה היה  ניסיון חסימה מצד ה-BDS. הבאזז הבלתי פוסק סביב השיר הישראלי, לא רק הביא את ישראל למקום הראשון בכל טבלאות ההימורים, הוא גם יצר גל נגד של תנועת ה-BDS שקוראת לאזרחי אירופה לתת לשיר הישראלי את הניקוד הנמוך ביותר – אפס נקודות.

פעילי ה-BDS העלו לרשת קטעים מהופעות של נטע על מדי צה”ל, וכתבו כי היא “שרה לרוצחי ילדים” ויש “להעיף אותה מתחרות האירוויזיון”. למול התכנים השליליים שפעילי ה-BDS העלו ברשתות החברתיות, נדרש חיזוק התכנים החיוביים שקהלי היעד נחשפו אליהם בנוגע לנטע, ישראל, ול-TOY.

מה ייחודי בפלטפורמה?

הייחודיות במוצר הuוידאו שלנו, FOCUS, היא שהוא גורם לצופים לצפות בסרט עד סופו. היום וידאו הוא כלי מאוד פופולרי, אבל אחד האתגרים שלו היא הנטייה של הגולשים לדלג על הוuידאו ולא לצפות בו עד סופו. הייחודיות של FOCUS היא שהוא מביא את הצופה לצפות בווידאו ועד הסוף. איך הוא עושה את זה את בוודאי שואלת. מאחר שעם FOCUS הצופים בוחרים לצפות בווידאו ולא רק ״נחשפים״ אליו – הם נוטים להשלים את הצפייה בווידאו בו הם בחרו לצפות. מעבר לזה, כשהצופה קורא תכנים או צופה בווידאו באתרי הפבלישרז הוא ב״מוד״ של Discovery, הוא סקרן ורוצה לראות עוד (בניגוד למשל לגלילה בפיד, שמטרתה היא ריפרוף מהיר). ה״מוד״ הסקרן הזה של הצופה גם הוא מסייע להשלמת הצפייה.

מי היה קהל היעד של המהלך?

שאלה מעניינת משום שהיו למהלך שני קהלי היעד: קהל היעד לשיר של נטע היו אלה בעצם כל מאות מיליוני הצופים באירופה שרצינו שישמעו את השיר, ידלקו עליו ואח”כ יצביעו עבורו. קהל יעד נוסף הוא כל המותגים ומשרדי הפרסום בארץ. בקרב קהל זה המטרה היתה לייצר מודעות ל-FOCUS.

מהן תוצאות המהלך?

מכיוון שהיו למהלך שני קהלי יעד אז גם על התוצאות ניתן לדבר בשני מישורים: במישור של נטע והאירוויזיון התוצאות היו שמיליוני אירופאים נחשפו לשיר והרוח הגבית ש-FOCUS ייצר עבור נטע עזרה לה לקבל המון נקודות מהקהל. מעניין לראות שהמדינות שבהן השלמת הצפייה היתה הגבוהה ביותר הן גם אלה שנתנו לנטע דוז פואה.

במישור העסקי המהלך ייצר באזז אדיר. הבאזז יצר מודעות ל-FOCUS וקיבלנו המוני פניות של לקוחות בארץ (ולא רק בארץ). לעלות עם קמפיינים בפלטפורמה.

במה אתם הכי גאים בהקשר של הפלטפורמה והשקתה?

אני חושבת שאנחנו הכי גאים בזה שהצלחנו לעשות גם וגם: גם להשיק בהצלחה כזאת מוצר חדש של אאוטבריין וגם לעשות את זה דרך קידום השיר הישראלי באירווזיון ומתן רוח גבית להצלחתו. אנחנו תמיד אומרים שאוטבריין היא חברה בינלאומית עם נשמה ישראלית ונתנו כאן ביטוי לנשמה הישראלית הזאת.

לזוכה נוסף בפרס הבוסטר >> 

 

שינוי גודל גופנים
ניגודיות